Toon posts:

[Win2000] desktop redirection

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb lang nagedacht en gezocht.. maar hier toch een post:

Dit heb ik doorgelezen:
[rml][ 2000]Howto: desktop and policy settings[/rml]
[rml][ windows200X]Howto:roaming profiles & redirection & policies[/rml]

Maar ligt het aan mij (zal vast wel)
maar bij [rml][ 2000]Howto: desktop and policy settings[/rml] vind ik het niet, en onder
[rml][ windows200X]Howto:roaming profiles & redirection & policies[/rml] staat er vermeld:
Omdat er de laatste tijden nogal veel roaming profile vragen voorbij komen en ook redirection van desktops en dergelijke is besloten om een howto hierover te maken.
Ik was blij toen ik die howto tegenkwam, maar in de gehele howto vind ik echter niks over die redirection van desktops...

Ook op google word ik niet echt wijzer

Situatie: Ik heb een windows 2000 (standard) server, deze draait TS en er hangen 20 gebruikers onder.
Nou wil ik die 20 gebruikers, dmv een GPO, een eigen startmenu en een eigen desktop geven.
Dat startmenu is me gelukt, maar het desktop kom ik niet echt wijs aan uit.
Er staat wat er moet staan, maar ik wil er nog 1 snelkoppeling op zetten.
Ik kan uiteraard per gebruiker inloggen en die snelkoppeling gaan maken.... Maar het moet sneller kunnen?
Moet ik nou een map aanmaken en deze redirecten, dat ik daar alles in zet, of is er ergens al een map aanwezig (alle users zijn minstens 1x ingelogd geweest, dus ze hebben een profile map enzovoorts) en moet ik hier de snelkoppeling in plaatsten?
Want onder documents and settings staan de mappen van de verschillende users, en daar staat ook de map desktop.

Dus mijn echte vraag, moet ik een aparte map maken voor alle users in 1x, of moet ik per user die snelkoppeling in de map Desktop zetten?

edit:
dit is btw de google die ik heb gebruikt: http://www.google.nl/sear...+2000+terminal+server&lr=

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 10:05 ]

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:42
Ik heb daar zelf ook problemen mee gehad
hoe heb je die redirection ingestelt?
basic of advanced ?
en daaronder kun je ook nog dingen instellen.
bijvoorbeeld dat iedereen een ander bureaublad heeft of iedereen hetzelfde enz.

Check dit en help mee!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan een script schrijven om deze shortcut bij iedereen te zetten, maar je kan ook de shortcut onder 'All users' zetten.

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 10:21:
Je kan een script schrijven om deze shortcut bij iedereen te zetten, maar je kan ook de shortcut onder 'All users' zetten.
Okay thnx, dan ga ik eerst proberen met die shortcut onder All Users.
Lukt dat niet, bedoel je een batch met dat script?
Dan ga ik namelijk daarna daar ff verder op zoeken

edit:
de all users pakt hij niet
ik ga het even proberen bij 2 a 3 users los in hun eigen map

2de
edit:

Per user (helaas) pakt hij wel..
Dan maar met een omweg
Iig allen bedankt :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 10:57 ]