[XP] Internet connectie valt weg tijdens downloaden*

Pagina: 1
Acties:

• Rahxephon
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-04-2021
Goeiedag,

Er blijkt een probleem te zijn met mijn internet connectie (kabel). Na ongeveer twee uur downloaden (via soulseek of azureus) heb ik geen toegang maar tot het net. Ik krijg de fout melding "kan server niet vinden of dns fout" bij het openen van een web pagina. De enige oplossing die ik heb gevonden is rebooten, maar dat kost mij iets teveel moeite om dit om de 2 uur te doen. Kan iemand mij hier aub mee helpen?

Bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door Rahxephon op 26-01-2005 10:10 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zal toch echt meer informatie moeten geven - kan je bijvoorbeeld nog wel pingen naar een address, draai je SP2, heb je meldingen in je eventlog, heb je het ook als je die peer-2-peer programma's niet open hebt staan, etc :)

• Rahxephon
Ik heb geen sp2 er is geen enkel probleem als ik de P2P programmas niet gebruik. Downloaden van andere sites gaat ook, counterstrike werkt ook. enkel een probleem met P2P (grom :( ) Ik heb deze melding gevonden in het log :

"Deze computer kan het netwerkadres niet vernieuwen (van de DHCP- server) voor de netwerkkaart met netwerkadres 000C76931F08. De volgende fout is opgetreden:
De time-outperiode van de semafoor is verlopen. . De computer zal doorgaan om zelf een adres van de netwerkadresserver (DHCP-server) proberen te krijgen."

[ Voor 53% gewijzigd door Rahxephon op 26-01-2005 17:22 ]

• Rahxephon
Laat maar ik heb het per toeval gevonden, ik weet niet wat ik heb gedaan maar ik heb ergens bij netwerk eigenschappen op herstellen geklikt en alles werkt weer. In elk geval bedankt om de mogelijkheid van dit soort vragen mogelijk te maken op jullie forum.