[winxp] tvkaarten, overlay en dual display

Pagina: 1
Acties:

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
Goed ik wil dus een tv kaart gaan aanschaffen met hardware mpeg2 encoding
twijfel nog tussen de wintv pvr250 en de 350, radio erbij is namelijk wel makkelijk.

Ik heb dus een geforce 6800GT en dual display. IS het voor bij ook mogelijk om de overlay van het tv programma op mijn secundaire scherm te krijgen? Vroeger was niet niet mogelijk met 2 fysieke vga-kaarten. Is het nu wel mogelijk. Zijn hier truukjes voor oid?

Verder heeft de pvr350 hardware decoding. Deze werkt toch alleen als je deze tv-out gebruikt? En ik neem aan dat je kunt kiezen of je die gebruikt (ik heb namelijk geen tv; of iets anders met video-in). Werkt dit alleen met mpeg2 of ook met divx / xvid en varianten

if broken it is, fix it you should

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je kan je TV inderdaad fullscreen op je secundaire scherm krijgen, dat heb ik hier ook. Kwestie van even goed instellen in de driver. Hardware-deconding werkt altijd op ieder scherm, maakt niet uit of je je tv-out gebruikt of niet.

• elgringo
IceOnFire schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 11:46:
Je kan je TV inderdaad fullscreen op je secundaire scherm krijgen, dat heb ik hier ook. Kwestie van even goed instellen in de driver. Hardware-deconding werkt altijd op ieder scherm, maakt niet uit of je je tv-out gebruikt of niet.
ja je kan overlay (vroeger althans) kiezen op 1 van de 2 schermen. Is het ook mogelijk dat overlay op beide werkt en soms op je 2de scherm en soms op je eerste scherm. Het eerste scherm gebruikt in normaal voor word ed. Maar als is een film kijk op deze op de eerste te staan en zal de overlay hier ook moeten zijn

• SnoW
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-02 00:05
Hardware-deconding werkt altijd op ieder scherm, maakt niet uit of je je tv-out gebruikt of niet.
Bij mijn weten werkt hardware decoding bij de PVR350 alleen bij de tv-uitgang.

• elgringo
SnoW schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 12:19:
[...]

Bij mijn weten werkt hardware decoding bij de PVR350 alleen bij de tv-uitgang.
En overlay; of heb je geen 2 schermen. Die hardware decoding werkt idd alleen op de uitgang. Maar decoding vreet ook niet veel cpu-kracht; dus dat boeit weinig

Verwijderd

Heb een PVR 350 op een geforce 9000 met 2 17 LG schermen, nog nooit een probleem gehad. Meestal staat de TV op het secundaire scherm. Geen idee waarom het zonder probleem werkt, maar het werkt, dus ik ga er niet naar zoeken ;)
Pagina: 1