Toon posts:

[XP] System tray traag*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn system tray. Wanneer ik mijn notebook op accu spanning gebruik dan opent/verschuift mijn system tray ontzettend langzaam. Dit is behoorlijk irritant omdat ik tijdens dit langzame schuiven geen andere bewerking kan doen (bv start openen).
Het heeft niets met de processor te maken want deze staat op 1,7 Ghz.
Heeft iemand anders dit probleem ook weleens gehad of weet iemand er een opossing voor?

Acer Travelmate 8004LMI
Intel Pentium Centrino 1,7Ghz
1024DDR
60Gb 7200rpm harde schijf
ATI Radeon 9700 128mb

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie draai je? (zie ook de Windows Operating Systems Policy) ? :)

Wat is precies heel langzaam? Minuten, seconden? :P
Heb je dit probleem ook in de safe mode? Misschien dat de power management software van Acer problemen veroorzaakt :)

Verwijderd

Videodrivers geïnstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
De video drivers zijn geinstalleerd. Power management drivers van Acer heb ik niet. Ik draai gewoon windows XP. ik hoor mer mensen praten over Power management en dat je dan de speedstep instellingen kunt wijzigen. Maar bij Acer kan ik deze niet vinden.
we praten over 5 seconde ofzo, vind ik erg lang voor een system tray.

Ik heb windows opnieuw geinstalleerd (tip van iemand), het ging voor 5 minuten goed en daarna was ik weer terug bij af

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit - maar heb je het nu in safe mode ook? :)

Verwijderd

Topicstarter
-edit1:-

In sfae mode is er helemaal geen system tray. Safe mode maakt schijnbaar geen gebruik van system tray.
Ik heb bij prestatie instellingen het schuiven van de system tray maar uit gezet. Nu springt ie gewoon in 1 x open en dicht. Dit gaat wel snel.
Het schuiven is leuker.... maarja, tgaat nu wel weer snel. Ik zou anders ook niet weten waar ik moet gaan zoeken.

-edit2:-

Dat kan. Ik zal mijn laatste progjes eens de-installeren. ff kijken wat er gebeurd

-edit3:-

Laatst geinstalleerde progjes hebbene r niets mee te maken.

-edit4:-

Ik verwacht ook niet dat het met een programma te maken kan hebben. Aangzezien het op netspanning wel goed functioneerd. Je zou zeggen dat het een Power management instelling is maar als ik mijn motebook op volledige processor snelehid laten lopen op de accu dan werkt de tray net zo goed niet.

-edit5:-

Ik heb het gevonden. De 'Powerplay' instellingen van de ATI videokaart stonden op optimale levensduur van de accu. Deze heb ik aangepast. Nu werkt het zoals het moet.
In ieder geval toch bedankt voor de moeite!!

[ Voor 75% gewijzigd door leon1e op 26-01-2005 17:36 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:13
Spurk, ik heb even de laatste 4 postings samengevoegd naar 1 posting. Zou je in het vervolg de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif willen gebruiken als je nog iets toe te voegen hebt.
Pagina: 1