Toon posts:

Hoe is te zien dat een camera zowel een DV-IN als OUT heeft?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er enig zicht op dat de DV-aansluiting vice versa te gebruiken is? Misschien software zoals dat ook bij camera's bestaat?
F

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Je bedoeld dat je opnames van je PC naar de DV apparaat kunt overzetten? Het tegenovergestelde van capturen naar je PC? Ja, dat kan, dat doe ik dagelijks. Middels een Matrox capturecard en Adobe Premiere...

[ Voor 8% gewijzigd door Han op 26-01-2005 12:06 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:40

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Als je van camera naar pc wil schrijven en dan weer terug kan dat. Alleen je camera moet het wel ondersteunen.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:51
Han schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 12:05:
Je bedoeld dat je opnames van je PC naar de DV apparaat kunt overzetten? Het tegenovergestelde van capturen naar je PC? Ja, dat kan, dat doe ik dagelijks. Middels een Matrox capturecard en Adobe Premiere...
Hoe krijg jij dingen van je PC naar je camera doormiddel van een capturekaart? :?

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:05
Capturekaart heb je niet nodig, als je een DV camera hebt, kan je het waarschijnlijk gewoon via FireWire overzetten. Je heb hier dan wel een programma voor nodig, Pinnacle of Premiere.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Fire69 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 12:18:
Hoe krijg jij dingen van je PC naar je camera doormiddel van een capturekaart? :?
Omdat die capturekaart is voorzien van realtime DV-1394 input and output. Dus via de DV output. Ik maak overigens gebruik van deze hardware:

http://www.matrox.com/vid.../rtx100xtremepro/home.cfm

Afbeeldingslocatie: http://www.matrox.com/vid_images/rtx100xtremepro/150/XtremePro_collection.gif

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:51
Idd, zoals -Guru- zegt heb je helemaal geen capturekaart nodig hiervoor, wel een DV-aansluiting en nog belangrijker, je moet ook DV-in op je camera hebben!!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

sommige camera's worden alleen met dv-out uitgerust en niet met dv-in omdat ze dan voor de invoer veel duurder worden, er moeten dan extra kosten over worden geheven omdat het als het ware dan ook een videorecorder wordt

fabrikanten hebben toen de hardware in de camera niet veranderd maar gewoon de optie weggelaten, op die manier zijn (waren) er dv camera's die je kon upgraden (soort firmware update) waardoor ze gewoon dv-in hadden. Dat is nu geloof ik verboden dus de nieuwere camera's moeten gewoon vanuit de fabriek dv-in supporten.

Als je cam dus dv-in heeft heb je verder geen capture kaart nodig. Gewoon een firewire poort op je pc.

Han, wat bedoel je met realtime dv in en out. DV gaat altijd realtime. Je bedoelt waarschijnlijk dat de kaart realtime effecten kan toepassen op het videomateriaal maar daar hebben we nu niet mee te maken.

Verwijderd

Ik heb je topictitel enigszins verduidelijkt, ook je startpost geeft niet echt een duidelijke omschrijving van je vraag. Het is wel zo makkelijk als je daar zelf de volgende keer aan denkt.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

In de handleiding? In het menu van de camera ? Op de doos? Via google en typenummer invoeren ?
Pagina: 1