Toon posts:

Windows 2003 crashed op USR router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een US Robotics 8054 router. Dit apparaat werkt perfect maar helaas kort na het installeren van de router begon mijn Windows 2000 server te crashen.
en met een crash bedoel ik in dit geval een volledige hardware lockup.

Vervolgens heb ik windows 2000 van de server gehaald en 2003 geinstalleerd. wat het probleem niet verhielp maar juist verergerde.
nu loopt mijn servertje gemiddeld elk uur vast.

De server moet een domein controler worden met IIS 6 met php en daarbij een mysql database. maar, de server crashed echter al in een redelijk standaard configuratie met daar alleen IIS op geinstalleerd.

Mijn router heb ik geupdate met de laatste firmware en deze meermalen volledig gereset.

verdere configuratie details:
Server:
Windows 2003 IIS 6.
P3 1ghz
Sweex gigabit netwerk kaart.
IP 192.168.0.2 (zowel vast ip als dynamic ip verhelpt probleem niet)
subnet: 255.255.255.0

Router:
USR 8054
DHCP Enabeled (ook disabeled verhelpt probleem niet)
Lan IP 192.168.0.1
subnet: 255.255.255.0
Chello classic verbinding (zuidholland)

netwerk topologie:
router verbint internet met lan direct op de router zit een computer via Lan bekabeling (ethernet) twee computers via wifi vervolgens volgt er een hub waarachter de server en nog een ander systeem zich bevindt.

Overige informatie:
ik ben er zeer zeker van dat de router het probleem veroorzaakt omdat ik windows 2003 geinstalleerd heb op een ander systeem. Hierbij liep het systeem echter niet vast maar sloot spontaan af.
Tevens heb ik alle vervangbare hardware in de server minstens 1 keer vervangen!

Ik ben ten einde raad en ik weet echt niet meer wat ik nog meer kan doen om dit probleem te verhelpen.
HELLLLP!!!!

Verwijderd

Haal die router er dan gewoon eens een tijd tussenuit. Dat is de makkelijkste methode om zeker te weten dat het die router is.