Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Moet je waarschijnlijk wel HEEEEEEL erg hard hacken in de file ehm.. setuplist.txt? of nee, txtsetup.lst?
Iig die file die ook op de eerste flop staat van de win2k installatie.
Wat ik er van begrepen heb, bij m'n zoektocht naar het zelf maken/streamlinen van een install... en het toevoegen van OEM drivers, kan je zelf locaties opgeven voor alle bestanden.
Als het dan mogelijk is om alle bestanden die je nodig hebt (NLite gebruiken om de boel te strippen....... kom je op bijv. 300MB voor een win2k install... nou, smeer het uit over 1.44MB
Dan moet het wel lukken.
Aangezien windows 2000 een standaard installatie-bootup heeft met 4 floppen (handig als je een scsi cdrom hebt die niet bootable is)... kan je daar misschien afkijken hoe ze die 4 afzonderlijke floppen inladen.
FF snel voorbeeld berekening, heel negatief allemaal..
Stel dat al die driver bestandjes uberhaupt al op 1 floppy passen (tja, als een ingepakte dll al 2MB is, dan houdt het op waarschijnlijk, of je moet iets met de installer doen en die extracter van Microsoft moet spanning ondersteunen, of hoe het mechanisme ook mag heten) ... dan heb je nog altijd de beperking van 1.4MB... dus dat je wellicht maar 2 bestandjes van 500kB erop kwijt kan (volgorde zal misschien niet zo uit maken in sommige gevallen, dus kan je nog beetje mix'n'matchen)... dan heb je effectief maar 1MB in gebruik.
Nou, laten we lekker negatief doen: je kan 1MB per floppy kwijt -> 300MB stripped NLite install (kan kleiner hoor, ik had zelf dacht ik ooit eens 268MB ofzo, maar daar had ik niet op zitten letten met bovengenoemde setup-list-bestand, dus fux0r3d install.. moest het op de flop zetten namenlijk
Mocht je de disks wel enigszins nuttig weten te gebruiken, zit je nog altijd op minimaal 200 floppen te wachten......... suc6
[ Voor 37% gewijzigd door cavey op 26-01-2005 11:18 ]
vet, nou dat dan maar eens aan die leeraar vertellen hiero
ga het straks gewoon proberen
[ Voor 21% gewijzigd door Spike_wolf op 26-01-2005 11:20 ]
Humankind… be both.
mits die files dus op diskette passen.Spike_wolf schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 11:19:
dus als ik die files aanpas zou ik met 209 diskettes Win 2K en met 373 Diskettes Windows XP moeten kunnen installen?
vet, nou dat dan maar eens aan die leeraar vertellen hiero
ga het straks gewoon proberenff kijken of k hier een stel floppy's kan rippen
Maar is het niet een idee om het gewoon vanaf een cdrom (extern evt) pendrive hdd oid te installeren? Want die setup aanpassen gaat je ettelijke weken kosten, gezien de schrijfsnelheden erg laag liggen van floppies.
Dan nog maar zwijgen over de weken die je bezig bent om het te installeren.
T zal idd niet snel gaanTerw_Dan schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 11:22:
[...]
mits die files dus op diskette passen.
Maar is het niet een idee om het gewoon vanaf een cdrom (extern evt) pendrive hdd oid te installeren? Want die setup aanpassen gaat je ettelijke weken kosten, gezien de schrijfsnelheden erg laag liggen van floppies.
Dan nog maar zwijgen over de weken die je bezig bent om het te installeren.
misschien dat ik er een project van kan maken ofzo
Humankind… be both.
Je doet je ondertitel wel eer aan zoGenius Or Madman?.. You Decide
Maak er dan meteen een HOWTO van ^_^
[ Voor 19% gewijzigd door cavey op 26-01-2005 11:31 ]
Verwijderd
moet toch kunnen? op een andere pc (met cdrom) gooi je de install directory in een zip-archief over meerdere diskettes (een stuk of 400?
verder is het niet zo'n kunst om die eerst op een fat partitie op de doel computer te krijgen, voordat je de install begint. dos en pkzip pwnatsj
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 11:42 ]
Misschien is het handiger om een install via het netwerk te doen, of een usb cd-rom te gebruiken, of een tijdelijke controller te plaatsen.
Met nLite kun je tegenwoordig goed extra drivers installeren, mijn RAID setup vraagt ook niet meer om een install van drivers via F6!
Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...