asus7700 hoeveel NS memory?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:20
ik heb een asus v7700. de mem-speed steet nog gewoon op 333

weet iemand hoeveel ns geheugen ze erin hebben gestopt? tot welke maximale mem-snelheid vertaald zich dat?

en wie heeft er overclock ervaringen mee? hoeveel mhz core/mem? en heeft iemand ook heatinks op het geheugen en helpt dat?

Verwijderd

Heatsinks werken altijd wel. Heb je OEM of Retail gekocht, want volgens mij heeft de OEM 7ns en de Retail 5,5ns (could be wrong)

• slacksoff
ik heb de retail... heb jij het dan niet over de MX toevallig?

Verwijderd

Dacht dat de OEM en Retail ook in de GF2 zo werkten :)
Maar zoals ik al zei: "could be wrong" >:)

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Het lijkt mij dat de oem en retail dezelfde mems hebben hoor!!, de ene heeft een doosje en spellen ofzo en de andere niet !!!. tussen oem en retail is helemaal geen verschil kwa hardware lijkt mij ??????????????????

• Carel
Als het de 32 mb versie is heb je 5.5 ns infinion erin.... de 64mb versie heeft andere mems, die vaak veel verder komen...

• slacksoff
en 5.5ns? hoeveel mhz is dat? ja sorry.. ik ben niet zon reken-wiz :-))

en niet alle retail borden zijn hetzelfde als de oem. bij hercules is de oem MX met 7ns ram uitgerust en de retail met 5.5.. althans dat hoorde ik.

• Carel
je moet het getal 1000 nemen en dan delen door de NS , dus 1000/5.5 = 182 , maarja dat kan ie dus officieel aan he , daarna komt het woord overklokken te pas :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 06 januari 2001 13:45 schreef Carel het volgende:
tussen oem en retail is helemaal geen verschil kwa hardware lijkt mij ??????????????????
Vergis je daar niet in, het is dus wel zo.

Op deze:
http://www.matrox.com/mga/products/mill_g450/home.cfm

pagina, staat met kleine letter dit:

** All available retail boards use DDR memory. Some bulk boards use SDR memory. Click here for details.

Dus er zit wel degelijk verschil in.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Carel
????? je hebt het nu over een Matrox kaart en wel of geen SDR/DDR.... dan is het toch een andere kaart ??...

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:42
Volgens mij levert Asus helemaal geen OEM spul. Alleen netjes in een doosje.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
maakt soms zeker wel verschil.

de hercules mx OEM heeft 7 ns de retail versie heeft 5.5 ns. maar praktijk toont aan dat dat 7ns spul ook tot 200 a 210 mhz is op te klokken net als het 5.5 ns spul

Verwijderd

Ja grr nu weet ik nog niet welke ik moet kopen.
De Prophet 2 MX OEM of de Retail...
|:(

• taz3d_nl
  • Laatst online: 25-02 12:08
maakt niks uit!!
oem is in een zakje
retail in een doos (voor de doos betaal je)

• Woef
  • Niet online
Kijk hier eens voor een overclock resultaat:
http://www.dsa-com.nl/rorupc/review/geforce2/
Ja ik weet dat zijn resultaten niet hoog zijn maar toch......

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Goed...even terug komen op de vraag.....geen idee, ik dacht ook 5,5...maar er zitten nu heatsinkjes op!!

Zonder die sinkjes wilde hij tot 395 en nu loopt ie op 400. Let wel. Harder lopen kan wel, maar ik laat een waarde pas staan wanneer de 3dmark2000 standaard benchmark GEEN foutjes in het beeld laat zien!!!

Volgende week ga ik bruut verder tweaken...er komt een blue orb op te zitten en een in vieren gezaagde Socket7 heatsink...alles vastgeplakt met die zilveren epoxy rotzooi van de oc-shop!!! Verder nog een 60mm fan die vanaf de achterkant direct langs de onderkant blaast van de GF2!!! Misschien haal ik dan wel de 405 >:) Who knows!! Het is iig leuk om te doen!!

Ik heb een V7700 pure! (32 MB)

reserveringshouder Tesla Model 3

• Carel
Hoe kan er nou officieel 7ns mem op een MX zitten, die lopen op 166 of 183 standaard!!!, met 7ns haal je de 133 dan , en het lijkt me sterk dat ze bij de fabrikant over de specificaties heen klokken.

• Carel
Cheese man..... 3dmark laat niet snel foutjes zien vind ik, die trekt het makkelijk tm 390 bij goed mij, maar dan moet ik echt geen UT opstarten, die heeft na 1 min af fouten... Ut is het gevoeligst van allemaal, kwa stabilitiet proc of je Mem van je video.
Hier een overzicht van bij wanneer er fouten komen
Q3 -- 392
3dm - 390
Giants - 380
UT 366

Zoals je ziet gaat het bij UT pas helemaal goed bij 366, best een groot verschil.
Ik ga altijd uit van UT, als ik uit zou gaan van 3dm zou ik 1070 i.p.v 1003 hebben en 390 i.p.v 366.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 06 januari 2001 20:29 schreef Carel het volgende:
????? je hebt het nu over een Matrox kaart en wel of geen SDR/DDR.... dan is het toch een andere kaart ??...
Het is om duidelij kte maken sdat er wel verschil is, het is niet allen beperkt tot Matrox, gebeurt ook met ander producten.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
dat is inderdaad zo!!

er zit 7 ns geheugen op de OEM kaart en 5.5 ns op de retail.

het 140 mhz geheugen (7ns) heeft hercules overgeklokt naar 166 mhz. en ga dit hier nu niet ontkennen want et is echt zo.

en je kan wel raden als hercules dit doet dan moette ze erg veel vertrouwen hebben in die ram dat hij die 26 mhz hoger kan. dus dat is nog wel wat verder op te klokken.

bij het 5.5 ns geheugen liggen de marges lager.

Ik zou dus een OEM nemen is stukkie goedkoper. ik ga er volgende week ook 1 halen

enneh frankguthrie je mag dan wel 10 000+ post hebben (!) maar je moet niet over dingen gaan lullen die je niet zeker weet

• slacksoff
hee cheese!

ik heb dus ook die asus 7700 pure.
hoe hoog heb je de mem gekregen zonder sinkjes? en wat voor sinkjes gebruik je erop? ik heb nog een coolermaster liggen.... zou ik die mooi in stukkie kunnen snijden?

Verwijderd

ik heb mijn Hercules 3D Prophet II MX OEM (dus 7ns) met fan erop geklokt tot het maximum dat coolbits me toe laat:220/210

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

slacksoff...zonder 395...met die standaard oc-shop kleine heatsinkjes...400

Dinsdag of woensdag ga ik lekker modden met een gevierendeelde socket7 heatsink, artic silvel epoxy prut, een blue orb en mijn trouwe V7700 pure....misschien wel weer 1 of 2 MHz jes erbij ;) Oh en er komt ook een Delta 60MP onder te waaien :9~ Kijken wat ie doet....resultaat zal ik ook wel hier neerzetten!!

En Carel....ik heb net een hele dag een lanparty gehad (12 man UTP :)) en UT gaf geen fouten ook geen kleine....maar als ik hoger ga dan de 400, dan krijg ik in 3dmark wel artifacts....wel hele kleine....roze puntjes in de lantaarnverlichting en in de lucht!

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Check mijn hieronder voor mijn overclock resultaten!:)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op de chips staat een type indicatie die eindigt met een 6, dus je zou denken dat het 6ns geheugen is (wel DDR uiteraard). Maar het is in ieder geval Infineon geheugen. Ik heb geen extra koeling en haal dan ongeveer 220/385 met overclocken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ik zou gewoon zoals mij een GF2 GTS kopen .
Padeg computers Laken :
Hercules Prophet 2 MX retail: 6900 BEF
Hercules Prophet 2 GTS retail 32MB : 7800 BEF

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 08 januari 2001 20:06 schreef real_raichu70 het volgende:
Ik zou gewoon zoals mij een GF2 GTS kopen .
Padeg computers Laken :
Hercules Prophet 2 MX retail: 6900 BEF
Hercules Prophet 2 GTS retail 32MB : 7800 BEF
Ehm.. Misschien wist je het nog niet, maar een Asus 7700 is een GF2 GTS kaart hoor ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zondag 07 januari 2001 11:27 schreef smokey het volgende:
enneh frankguthrie je mag dan wel 10 000+ post hebben (!) maar je moet niet over dingen gaan lullen die je niet zeker weet
:?:?:?:?:?:?, wat bedoel je hiermee?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Pagina: 1