MSI K7T-Pro 2A

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, hallo...

Ik heb dus ook een MSI K7T-Pro2A. Ik word er niet erg blij van.:( Het is namelijk zo dat ik er een verrotte voice tool op heb zitten, zoals ik ook elders al eens gemeld had. Op zich is dat niet zo erg, maar het stemmetje is niet erg consistent. De ene keer praat ie langzaam, dan weer snel. Een andere keer maakt ie melding van allerlei fouten in het opstarten terwijl de Ledjes gewoon doorfietsen. Soms zelfs krijgt ie de hik, dan blijft ie het begin van de melding "system available" roepen. Dan moet je dus het hele systeem opnieuw opstarten nadat je de stroom van het systeem hebt afgehaald.
Ik heb MSI een mail gestuurd waarin ik het probleem heb uitgelegd. Ik kreeg een mail terug met de mededeling dat het probleem bekend was, en ook 2 foto's waaruit ik op moest maken waar ik de soldeerbout moest steken om het stemmetje voor eeuwig het zwijgen op te leggen.:7
Kent iemand dit probleem? Nog belangrijker: Kan iemand me helpen de voice tool te vermoorden? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg, zet die fotos eens online!!

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, de foto's zijn verdwenen in het heelal van mijn harde schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan geloof ik er iets minder van. heb je ze niet meer in je mail zitten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak systematisch mijn mail box leeg en gooi dan ook echt alles weg. Anders word het een zooitje. Nu had ik de foto's ergens anders opgeslagen, maar ik ben van plan om mijn harde schijf te vervangen en dus heb ik een aantal backups gemaakt en de rest weggegooid. Daar zullen de foto's ook wel bijzitten.
Wil je nou toch die foto's, mail dan even naar MSI Nederland. Ze zijn enorm snel met de reactie (1 dag). Ik kan ze zelf wel opnieuw ophalen, maar ik weet niet hoe ik ze in deze rubriek moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook een K7T Pro2A, maar daar zit geen voice tool op, ookal staat er in de docu. van wel!?

D'r zit echt geen smart D-led bij mijn PCI sloten en ook niet dat jumpertje.

Maar zo te horen vindt ik dat niet erg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 06 januari 2001 23:32 schreef LAAF het volgende:
Hebben ze je niet toevallig een ander MB in je maag gesplitst? Lijkt me namelijk sterk wat je zegt. Ze maken heus niet diverse versies met/zonder LED/voice.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geloof van niet.
De rest is wel exact hetzelfde. ATA100 chip erop enzo. Vindt het overigens niet erg maar wel raar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vaag dat een bedrijf je aanspoort om aan je moederplank te gaan solderen en zo je garantie weg te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een k7t pro 2a

maar geen voice (gelul)

wel ledjes

geen problemen (gaat perfect)

Pc 133 geheugen wordt door auto instellingen volgens sandra op 150 gezet (fantastisch gewoon). Maar uuh volgens mij heb je een andere mobo in ieder geval niet de pro 2a zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 januari 2001 23:50 schreef poekiemoek het volgende:
Ik heb ook een k7t pro 2a

maar geen voice (gelul)

wel ledjes

geen problemen (gaat perfect)

Pc 133 geheugen wordt door auto instellingen volgens sandra op 150 gezet (fantastisch gewoon). Maar uuh volgens mij heb je een andere mobo in ieder geval niet de pro 2a zou ik zeggen.
Laat ik ook nog maar eens weer wat zeggen.
Bedoel je dat ik geen K7T-pro2a zou hebben?
Ik denk het toch zeker te weten!
En wat bedoel je eigenlijk met het geheugen op 150 door sandra. Hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rag gewoon die speaker eruit! doek ook altijd.. veel makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Da's ook lang nie zo'n gek idee...|:(
Ook goed om wat frustraties kwijt te raken...:)
Kan natuurlijk ook dat stomme moederbord terugsturen...:?
Kan ik niet meer poeteren...:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 januari 2001 23:32 schreef LAAF het volgende:
Ik heb zelf ook een K7T Pro2A, maar daar zit geen voice tool op, ookal staat er in de docu. van wel!?

Maar zo te horen vindt ik dat niet erg!
Die smart D-Led zitten ook niet naast je PCI sloten, maar links en iets onder je socket voor de processor.
Graag g'daan hoor!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 januari 2001 23:46 schreef Bigs het volgende:
Vaag dat een bedrijf je aanspoort om aan je moederplank te gaan solderen en zo je garantie weg te gooien.
Nou je het zo zegt, inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm,, ik heb nu al 'tig Msi K7T Pro2a borden in m'n handen gehad, en geen van allen hadden meer die vervloekte voice,,, (al vanaf de eerste). volgens mij hebbie een link bord of de normale Pro2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 januari 2001 01:47 schreef ]NTT[ het volgende:
Hmm,, ik heb nu al 'tig Msi K7T Pro2a borden in m'n handen gehad, en geen van allen hadden meer die vervloekte voice,,, (al vanaf de eerste). volgens mij hebbie een link bord of de normale Pro2.
En het werd vreemder en vreemder...
Ik heb nog eens bij systeem gekeken, en daar staat MS-6330 als systeem. Daar word ik dus niet veel wijzer van.:? De handleiding bij het bord, waar met grote letters voorop K7T Pro2-A staat, geeft 2 bladzijden lang aan hoe de voice tool in combinatie met de smart led geintepreteerd moet worden. (Mijn machine heeft inmiddels de meeste meldingen al wel uitgebraakt, maar dat terzijde). Op de rekening staat als nummer van het bord: K7T-Pro2-A0011022430. Ik heb dit bord via een internetbedrijf (via price watch) gekocht, bij Intercom Mailorder. De rekening is echter van Gistron GmbH, een Duits bedrijf dat in Emmerich gevestigd is.
Misschien een verklaring?

Ik denk dat het toch wel een K7T-Pro2-A is, en ik denk ook dat het een link bord is. Maar nu? Ik kan het bord terugsturen en vragen om een bord zonder die ellendige voice tool, maar ik principe werkt het bord goed en kan ik dus ook gewoon de luidspreker eruit raggen, zoals iemand eerder suggereerde.
Graag raad en advies!
(Ben zelf ook maar een geneeskunde studentje die af en toe op wat knopjes drukt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt het beste MSI nog een mailtje sturen met de vraag of ze nog steeds garantie verlenen als je je mobo met soldeerbout hebt bewerkt. Zo niet, dan vraag je of je op hun kosten het door een erkend monteur kan laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ff 2 dingen zeggen:

1. Sloop NIET die speaker van het mobo af. Waarom? Ik heb eens van een apparaat (was geen mobo maar toch) een speakertje geslopt omdat de voice irritant was.... dat ding heeft nooit meer gelopen. Ook niet toen ik de kabeltjes van de speaker met elkaar doorverbond (zelfs niet middels een weerstand ertussen en een condensator er parallel over...)

2. Ik heb al voor vrienden en kenissen een paar computers gebouws met MSI borden. Zowel het Pro2 als het Pro2a en geen van allen had die voice tool aan boord. De diagnostic leds hadden ze allen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik dan echt de eninge K7T-Pro 2A met stem, of word ik schizofreen en begin ik stemmen te horen.
Zou het zo kunnen zijn dat ik een van de eerste borden heb en dat bij alle latere borden de voice tool uitgeschakeld is?
Ik was er nl. wel erg vroeg bij toen dit bord uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koop nooit via internet..........dat lesjes heb je wel geleerd>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tsja...
Ik buig deemoedig mijn hoofd.;(

Zit nog wel steeds met dat moederbord...
Iemand kopen? Eenzaam typ met behoefte aan aanspraak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 07:38

spok9

Groen...

Op zondag 07 januari 2001 13:25 schreef gjbonte het volgende:
Heb ik dan echt de eninge K7T-Pro 2A met stem, of word ik schizofreen en begin ik stemmen te horen.
Zou het zo kunnen zijn dat ik een van de eerste borden heb en dat bij alle latere borden de voice tool uitgeschakeld is?
Ik was er nl. wel erg vroeg bij toen dit bord uitkwam.
Je word niet schizofreen :), ik heb ook zo'n stem in m'n comp zitten. Ik heb een MSI K7T pro2 mamaplank.

Ik heb al bij verschillende winkels geinformeerd over dit irritante geval, maar bij geen van alle wisten ze een echte oplossing. Bij Computerland vertelden ze me dat er verschillende versie's zijn, de nieuwste mobo's hebben geen voice-tool. Ook vertelden ze me dat ik het best een tandenstoker of wat watten in het speakertje kon proppen... op deze manier vervalt de garantie niet!

GA DUS NIET IN JE MOBO KUTTEN MET EEN SOLDEERBOUT! |:(

Het speakertje is trouwens niet je PC speaker, maar een zwart cillindertje met eeen gaatje erin, in het gaatje prik je een tandenstoker, waardoor het geluid al een stuk minder hard en irritant word :).

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb hier nu ook een MSI K7TPro2A, en wat ik ervan kan zeggen:
Geen Smart DLed (volgens handleiding "optional"), maar wel gewone DLED (rust :))
Er zit echter wel zo'n speakertje op, en die kan behoorlijk piepen als ik mijn multiplier op 9,5 zet. Ook zit er een niet gesoldeerde jumper op om de taal van de smart DLED in te stellen. Is gewoon de MS6330 rev1. Waarschijnlijk zijn er ook rev1.1 of rev2 borden met smart DLED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een msi k7t pro 2 a, met smart led en d-led... en geen voice errors...

Nu wil ik dat wel eens horen die error messages? Kan ik die bij mij nu ook aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 08:39
Zoals de handleiing al meldt, dat voice geneuzel is optioneel (hardware matig). Als je hem hebt zit je eraan vast, heb je hem niet, kun je ook niet activeren.

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naja er is al genoeg gereutel uit mijn mond als ie errors heeft , voornamelijk gescheld :).

Kun je die stem nietmodden naar een darth vader stem ? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 20:35
System available *hijg* enter the dark site. Luke, you are my son. *hijg*

Whaha, lol :)
Was eigenlijk net van plan een MSI K7T PRO 2a te kopen mij http://www.gistron.com/ Maar ik denk dat ik uhm nu maar gewoon bij Norrod haal. Stukkie veiliger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

Dat wil je echt niet, geloof me als je ze KON aanzetten, wilde je dat echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

Als je zo'n mobo wil kopen... gewoon doen! Wel eerst ff zeker weten welke versie je hebt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Norrod heeft de normale versie. Ik was BTW wel geschrokken gisteren: ik maakte de doos open, ik zag een speaker, maar kon de normale DLED nergens vinden :(
Gelukkig lichtten die dingen op en was er geen woord spaans te herkennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 20:35
Op zaterdag 24 maart 2001 12:57 schreef _JGC_ het volgende:
Norrod heeft de normale versie. Ik was BTW wel geschrokken gisteren: ik maakte de doos open, ik zag een speaker, maar kon de normale DLED nergens vinden :(
Gelukkig lichtten die dingen op en was er geen woord spaans te herkennen :)
Uhm, wat versta je onder de normale versie?
Pagina: 1