[HTML] Webwinkel met website combineren.

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

• Lord_Salo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik heb een vraagje/probleempje om een "webwinkel" in mijn website te integreren.
Ik ben bezig om een webwinkel op te zetten (serieus) en omdat ik zeer gedreven ben met (D)HTML, bestaat dus mijn website uit HTML.

Voordat ik weer een 'search" reactie krijg, Ik heb op GoT gezocht op webwinkel/webshop, maar kreeg oude topics of topics waar ik mijn antwoord niet heb kunnen vinden.

Wat ik wil is een webwinkel in mijn website zetten via b.v. een I-frame, waar men hierop zijn/haar bestelling kan doen.
Ik heb de volgende progs (Mijn webwinkel 3 / Shopfactory Pro 6.0) gebruikt, maar ondervond telkens hetzelfde probleem en dat is dat die progs eigen lay-out creëren maar ik wil mijn eigen lay-out gebruiken.

(Zijn er ook mensen die deze progs wel hebben gebruikt en hun toch is gelukt om hun eigen lay-out te gebruiken?)

Natuurlijk kan ik door iemand anders laten doen, maar mijn budget is nu net voldoende voor inkoop van mijn producten en ik wil het zelf doen. Is er iemand die een tip heeft of een gratis proggie weet, die ik kan downloaden.

Of moet ik toch PHP/MySQL combineren met mijn website (HTML) en hoe kan ik dit het beste doen.

Ik heb trouwens niet zoveel kaas gegeten van PHP. Heb geprobeerd met OsCommerce mijn website op te zetten, nadeel is dat webwinkels die opgebouwd zijn met OsCommerce toch beetje op elkaar lijken en ik wil toch mijn eigen lay-out (orgineel) gebruiken.

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 18:25

bille

Don't call me Buff

hmjah excuus, maar als je een webwinkel wilt gaan opzetten zal je je toch wat meer moeten verdiepen in het zaakje dan 3 software pakketten noemen, of iemand het werk voor je laten opknappen.

De genoemde pakketten werken voor zover ik weet met serverside scripts, ASP en PHP zijn daar voorbeelden van. Wil je de pakketten aanpassen aan je eigen wensen dat zal je op z'n minst moeten weten hoe je stylesheets aanpast en evt ook hoe je ASP/PHP programmeert.

Je wilt iig iets doen waar mensen een opleiding voor hebben gevolgd, het is dus niet zo gek dat je zoiets niet 'zomaar ff zelf doet'. Je kan iig beginnen met hier eens wat uitgebreider beschrijven WAT je precies allemaal hebt gedaan om de webwinkel software draaiende te krijgen....

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:30
Als je er niet uitkomt met standaard-shop-pakketjes dan moet je die of ditchen of naar wens aanpassen. Je zegt zelf al dat dat niet gaat, dus is het verstandig om zoiets zelf te maken.

Als je daar ook niet uitkomt kun je twee dingen doen: Uitbesteden of een scriptingtaal leren in combinatie met een database (PHP/ASP vs (My/MS)SQL). Als je geen geld hebt om uit te besteden kom je dus vanzelf wel op dat laatste uit.

Hierover zijn de bronnen op internet overvloedig. Er valt veel over te vinden als je zelf maar een beetje moeite wilt doen. Hopelijk is dit een beetje antwoord op je vraag, en zoals je misschien op je klompen toch al kon aanvoelen was dit ook te concluderen als je iets beter had rondgezocht op dit forum.

Succes d:)b

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Dit topic is gesloten.