Toon posts:

[HTML] Verbergen van data in Firefox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben hier een engine die uit meta data een XSLT kan genereren (en gebruiken). Als er voor een bepaald detail overzicht geen xslt is gespecificeerd, dan genereerd de applicatie zelf een standaard XSLT. Deze wordt, naast de data in XML vorm die gebruikt is, in de broncode van de pagina gezet, zodat je e.e.a. kan controleren.
Omdat we toch wat meer verzoeken voor correcte display in firefox krijgen lopen we tegen het probleem aan dat firefox de broncode van dat stylesheet niet wilt verbergen. Ik heb reeds een <div style='display:none'> erom heen gezet (de data wordt dan wel verborgen), ook <!-- ...--> werkt niet goed, doordat er in het stylesheet zelf ook commentaar staat.

Wat voor opties kan ik nog meer uitproberen, voordat ik het programmatisch moet gaan oplossen?!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wil je de data nou verbergen in je bron-code?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Volgensmij kun je de broncode van de stylesheet toch echt niet verbergen hoor :?

display:none werkt alleen op objecten als div-jes en niet op bron-code/stylesheets/javascript-functies

edit:
Of geef je de broncode van de stylesheet in je pagina weer en wil je DIT verbergen? Het is mij eerlijk gezegd niet helemaal duidelijk wat je wilt. Misschien dat je het nog even wilt uitleggen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 10:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
ff iets meer uitleg. in de broncode staat bijvoorbeeld

<xml><naam>Sony</naam><oms>Ericsson</oms></xml>

dan is er een gegenereerde stylesheet:
(check niet syntax, gaat om id)
code:
1
2
3
4
<xsl:template match='xml'>
 Naam: <xsl:value-of select='naam' /><br/>
 Omschrijving: <xsl:value-of select='oms'/>
</xsl:template>

Op het scherm zie ik dan:

Naam: Sony
Omschrijving: Ericsson

en in de bron staat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Naam: Sony<br/>
Omschrijving: Ericsson

<div style='display:none'><!--
Data:
<xml><naam>Sony</naam><oms>Ericsson</oms></xml>
Stylesheet:
<xsl:template match='xml'>
 Naam: <xsl:value-of select='naam' /><br/>
 Omschrijving: <xsl:value-of select='oms'/>
</xsl:template>
-->
</div>

In firefox wordt dat Data (<xml><naam>Sony</naam><oms>Ericsson</oms></xml>) gedeelte niet getoond (correct), maar het stylesheet dus wel.

Het meerenderen van deze debug code wordt alleen gedaan als het project in debug mode is gecompileerd, dus niet in een live status natuurlijk. Mijn probleem is dus hoe ik firefox aan het verstand weet te brengen dat hij dat gehele debug-info-blok niet moet tonen.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Hoe ziet je code er dan uit? Als je het toch als volgt doet:

HTML:
1
2
3
<!--[if lt IE 5]>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="jestylesheet.css">
<![endif]-->

Wordt de style niet uitgevoerd voor Firefox, maar wel voor Internet Explorer...

Edit: Wellicht kan je nog een CDATA comment gebruiken...

[ Voor 22% gewijzigd door Woudloper op 26-01-2005 10:42 ]

Verwijderd

Volgens mij praat de topicstarter over stylesheet als in XSLT, niet CSS. Ik gok dat je gewoon je XML comments uit je XSLT bestand moet weghalen.
Pagina: 1