Toon posts:

NVIDIA System Sentinel power probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn computer opstart krijg ik de volgende melding:
The NVIDIA System Sentinel has detemined that your NVIDIA based graphics adapter is operating on a serveley limited power source.

To protect your hardware from being damaged or causing a potential lockup, the GPU has lowered it's operating frequency to a level which will cause it to operate safely. You may notice decreased performance in some applications.
Ik heb deze versie van windows al een jaar draaien, ik heb windows opnieuw installed, de laatste driver van Nvidia geinstalleerd. De videokaart zit al ruim een jaar in de PC en heeft tot nog toe gewoon gewerkt. De powercable op de kaart zit er goed in.

Ik heb een WinFast A380 (Geforce 5950 Ultra). Wat kan het probleem zijn??

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Meet eens even je +12V door met een multimeter, niet dat kapot ding op je moederbord zelf. Gooi dan eens wat high load programmaatjes open (3DMark2k1 voor je CPU, 3DMark2k5 voor je video) en kijk wat er met je spanning gebeurt.

Probeer ook een andere voeding. Klinkt dom, maar je weet niet wat het probleem is tot je alle mogelijke oorzaken hebt nagekeken :-)

Verwijderd

Topicstarter
De voeding is 300W. Ik heb ook al een andere voeding geprobeerd. Kan het te maken hebben met bijvoorbeeld vuil op de ventilator of met een virus? Dit omdat het altijd gewoon gewerkt heeft. Een vriend van mij heeft het zelfde probleem met de zelfde kaart.

Verwijderd

Een virus lijkt me stug, dit lijkt me echt wel een hardwareprobleem.

Je zegt dat je al een andere voeding geprobeerd hebt, maar hoeveel watt was die dan?

Eigenlijk zou je er een degelijke 400+ W voeding aan moeten hangen om een probleem met de voeding uit te sluiten.

De connector op de kaart of een andere element erop kan natuurlijk ook kaduuk zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Carnage,

Ik heb de kaart in een andere 300W voeding geprobeerd. Heb zo een-twee-drie geen zwaardere voeding bij de hand. Dat wordt zoeken... :/

Dat op twee kaarten bijna gelijktijdig de connectors stuk gaan lijkt mij ook een beetje vreemd.