[MCE 2k5] Video-kaart / DVD probleem

Pagina: 1
Acties:

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:58

KabalA!

[ No-Life ]

Topicstarter
Ik heb sinds vorige week MCE 2k5 draaien op een:
  • Soltec mobo (geen idee uit m'n hoofd welke :))
  • P4 1,7 Ghz @ 2 Ghz
  • 512Mb Ram
  • 40Gb Harddisk (moet nog een andere voor komen :P)
  • GF4 mx440 64mb
  • Creative DVD speler
Als ik nu een DVD wil kijken krijg ik de foutmelding: "Decoderfout". Nu was ik van mening dat dit op te lossen was door klite megacodec pack te installen, wat niet het geval was :). Hierna had ik op de nvidia site de nvidia dvd decoder (trail) gedownload om te kijken of dit zou helpen. Hierna kreeg ik een audio foutmelding, dus ik dacht "prima, heb toch nog een terratec 512i digital liggen, proppen we die erin :)", drivers van terratec site gehaald (de gewone xp drivers, want er zijn geen MCE drivers, achteraf is het geluid uit deze kaart rechtstreeks op de tv echt bagger). Alles geinstalleerd en je geloofd het nooit maar ik kon DVD kijken... totdat ik m'n systeem een keer moest rebooten, want nu heb ik weer de decoderfout 8)7.

Ik dacht dat het aan de videodrivers zou liggen (had nog geen driver geinstalled) en heb dus de MCE forceware drivers gedownload, het eerste probleem waar ik hierna meteen tegenaan liep was dat m'n beeld met geen mogelijkheid meer in kleur op m'n tv komt (wat met de standaard drivers niet zo was). Daarnaast kan ik nog steeds geen DVD's kijken op m'n media center :/

:? Nu is mijn eerste vraag dus of iemand weet welke nu echt de goede decoder is.
:? Als tweede wil ik graag weten welke forceware driver ik moet hebben voor mijn GF4 en wél kleur op mijn tv krijg
:? Weet iemand hoe je in een DivX kan spoelen als je deze in media center kijkt, want ook dat is een van de dingen die mij niet lukken :X

Daarnaast heb ik nog een vraag welke helemaal niet van toepassing is op het bovenstaande :)
Is er iemand die MCE 2k5 als downloadbak/ (web)server heeft draaien, dit wilde ik misschien ook gaan doen, maar weet niet of dit nu echt aan te raden is :)

Zo dat was een beste lading tekst :P

[ Voor 6% gewijzigd door KabalA! op 26-01-2005 12:28 ]

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
welke hardware mattige en/decoder heb je?

en van die decoder fout staat ook in het grote TIps en tricks topic van windows mce

[rml][ XP MCE] Media Center 2005 Tips & Tricks[/rml] _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door andreict op 26-01-2005 12:30 ]

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

Topicstarter
andreict schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 12:30:
welke hardware mattige en/decoder heb je?

en van die decoder fout staat ook in het grote TIps en tricks topic van windows mce

[rml][ XP MCE] Media Center 2005 Tips & Tricks[/rml] _/-\o_
Ik heb geen hardwarematige decoder (of hij moet in de GF4mx zitten, maar dat lijkt me niet :)), maar hij heeft het zoals hierboven vermeld wel even gedaan :?

Ik had dat topic inderdaad gelezen en kwam zo op de nvidia decoder, maar aangezien ook deze niet werkt en ik geen andere optie kon vinden (omdat het software matig moet) dacht ik, ik vraag het nog even in een apart topic ;) (ook omdat ik nog meer vragen had :))

[ Voor 3% gewijzigd door KabalA! op 26-01-2005 12:38 ]

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-04 16:18

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

KabalA! schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 12:25:
Ik heb sinds vorige week MCE 2k5 draaien op een:
  • Soltec mobo (geen idee uit m'n hoofd welke :))
  • P4 1,7 Ghz @ 2 Ghz
  • 512Mb Ram
  • 40Gb Harddisk (moet nog een andere voor komen :P)
  • GF4 mx440 64mb
  • Creative DVD speler
Als ik nu een DVD wil kijken krijg ik de foutmelding: "Decoderfout". Nu was ik van mening dat dit op te lossen was door klite megacodec pack te installen, wat niet het geval was :). Hierna had ik op de nvidia site de nvidia dvd decoder (trail) gedownload om te kijken of dit zou helpen. Hierna kreeg ik een audio foutmelding, dus ik dacht "prima, heb toch nog een terratec 512i digital liggen, proppen we die erin :)", drivers van terratec site gehaald (de gewone xp drivers, want er zijn geen MCE drivers, achteraf is het geluid uit deze kaart rechtstreeks op de tv echt bagger). Alles geinstalleerd en je geloofd het nooit maar ik kon DVD kijken... totdat ik m'n systeem een keer moest rebooten, want nu heb ik weer de decoderfout 8)7.

Ik dacht dat het aan de videodrivers zou liggen (had nog geen driver geinstalled) en heb dus de MCE forceware drivers gedownload, het eerste probleem waar ik hierna meteen tegenaan liep was dat m'n beeld met geen mogelijkheid meer in kleur op m'n tv komt (wat met de standaard drivers niet zo was). Daarnaast kan ik nog steeds geen DVD's kijken op m'n media center :/

:? Nu is mijn eerste vraag dus of iemand weet welke nu echt de goede decoder is.
Je moet idd een DVD-decoder geinstalleerd hebben, probeer powerDVD of winDVD of een andere versie van NDVD (niet de trial ofzo)
:? Als tweede wil ik graag weten welke forceware driver ik moet hebben voor mijn GF4 en wél kleur op mijn tv krijg
Ligt het niet aan instellingen als PAL/NTSC of composite/svideo out?
:? Weet iemand hoe je in een DivX kan spoelen als je deze in media center kijkt, want ook dat is een van de dingen die mij niet lukken :X
Installeer geen codecpacks e.d. (helemaal _GEEN_) maar alleen ffdshow2004. Hiermee kan ik spoelen in Divx, Xvid etc, met de afstandbediening. Versneld afspelen is niet mogelijk.
Daarnaast heb ik nog een vraag welke helemaal niet van toepassing is op het bovenstaande :)
Is er iemand die MCE 2k5 als downloadbak/ (web)server heeft draaien, dit wilde ik misschien ook gaan doen, maar weet niet of dit nu echt aan te raden is :)
Gaat perfect als je dat wilt, zou niet weten waarom niet... Zorg wel dat de schijf waarop eventueel TV opgenomen wordt niet te zwaar in gebruik is tijdens opnemen. (apparte schijf is sowieso handig)
Zo dat was een beste lading tekst :P

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

Topicstarter
W1LL3M schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 13:11:
Je moet idd een DVD-decoder geinstalleerd hebben, probeer powerDVD of winDVD of een andere versie van NDVD (niet de trial ofzo)
Dus als ik het goed begrijp moet je power/win DVD installen en dan gebruikt media center gewoon de decoder van één van deze programma's :)
Ligt het niet aan instellingen als PAL/NTSC of composite/svideo out?
Dat dacht ik inderdaad ook, maar als ik dan pal b/g met locatie nederland selecteer dan blijft het beeld gewoon zwart/wit, ook de verschillende pal/ ntsc instellingen zonder locatie geven zwart/ wit beeld 8)7 anders houd ik het wel gewoon bij de standaard windows driver want dan heb ik wel kleur op m'n tv
Installeer geen codecpacks e.d. (helemaal _GEEN_) maar alleen ffdshow2004. Hiermee kan ik spoelen in Divx, Xvid etc, met de afstandbediening. Versneld afspelen is niet mogelijk.
Prima dit wist ik dus niet, omdat ik normaal gesproken alles via de codecpacks deed :), maar als ik het goed begrijp is het dus nog steeds niet mogelijk om met je muis in de balk te spoelen :? ik heb namelijk nog geen afstandbediening, die moet ik nog halen, maar wilde eerst kijken of het wel bevalt ;)
Gaat perfect als je dat wilt, zou niet weten waarom niet... Zorg wel dat de schijf waarop eventueel TV opgenomen wordt niet te zwaar in gebruik is tijdens opnemen. (apparte schijf is sowieso handig)
Het wordt geen t.net server :+ ;) is alleen voor eigengebruik, over lan mp3 server/ fileserver en als ik daar mee bezig ben gebruik ik media center niet :). Daarnaast heb ik geen TV-kaart en kan ik dus niet opnemen (wat ik ook voorlopig niet van plan was), verder is de webserver ook alleen voor mezelf om wat school spul te hosten zodat ik geen diskettes oid mee hoef te nemen :P

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-04 16:18

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Juist, ik gebruik de dvd-decoder van powerdvd voor dvd en tv (mpeg2) en ffdshow voor de rest. ffdshow ondersteunt ondertitels, maar die moet je nog wel aanzetten. Verder is er nog een heleboel in te stellen bij ffdshow maar daar gebruik ik niet zo veel van.
Met de muis spoelen heb ik dus nog nooit geprobeert :P zal zometeen eens kijken.

edit: spoelen werkt idd niet met de knoppen in de balk, CTRL+F werkt wel (steeds 30 sec vooruit)

[ Voor 13% gewijzigd door W1LL3M op 26-01-2005 14:32 . Reden: muis aangesloten, spoelen getest ]

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

Topicstarter
W1LL3M schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 14:30:
Juist, ik gebruik de dvd-decoder van powerdvd voor dvd en tv (mpeg2) en ffdshow voor de rest. ffdshow ondersteunt ondertitels, maar die moet je nog wel aanzetten. Verder is er nog een heleboel in te stellen bij ffdshow maar daar gebruik ik niet zo veel van.
Met de muis spoelen heb ik dus nog nooit geprobeert :P zal zometeen eens kijken.

edit: spoelen werkt idd niet met de knoppen in de balk, CTRL+F werkt wel (steeds 30 sec vooruit)
k thnx _/-\o_ als ik zo meteen thuis ben zal ik eens even een nieuwe install doen en dan ga ik eens proberen of dit allemaal wel werkt :*)

Pagina: 1