Toon posts:

WSDL analyseren

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag Tweakers,

Ik heb het advies van techneuten nodig... ;)

Is het technisch mogelijk dat je real-time met bijv. een VB.NET applicatie een WSDL-file analyseert en dan direct input-velden in de applicatie genereert die je kunt invullen en naar de web service kan sturen?

Met andere woorden: normaal gesproken heb je een bepaalde applicatie en gebruik je een web service. Dat verandert eigenlijk niet. Maar met deze applicatie zou je dus een url van een WSDL op moeten kunnen geven en vervolgens krijg je automagisch :9 de velden die je moet invullen om de service te bestoken...

Ben benieuwd, thanks a lot!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:05

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

He Taragan,

Je naam onder je posts hoef je niet steeds te plaatsen. Je naam wordt ook naast elke post afgedrukt.

Om je een kort antwoord te geven op je vraag: ja, dat is mogelijk.
Maar ik gok dat dit niet is wat je wilt weten, maar ook dat je wilt weten hoe. Daar ga ik je geen antwoord op geven omdat er wat zaken missen in je startpost. Zoals: wat heb je zelf al geprobeerd? Wat lukte daar niet mee? Heb je zelf al enig onderzoek gedaan hoe dit te gaan doen?

Je bent nu al vaker op het gebruik van de quickstart gewezen. Zou je je startpost aan kunnen passen met de betreffende informatie?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Creepy schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 11:48:
Je bent nu al vaker op het gebruik van de quickstart gewezen. Zou je je startpost aan kunnen passen met de betreffende informatie?
Hey Creepy,

Natuurlijk zie ik je punt. Zoals duidelijk zal zijn ben ik geen techneut zoals 99 van de 100 hier. Ik zat na te denken over een web service test tool en ik vroeg me zodoende een aantal zaken af. Uiteraard kan ik heel google gaan afstropen, wild gaan bouwen et cetera...om er uiteindelijk achter te komen dat het allemaal voor niets is...

Dit forum is toch om kennis te delen? Jullie als technici willen misschien allemaal code zien, voor mij is dit (al) kennis.

Wanneer de situatie zo is dat dergelijke posts ongewenst zijn, dan vind ik dat jammer, maar zal ik vanaf nu geen posts meer plaatsen... :'( ;)

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Als je de FAQ doorleest zie je dat P&W een forumdeel is over programmeerproblemen. Dat zijn problemen die je tegenkomt tijdens het ontwikkelen van software. Jouw vraag is dat niet. Jij wil weten of iets kan (en zo ja hoe dan). Dat is kennis die bij bezoekers van P&W bekend wordt geacht.

Je vraag is redelijk simpel te beantwoorden: ja het kan. Je moet dan een algoritme bouwens die de WSDL parsed en daar dan uithaalt welke waardes er meegegeven moeten worden aan de webservice. Vervolgens kun je de benodigde invulvelden aanmaken en de ingevulde waardes aan de webservice geven en het eventuele antwoord op je webform tonen.

Dit antwoord is in principe volledig, maar je hebt er zo weinig aan... omdat het niet concreet is, net als je vraag.

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk antwoord... _/-\o_

Van mij geen last meer vanaf vandaag......

Thanks!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:05

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dit forum is inderdaad om kennis te delen. Het is hier echter geen MacDonalds om even snel wat kennis en of code te halen. Dat je geen techneut bent is geen excuus. Als iemand een beginner is, is dat ook geen excuus, zolang je maar bereid bent om er zelf enige moeite in te steken voordt je een vraag opent.

Deze moeite (vooronderzoek) mis ik geheel in al je topics tot nu toe.

Zoals ik je vraag nu zie kan ik maar 1 antwoord geven: Ja, het kan. Dus succes met het ontwikkelen ervan ;).

* Creepy aait OZ-gump :)

[ Voor 3% gewijzigd door Creepy op 26-01-2005 12:07 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.