[notebook]Mitac--> fan blijft aan slaan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 17:11

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Topicstarter
Heb een Mitac ??? notebook (de Paradigit Voyager 9154) waarvan de fan telkens aan blijft slaan. Vroeger deed hij dit enkel bij zware bewerkingen, maar nu staat ie vaker aan dan uit. De CPU usage geeft gewoon normale waarden aan van 0% tot 5% en zelfs in de bios doet dit probleem zich voor.
Ik ben er al mee terug gegaan naar Paradigit, zij hebben toen het koelelement+fan vervangen. Ik had al verwacht dat dit geen oplossing zou bieden en idd, ik kon weer terug. Toen is de CPU vervangen aangezien daar de thermostaat ingebouwd zit, inmiddels slaat de fan wel minder aan maar nog steeds is het naadje.
Nu krijg ik uiteraard van Paradigit te horen dat ik Windows maar eens opnieuw moet installeren, ik betwijfel erg of dit een oplossing zal bieden aangezien de CPU usage prima is en het in de bios ook gebeurt. Weet iemand of het normaal is dat de fan altijd draait in de bios?

De reden waarom ik toch aan het twijfelen ben geraakt is omdat het zo rond de tijd dat ik geupgrade heb naar SP2 gekomen is. Zou dit ermee te maken kunnen hebben? Iemand nog andere suggesties?