[VxWorks] gegenereerde object files vergelijken.

Pagina: 1
Acties:

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:22
Is er tooling waarbij in de inhoud van 2 gegenereerde object files kan vergelijken? Ik wil namelijk weten of ze hetzelfde zijn. Gewoon een simpele binary compare is niet voldoende omdat een object file ook de locatie (+ headers) opslaat waarin het is gecompileerd..

Reden:
Met Tornado (vxWorks) genereer ik een binary image. Dit runt perfect op de target. Aangezien alle andere compilers op een build-engine draaien is het de bedoeling om de VxWorks compiler ook hierop te installeren. De compile & linkslag lukt al, maar het image runt niet. Terwijl de compiler opties toch gelijk (zouden moeten) zijn.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:04

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Even VxWorks van C++ gemaakt in de titel, het is namelijk nogal compiler/platform specifiek :). Maar ik heb nog nooit gehoord van een dergelijke tool, en het lijkt me dat een kleine verandering in de compile opties of de headers al iets andere code kan produceren

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Rowwan
Ik weet zeker dat de code hetzelfde is. De ene keer wordt het echter genereerd vanuit de Tornado wpj file, de andere keer vanuit een perl script.

Het tool 'nm'(name mangler) laat de symbol table van een object file zien. 2x dezelde symbol table wil echter niet zeggen dat de objecten hetzelfde zijn.. Toch?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:04

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee, dat zegt idd alleen iets over de symbols (class en functienamen e.d.) in je files, niets over de gegenereerde code :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Rowwan
Nieuwe info: Met objdump moet het waarschijnlijk wel lukken. Je krijgt dan de assembly code terug...