sinds een paar weken heb ik een pentium4 3,06 met HT technologie. Vanaf het begin af aan had de pc echter vreemde kuren; de welbekende vastlopers waarbij de muis bevriest welke zich steeds vaker gaan voordoen.
Na anderhalve week uitvoerig testen en 2 harde schijven, 2 reepjes ram, 3 windows installs en 4 videokaarten verder ben ik er achter dat de HT technologie de boosdoender is. Als ik deze uitschakel in het bios zijn alle problemen weg. Als ik de HT aanzet geeft windows meteen vertragingen terwijl ik bijvoorbeeld aan het scrollen ben in een willekeurig programma (alsof de cpu load heel hoog is -> multitasking/load allocatie probleem o.i.d. wat HT juist zou moeten voorkomen)niet lang daarna gevolgd door vage vastlopers.
Alles opgelost nu, maar het liefst zou ik natuurlijk die HT wel werkend hebben. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Ik gebruik windows xp professional zonder verdere service packs o.i.d.
P4 HT 3,06
2x 256 acer RAM op 200mHz QDR (cas timing 3.0)
Acer mobo (kan de orginele fabrikant niet achterhalen, drivers van acer site)
geforce2 mx440
WD800JB 80GB 8mb (orginele seagate scsi hd voor de zekerheid er maar even uit gehaald)
p.s. heb deze pc tweedehands noob kennis, dus geen garantie e.d.
Na anderhalve week uitvoerig testen en 2 harde schijven, 2 reepjes ram, 3 windows installs en 4 videokaarten verder ben ik er achter dat de HT technologie de boosdoender is. Als ik deze uitschakel in het bios zijn alle problemen weg. Als ik de HT aanzet geeft windows meteen vertragingen terwijl ik bijvoorbeeld aan het scrollen ben in een willekeurig programma (alsof de cpu load heel hoog is -> multitasking/load allocatie probleem o.i.d. wat HT juist zou moeten voorkomen)niet lang daarna gevolgd door vage vastlopers.
Alles opgelost nu, maar het liefst zou ik natuurlijk die HT wel werkend hebben. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Ik gebruik windows xp professional zonder verdere service packs o.i.d.
P4 HT 3,06
2x 256 acer RAM op 200mHz QDR (cas timing 3.0)
Acer mobo (kan de orginele fabrikant niet achterhalen, drivers van acer site)
geforce2 mx440
WD800JB 80GB 8mb (orginele seagate scsi hd voor de zekerheid er maar even uit gehaald)
p.s. heb deze pc tweedehands noob kennis, dus geen garantie e.d.