WEP werkt niet bij Sitecom AP + Compex PC-card

Pagina: 1
Acties:

• edwin.w
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-09-2023
Heb hier een Sitecom WL-105i Access Point en in mijn laptop een Compex W54G 1a draadloos netwerkkaartje. Zolang ik WEP maar uit laat, werkt het allemaal prima. Echter mét WEP kan ik meteen geen contact meer krijgen met het access point. Heb de betreffende sleutels allemaal letterlijk overgenomen. Wil toch graag - naast MAC adres herkenning - minimaal ook de WEP aanzetten want dat lijkt me toch wel wat veiliger !

Heb de laptop laatst ook bij een vriend geprobeert, die een draadloze router heeft. Daar werkte WEP in één keer wel goed. Het lijkt me dus dat het niet aan het netwerkkaartje kan liggen.

Nog meer mensen met dezelfde ervaringen ? Iemand een goede suggestie hoe ik dit kan oplossen ? Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet, Edwin.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

En als je het even zonder beveiligde sleutels probeert? Dus de beveiliging in de router disabelen?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Flugeltje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Firmware Upgrade voor je access point. Misschien een optie

Iedereen weet het beter

• edwin.w
Als ik het zonder sleutels probeer, dan werkt het direct. Dus met de WEP op disabled. Dan krijg ik meteen contact met het access point. Overigens staat dan nog wel steeds MAC adres filtering aan.

• edwin.w
Een firmware upgrade voor het access point is niet beschikbaar voor dit type. Op de site www.sitecom.com wordt wél een upgrade aangeboden voor de WL-105b (dus met een B op het einde, die is met twee antennes), maar helaas niet voor de WL-105i (dus met een I op het einde, die is met één antenne) die ik heb.

[ Voor 9% gewijzigd door edwin.w op 26-01-2005 12:45 ]

• edwin.w
Heb ondertussen nog het volgende geprobeerd:

- update drivers draadloos netwerkkaartje
op de site van compex staat wel een driver, maar die is nog ouder dan de driver die ik op cd bij mijn kaartje kreeg ! desondanks toch even geprobeerd, echter zonder resultaat

- update firmware access point
op de site van sitecom staat wel een firmware versie voor de WL-105b maar niet voor de WL-105i die ik heb, brengt dus helaas ook geen oplossing

- Windows XP Zero utility uitgeschakeld
en het alleen geprobeerd met de utility die bij de kaart geleverd was, maakt niets uit

- de IP-adressen die normaal door de DHCP-server worden uitgedeeld, zelf hard ingesteld bij eigenschappen van TCP/IP. Gaf ook geen verbetering.

maar helaas allemaal zonder resultaat, zodra ik WEP aanzet houd de verbinding er mee op, zet ik WEP weer uit dan ben ik meteen weer draadloos online. Wie heeft er nog suggestie's ?

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05 18:51
stel je wep key passphrase is 1234567890

dan moet je bij Windows XP dus niet 1234567890 maar de echte Wep Key 1. Windows XP heeft geen ondersteuning voor passphrases. Probeer dat eens te achterhalen in je AP

• edwin.w
Heb het geprobeerd met op het access point als passphrase: abcde (dit is er één voor 64 bits WEP, dus van 5 karakters ascii)

dan wordt key 1 als volgt: 5A939ECA0F. Dit voer ik dan letterlijk in op mijn laptop als key. Maar helaas, geen contact . . .

Als ik WEP weer terug op disable zet op het access point, dan krijg ik direct weer contact . . .

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05 18:51
hmm, staat je instelling bij Geavanceerd wel op Sleutelwaarde 1? en is dit op je Router ook zo?

• edwin.w
Ja hoor, zowel op het wireless access point als voor het netwerk kaartje heb ik dezelfde index voor de WEP key gekozen (de eerste dus).

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-05 14:45

AirX

Tweak Guru

Heb je web op shared of op open-system?

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 07:04
Ook gelet op hoofdletters?

• edwin.w
Hallo allemaal, vriendelijk bedankt voor al jullie bijdragen. Inmiddels heb ik de WEP encryptie uiteindelijk toch aan de gang gekregen. Het bleek er aan te liggen, dat ik de (door het Access Point gegenereerde) WEP key invoerde in de speciale utility die bij het draadloze netwerkkaartje geleverd is. Toen ik bij een vriend thuis was, die een LinkSys draadloze router heeft, werkte dat namelijk meteen. Echter bij mij thuis, met mijn SiteCom Access Point, wil het alleen maar werken, als ik de WEP key invoer gewoon in Windows. Dus in de XP Zero Utility. Met rechts klikken op het netwerk-icoon (rechts onder in de System Tray), beschikbare draadloze netwerken weergeven, kies je eigen SSID, klik op geavanceerd, enzovoort. De 10 karakters van de hexadecimale key letterlijk invoeren. Ik heb nu inmiddels wel de utility die bij de draadloze kaart hoort, uitgeschakeld bij het opstarten. Start, uitvoeren, msconfig en dan bij het tabblad opstarten die driver uitvinken. Ben blij dat ik het uiteindelijk toch aan de gang heb gekregen, die WEP encryptie, want nu voel ik me wel iets veiliger (hoewel ook WEP wel te kraken is), maar het heeft me wel de nodige uurtjes gekost !

Pagina: 1