[FDD] Mysterieuze floppydrive

Pagina: 1
Acties:

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 11:49

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Ik heb hier een pc waar het diskettestation vaag van doet. Situatie:

Diskettestation
Kabeltje
Werkende pc

Situatie1: Diskettestation buiten de pc (in mijn hand of op tafel): ding werkt keurig.
Situatie2: Diskettestation ingebouwd: windows ziet hem wel maar wil formatteren etc.

Eerste waar ik aan dacht was kabelbreuk omdat het station ingebouwd de kabels knikt. Nieuwe kabel gekocht, zelfde symptonen. Btw de de fdd kabel al op alle manieren geprobeerd maar toch maar gebleven bij de juistemanier met uiteinde met gedraaide kant in station en andere kant in mobo zoals het hoort.

Nieuw diskettestation gekocht. Geen verbetering.

Een beetje doorredenerend, wat zijn de verschillen tussen sit1 en sit2?
- kabels verdraaien, maar is het kennelijk niet
- het station is fysiek verbonden met de case, zou dat het kunnen zijn?

Ik word gek onderhand. Het is bij mijn ouders dus ik heb nu a: van mijn pa geshared richting mijn ma haar pc. maar ja nogal halfslachtige oplossing.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:55

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Euh, kortsluiting ergens? Das het enige wat ik zou kunnen bedenken zo even...

Rail Away!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-03 13:36
Wat als je de floppydrive ondersteboven in je 3.5" bay stopt?

tvw

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Jazzper schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 00:59:
Ik heb hier een pc waar het diskettestation vaag van doet. Situatie:
Situatie1: Diskettestation buiten de pc (in mijn hand of op tafel): ding werkt keurig.
Situatie2: Diskettestation ingebouwd: windows ziet hem wel maar wil formatteren etc.
Dit klinkt verdacht veel alsof je een kast hebt met een knopje en een gleuf, in plaats van een volledige opening. Probeer je drive eens een paar millimeter naar achteren te monteren.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
mae-t.net schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 01:09:
[...]

Dit klinkt verdacht veel alsof je een kast hebt met een knopje en een gleuf, in plaats van een volledige opening. Probeer je drive eens een paar millimeter naar achteren te monteren.
tsss.. dat moet je ook maar net verzinnen... En daar ben ik dan zo lang mee bezig geweest..
Thanx man! _/-\o_

concrete verklaring? kast houdt het knopje half in ofzo? want het in uitwerp mechanisme werkte op zich prima.

nou ja, case closed (letterlijk en figuurlijk)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Jazzper schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 09:12:

concrete verklaring? kast houdt het knopje half in ofzo? want het in uitwerp mechanisme werkte op zich prima.
Klopt.. heb ik een keer gehad, dacht dat een hele partij floppydrives rot was... Tot ik erachter kwam door veel prutsen.

• superduper
  • Laatst online: 10:03

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Daar kan je inderdaad een tijd zoet mee zijn. Ik ben benieuwd van de hoeveel drives ik al heb weggegooid dit het probleem was. Goeie tip!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
ik hoorde vandaag nog een variant hier op die geldt voor zowel drives met frontje als met ingebouwde drives.

als je aan de voorkant van je case zo'n metalen plaatje eruit sloopt kan je het wel eens niet helemaal netjes doen. Diskettestation inbouwen en dan blijkt achteraf dat er een stuk plaatje tegen die draaischijf aanloopt met herrie of niet draaien tot gevolg.. moet je ook maar net bedenken.

Pagina: 1