[PDF] Reduce filesize

Pagina: 1
Acties:

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:07

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Hoe kan ik de grootte van mijn pdf naar beneden krijgen? Ik gebruik Acrobat 7.0. Ik probeer dus de kwalteit op de een of andere manier omlaag te krijgen.

Ik heb alle compressie op maximaal gezet. Wat vector kan is vector op afbeeldingen na. Ik heb gekeken of ik de pagina's kan scalen omdat ze te groot zijn, maar dat kan niet (las ik overal dan). Het enige dat nog het beste helpt is om het bestand op te slaan via reduce filesize als versie 7.0.

Maar wat ik ook probeer ik kan de kwalteit niet omlaag krijgen. 8)7. Is er echt helemaal geen optie om de pagina's te scalen of moet ik dan echt met photoshop/illustrator aan de slag gaan? Dat is voor mij namelijk niet echt een optie aangezien het om aardig wat files gaat.

Het is trouwens voor het web bedoelt. de filesize van 3 pagina's was 8mb is nu 1,5mb maar het moet nog kleiner 8)7

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:35
Ehm zitten er veel visuals in? Acrobat kan die wel downsampelen maar misschien kun je de bron-images handmatig comprimeren :) Wie weet scheelt het.

Motor onderhoud bijhouden

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
willem169 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 11:58:
Ehm zitten er veel visuals in? Acrobat kan die wel downsampelen maar misschien kun je de bron-images handmatig comprimeren :) Wie weet scheelt het.
Dat is ook eigenlijk het hele probleem. Alles staat in pdf (losse bestanden) En dat moet dan weer 1 bestand worden voor op het internet. Heb dus geen bron bestanden.

edit: Ik ga wel de orginele eps files op vragen. Want dit gaat gewoon niet werken denk ik.

[ Voor 14% gewijzigd door LoeiOrdinair op 26-01-2005 12:02 ]

• SecondReality
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10-2021
met adobe distiller kun je pdf's nog kleiner maken en van lagere kwaliteit.

[ Voor 34% gewijzigd door SecondReality op 26-01-2005 12:32 ]

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Je kan natuurlijk ook de DPI omlaag zetten |:( Wat een knuppel ben ik ook dat ik daar niet aan heb gedacht. 7(8)7
van 300 naar 72 :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door LoeiOrdinair op 26-01-2005 12:35 ]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:35
Maar is dat geen optie in Acrobat dan? :) :o

Motor onderhoud bijhouden

• RRRobert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-04 07:23

RRRobert

Fokker in ruste

Downscalen van compatibility wil ook nog wel eens werken. Terug naar Acrobat 4 (pdf1.3) format is veelal voldoende gezien het feit dat de meeste mensen een pdf-je toch maar zien als een electronisch papiertje.

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

Pagina: 1