Toon posts:

[Javascript] Window open, grootte, pas bij openen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een window openen, en de grootte van de window is pas bekend bij het openen van de window.

Kan dit, dus dat javascript zelf bij het openen van de window.open bepaald hoe groot het word aan de data die het dan ophaalt ?

Want ik wil gewoon open foto.php?id=30 bijv. En dan hoef ik niet de grootte en de breedte mee te geven zodat het linkje zo klein mogelijk blijft.

Ik hoop het.

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 14:26

gvdh81

To got or not to got..

Ja dat kan en hier zijn meer dan genoeg voorbeelden van op het internet.
Zoek maar op: photo popup resize javascript

etc etc etc

p.s.
[rml][ Javascript] Foto wordt soms niet weergegeven[/rml]

[ Voor 21% gewijzigd door gvdh81 op 26-01-2005 11:37 ]

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

JavaScript:
1
window.resizeTo(400,400)

Verwijderd

Topicstarter
THANX !

Das goed nieuws :)

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
je kan je 'link' ook kort houden door er een functie voor de schrijven waarmee je een window opent. Eventueel ook met een voorwaarde of het window geresized moet worden aan de hand van de grootte van de foto.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat je heir mee ook de positie enzo kan aanpassen.

Kan je nou hiermee , ook de toolbars en adresbarrs zo weghalen ?

Vr. gr.

Verwijderd

Topicstarter
@Mickman:
ja maar dan kan je die link niet aan andere mensen geven om op hun site te zetten. Dat is het idee.

http://www.experts-exchan...avaScript/Q_20782379.html
Kan iemand daar inloggen ?

Of heeft iemand de oplossing van dat idee?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 12:04:
@Mickman:
ja maar dan kan je die link niet aan andere mensen geven om op hun site te zetten. Dat is het idee.
Maar dat kun je weer ondervangen door in de href een 'gewone' link te zetten en achter de onclick of onmousedown (ik haal geloof ik wat dingen door elkaar) een functie te hangen die 'return false' doet en je popup window omaakt.

Dan levert normaal klikken een op maat geresized, minimalistisch scherm op.
Dan levert 'open in new tab', 'copy link' whatever ook wat zinvols op.

...en zijn de accessibility-guru's, de mensen die accessibility nodig hebben en, afhankelijk van de content, ook de zoekmachines weer blij. :P

[edit:]En over dat experts-exchange artikel:
Als je belachelijk ver naar beneden scrollt staat er meer. Buiten dat kun je de tijd die het kost om dat soort javascript-houtje-touwtje werk te doorgronden beter besteden aan jezelf nog eens afvragen waarom je die pop-up nodig hebt, waarom je pas na laden toolbars kwijt wil, of gebruikers dat niet erg irritant vinden, enz. enz.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 12:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is een "clip" te laten zien, en dat vind ik mooier in een popup zonder toolbars enzo.

vr. gr.

Verwijderd

zoek je zoiets als hier:
http://df.n0thing.org/?p=screenshots

De plaatjes zijn gewoon links (hrefs) maar als er op gedrukt wordt dan wordt het venster precies even groot als het plaatje (zonder toolbars enzo).

Als dit wat je zoekt dan wil ik je wel helpen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 21:44 . Reden: typo ]

Pagina: 1