Toon posts:

Serve-u ftp en inlog misbruik voorkomen .

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo luitjes ,

Ik draai sinds kort een ftp server . Dit m.b.v. het programma serv-u 6.0 .
Nu heb ik er ook een paar users op zitten . Maar hoe kan ik het programma zo instellen dat ook alleen zij bij mij inloggen . Dus dat het programma kijkt of het ip adres van een bepaalde user wel bij de username en pw hoort . En dus op die manier te kunnen voorkomen dat er misbruik wordt gemaakt van de doorgegeven username en wachtwoord .

Alvast bedankt voor jullie reacties .

GreeTz ,
SaSh

Verwijderd

je kan toch ip filtering toepassen? Maar ik weet niet of dat oo per user is.

• Flugeltje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Je kant het alleen op IP-adres doen

Iedereen weet het beter

Verwijderd

Topicstarter
Mflugel schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 12:31:
Je kant het alleen op IP-adres doen
En hoe ??

• Flugeltje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Je kan als je serv-u administrator opstart kan je aan de gebruikers een ip adres hangen en dat ze alleen van daaraf kunnen inloggen. Lees de help als je wilt weten hoe het precies zit!!!

Iedereen weet het beter

Verwijderd

Topicstarter
Mflugel schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 12:37:
Je kan als je serv-u administrator opstart kan je aan de gebruikers een ip adres hangen en dat ze alleen van daaraf kunnen inloggen. Lees de help als je wilt weten hoe het precies zit!!!
Sorry , maar ik ben niet zo thuis in dat soort dingen . Dat is nu net waar ik niet uitkom .
Als me misschien hier iemand mee zou kunnen helpen ?
Thanx .

Verwijderd

Dat is dus een kwestie van wat instellingen. Ram eens op F1 en raadpleeg de (online) help van het programma eens. Serv-U is één van de meest bekende stukken FTP-software en er is vast een hoop over te vinden.

We gaan je dus niet compleet aan het handje nemen. Je moet zelf inzet en initiatief tonen. Lees daar ook Algemene gedragsregels (Netiquette) en Policy - Network Troubleshooting eens over door.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.