HQ-08 - (geluids)isolatie door bekleding ?

Pagina: 1
Acties:

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:13

reiker

dan jij!

Topicstarter
mijn HQ08 maakt een gigantische herrie, mijn FPS1000 komt niet meer tot zijn recht. helpt het een beetje als ik de binnenkant zou bekleden met noppenspul waarvan ze vroeger kampeermatrasjes maakten ? zoja, waarmee moet ik het vastlijmen ? het is immers metaal op stof...
ps. met de search kon ik eigenlijk niks vinden, dus dat heb ik al wel geprobeerd ;)

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

Kijk maar in de search, is laatst nog een topic over geweest

Afbeeldingslocatie: http://www.casema.net/~opstal/smiles/angel.gif

• reiker

reiker

dan jij!

Topicstarter
erm, sorry hoor, maar ik kan er echt niks over vinden... zal wel aan mij liggen...

al ik search krijg ik alleen mijn eigen topic en topics in Wetenschap & Levensbeschouwing en in Processors en Mobo's...
dusseh... niet veel soeps

Zo gezegd, zo gedaan.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 17:17

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op zaterdag 06 januari 2001 11:34 schreef reiker het volgende:
erm, sorry hoor, maar ik kan er echt niks over vinden... zal wel aan mij liggen...

al ik search krijg ik alleen mijn eigen topic en topics in Wetenschap & Levensbeschouwing en in Processors en Mobo's...
dusseh... niet veel soeps
Processors en Mobo's was vroeger ook nog overclocking, vandaar:)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• reiker

reiker

dan jij!

Topicstarter
owkee, maar dan nog: ik heb niet zoveel aan een isolatie-kit voor delta-koelers op het moment ;)

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

Koop gewoon bij de gamma wat geluidsisolatie platen. 1 Pak zittten 2 platen in. Heb je meer dan genoeg aan. Verder neem je gewoon wat van die bruine tape die vouw je dubbel en plak je 4 van die dingen op je zijpaneel, die isolatie een beetje aandrukken en het zit vast.

• reiker

reiker

dan jij!

Topicstarter
ok, die platen heb ik nog wel.
erg bedankt !

Zo gezegd, zo gedaan.

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik vraag me af of dat gaat lukken. Wanneer je de zijpanelen met noppenschuim gaat bedekken, hoe wil je ze dan nog op je kast schuiven? Lijkt me erg lastig.
Je kunt natuurlijk wel wat schuim op de bodem en de bovendeksel bevestigen.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
dat noppenspul werkt niet goed, ik spreek uit ervaring. de erge hoge tonen worden wel iets minder, maar dat is alles. Ik had beide zijpanelen, de onderkant en de bovenkant en de achterkant (boven de voeding) netjes in dat noppenspul gedaan, maar het hielp niet veel. Ik ben van plan om het met vloerbedekking met zo'n schuimachterkant te doen (kun je wel goed lijmen denk ik), gewoon een dikke botte laag maken...

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Raar, want volgens mij s het zo dat als je eens tille computer wil dat je beter langzaam draaiende fans kan gebruiken omdat die een lagere brom hebben en die is er makkelijker uit te filter met isolatie.

Het geluid van de "flow" van een fan is er moeilijk uit te krijgen(dan zul je erg goed moeten isoleren) maar voordat je daaraan toekomt zul je moeten zorgen dat je geen trillingsgeluiden hebt. die zijn nl het irritantst maar ook het makkelijkst weg te werken. zorg ook dat je fan goed kunnen "ademen". dus geen rooster voor de fans en zorgen dat er geen kabels in de weg hangen.

Succes

Verwijderd

Iemand al gehoord van dubbelzijdig tape ?

Verwijderd

Het werkt toch wel redelijk. Het geluid van mijn beide Delta's (Delta 60 HP en Delta 80 MP) zijn toch wel aardig gedempt, de IBM HD hoor ik helemaal niet meer en alle andere fans ook niet. Alleen dat kleine rotding wat op mij chipset zit. (KT7) Is kapot denk ik.

Verwijderd

tweakert als je chipset fan kapot is moet je mailtje naar ABIT sturen sturen ze je een nieuwe.

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ja? ik heb dat namelijk ook cheap fan:(

Is er nog een nederlands mail adres dan want ik neem aan dat ze dat niet uit Taiwan gaan versturen|:(

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 17:17

Demo

Probleemschietende Tovenaar

technical@abit.nl zo uit mijn hoofd...
keb ook een nieuwe gekregen en die geeft geen probs:)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Pagina: 1