Toon posts:

Data van SATA drive halen die vroeger in RAID1 stond

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vanochtend startte ik mijn PC op, net zoals gewoonlijk, maar opeens kon ik mijn harde schijven niet meer vinden met My Computer... I ben in mijn BIOS gaan kijken etc en geprobeerd de "Invalid Raid Array" the herstellen, uiteindelijk heb ik gewoon besloten dat RAID voor teveel problemen zorgt en de harde schijven op de non-RAID poorten aangesloten. Windows opgestart, drives werden herkend en heb ze toegevoegd met Admin Tools. Maar nu is het probleem dat ik ze niet kan gebruiken omdat Windows blijft vragen of ik ze wil formatteren.. Er staat nog een boel belangrijke data op, die ik absoluut niet mag verliezen. Hoe kan ik deze recupereren?

Bedankt,
Ken

Verwijderd

Topicstarter
Overigens had ik bij het herbouwen van de RAID array de data van de ene naar de andere server opnieuw gekopieerd, wat normaal gezien niet uitmaakt want de data is toch identiek. Nu zie ik tot mijn verbazing dat Disk Management aangeeft dat de drives 100% vrije ruimte hebben :?

• sneakyd3ad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-03 07:24
Ik denk dat je je data toch wel kwijt bent. Kijkt eens met partition magic of deze fouten aangeeft. Wat je verder zou kunnen doen is een file recover programma installeren, zoals pc file inspector en hiermee proberen je data terug te krijgen.

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 16:37

Kristof

is een Belgisch product

Kan je misschien wel aangeven om welke RAID mode het ging?

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Verwijderd

Topicstarter
Mirroring RAID, het was dus de bedoeling de data niet kwijt te raken...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Hoe krijg ik verloren gegane data terug?" :)

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-02 16:34

PaulX

Beyond your imagination...

Bij het verwijderen van de 'mirroring relationship' worden volgens mij de partitiegegevens overschreven waardoor de data die erop staat niet meer toegankelijk is.
Met bijvoorbeeld het programma: "Active@ Partition Recovery" is dit weer terug te halen zonder enig dataverlies zolang je maar niet gaat formatteren...
je kunt hier even kijken voor nodige info over dit proggie.
Hopelijk kun je er wat mee en lukt het je net als ik om dankzij dat proggie al je data weer bereikbaar te krijgen... ;)

[ Voor 7% gewijzigd door PaulX op 26-01-2005 12:59 ]

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Verwijderd

Topicstarter
Oef, gelukt met Scavenger, nu heb ik het probleem dat ze enkel werken als ik ze naar één en dezelfde folder verhuis, ik verlies dus mijn indeling...

Verwijderd

Je bent de data kwijt die op je schijf stond. Aan een schijf vertellen dat ie geen raid meer moet zijn is dodelijk voor de data die er op staat.

• T-800
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08-2025
dat is niet helemaal waar, tenzij je werkelijk fysiek op de schijf iets veranderd

als je een raid0 opstelling had, en vervolgens die 2 schijven aan gewone ide poorten hangt, dan ziet windows deze schijven, en zijn ze inderdaad "leeg"

echter als je daarna deze schijven weer aan de raid controller hangt (of aan een andere)

en daarna alleen het raid array rebuild en niet initialiseert, zal windows de raid configuratie weer gewoon zien met data.

althans, dat was bij mij het geval.

edit: zie net dat jij raid1 hebt (lezen... :/)
volgens mij kun je dan gewoon iets van getdataback eroverheen gooien (als dat kan en mag van windhoos), maar hang me hier niet aan op.

[ Voor 18% gewijzigd door T-800 op 27-01-2005 11:22 ]

Pagina: 1