[Partities] Alles behalve Partition Magic

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 10:27

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Nadat ik gisteravond druk in de weer ben geweest met het bakken van mijn eerste eigen debian kernel ging het mis. Op een gegeven moment stopte het proces met de mededeling dat er niet genoeg ruimte was. My bad, want 2.5Gb voor een installatie + software + dan ook nog een eigen kernel is inderdaad wat weinig. Aangezien ik nog niet heel erg thuis ben in de wondere wereld van Linux, besloot ik hier wat aan te gaan doen onder Windows.

Na de reboot Partition Magic opgezocht onder Windows XP... en deze geeft doodleuk aan dat de complete schijf "BAD" is. Eén grote gele rand er omheen, er is niets meer mee aan te vangen. Redelijk flauw, aangezien ik er nu dus ook helemaal niets meer mee kan doen. Een herinstallatie van PM hielp niet, zelfde resultaat.

Het wazige is, dat de schijf manager van Windows XP zelf nog steeds gewoon netjes de partities ziet zoals ze horen te zijn. Een bootmanager, ntfs partitie, ext2, swap, fat32, alles is er nog. Helaas kan die niet met groottes spelen, anders had ik het daarmee gedaan.

Een search hier leverde nog niet veel meer op dan meer mensen die een "BAD" schijf hadden, maar zijn er alternatieve programma's die ik kan proberen om m'n partities in grootte te wijzigen?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 08:41
Norton PartitionMagic 8.0 en Acronis PartitionExpert 2003 zijn de beste 2 programma's.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Paragon Partition Manager 6.01.333
7tools Partition Manager 2005

Ook handig: Partition Table Doctor 2.1

Kortom, er is genoeg te vinden. Ik heb even bij download.com gekeken en er zijn genoeg alternatieven te vinden :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ah download.com ... natuurlijk, had ik zelf moeten doen :| Bedankt voor de suggesties, ik ga ze eens proberen.

Gatver, Symantec Partition Magic ziet 'm ook als BAD.. maar dat lijkt ook wel verdacht veel op de PowerQuest versie.. next!

[ Voor 37% gewijzigd door Kaastosti op 26-01-2005 11:13 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 08:41
Symantec heeft Powerquest overgenomen. Geen wonder dat ie er verdacht veel op lijkt. :)

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Ook mijn partitionmagic doet wel eens moeilijk over bepaalde linux partities, hij geeft dan idd de hele schijf als "bad" aan, en de cilindercorrectievragen vliegen me om de oren. Het is dus echt wel een fout van PM8, want zo gauw ik deze linux partities verwijder, zijn alle problemen ineens de wereld uit :?

Wordt het niet eens tijd voor een update van PM8 door symantec....?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Je moet PQmagic 6.0 gebruiken voor ik dos.. zeurt hij niet.. daar is hij niet slim genoeg voor :P

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Probleem is dat ik niet in DOS kan komen. Laptop heeft geen floppydrive en ik heb m'n win98se boot-CD niet bij me. Ik zoek dus naar een windows progje wat me kan helpen.

Symantec Partition Magic 8.05 geeft 'm ook als BAD
Paragon Partition Manager ziet 'm wel goed, maar kan in de demo niet apply doen
Die 7tools lijkt verdacht veen op Paragon en kan ook niet apply-en :|

[ Voor 11% gewijzigd door Kaastosti op 26-01-2005 14:28 ]

• Pyrowired
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
Misschien een Linux distro á la Knoppix downloaden en dan met QTParted spelen?

Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik heb zitten puzzelen over wat ik kan doen, maar ik denk inderdaad dat dat de enige optie is. En dan hopen dat die de partities wel op een normale manier kan lezen. Ik kan namelijk met de installatie CD van Debian Sarge ook nog geen partities weggooien. Pas als alles installed is kan dat, maar dan kun je natuurlijk niet de partitie wegflikkeren waar je programmatuur van opstart :|

Probleempje is nog wel dat ik dan een lege CD moet hebben om knoppix op te zetten :)

[ Voor 11% gewijzigd door Kaastosti op 26-01-2005 16:01 ]

Pagina: 1