Toon posts:

[VNC] Ondanks verborgen trayicon, usermelding bij verlaten?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit met een vraag: Ik weet dat het mogelijk is als je een gebruiker overneemt dat de gebruiker dan aan het icoon kan zien dat we hem hebben overgenomen. Maar we hebben ervoor gezorgd dat dit icoon niet zichtbaar is zodat ze de service niet kunnen sluiten. Nu is mijn vraag: Als ik iemand met VNC overneem en ik sluit dat weer af, wil ik dat de gebruiker kan zien dat ik af heb gesloten. Is dit op de een of andere manier mogelijk?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ja, open even een notepad venstertje en typ daarin dat de user weer verder kan :). Een andere oplossing weet ik zou gauw niet, aangezien het icoontje door jou verborgen wordt.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:31
Net send pcnaam Doe maar weer lekker verder.
:)

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04-2025
(een manier zonder communicatie naar de gebruiker:)
Je zou de verbinding op 8 bit kleur kunnen zetten. Op het moment dat je de verbinding verbreekt verspringt het weer terug naar 16/32 bit kleur.

[ Voor 16% gewijzigd door DasHMauL op 26-01-2005 08:48 . Reden: iets aangepast ivm bovenstaande reacties ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:31
Dat zie je toch enkel aan de remote kant, nee?

Verwijderd

Kan ook wallpaper uitzetten bij overnemen en aanzetten bij afmelden, zo weet de serverkant als de wallpaper weer terugspringt dat overname beëindigd is.

Verwijderd

Ik kan het mis hebben hoor, maar ik dacht dat je via een paar register aanpassingen ervoor kunt zorgen dat het aflsluiten van VNC niet meer mogelijk is. Dan heb je nog steeds je icoontje in je systemtray, maar kan de gebruiker het niet uitschakelen.

Staat in de documentatie van VNC dacht ik. AllowShutdown en AllowProperties meen ik.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik her-stel je vraag even zodat aan de topictitel af te lezen is wat je wilt :)

VNC vraagje over het overnemen! > [VNC] Ondanks verborgen trayicon, usermelding bij verlaten?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 09:06:
Ik kan het mis hebben hoor, maar ik dacht dat je via een paar register aanpassingen ervoor kunt zorgen dat het aflsluiten van VNC niet meer mogelijk is. Dan heb je nog steeds je icoontje in je systemtray, maar kan de gebruiker het niet uitschakelen.

Staat in de documentatie van VNC dacht ik. AllowShutdown en AllowProperties meen ik.
VNC is opensource dus dat is ook aan te passen ;)
Maar dan kan je ook meteen een dialog inbouwen met een melding natuurlijk :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Waarom zou je overigens willen voorkomen dat mensen VNC dicht zetten? :)

Verwijderd

Je kan met AllowProperties=0, AllowShutdown=0 etc in het registry wel voorkomen
dat ze sessies of de hele server afsluiten hoor.

Je kan dan ook de tray-icon laten staan, waardoor ze makkelijker
hun IP-address kunnen doorgeven.

Ga anders voor een Blank screen (indien er geen user-interactie nodig is),
of zoals iemand hierboven opmerkt een colourdepth-change naar 8-bit
(werkt nog lekkerder ook dan).

Kijk maar eens in je HKLM\software\ORL-key .. mogelijkheden legio!
Pagina: 1