[html]Geneste lijsten. De juiste manier.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.004 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:37
Iedereen hier weet wel dat je <ol>, <ul> en <li> kan gebruiken om lijsten te maken en om genest lijsten te maken. Mij vraag gaat over het laatste.
Op w3.org staat netjes een voorbeeld van een geneste lijst. Echter is dit voorbeeld deprecated wat zo veel betekend als 'is vervangen door een betere optie'. Dus ik verder zoeken. Op de welbekende w3schools.com vond ik dit voorbeeld. Echter komt dat niet door de html validator van w3.org. Mijn vraag is dus wat is de correcte manier om geneste lijsten te maken in HTML? Een geneste lijst heeft in mijn ogen met stractuur te maken en niet met lay-out dus een oplossing in CSS zou onlogisch zijn imho.

Voor de duidelijkheid: Het verschil in beide voorbeelden is de plaats afsluitende </li> tag. Voor of na de sub lijst.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 22:26

André

Analytics dude

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<ul>
  <li>bla</li>
  <li>bla</li>
  <li>bla</li>
  <li>
    bla
    <ul>
      <li>bla</li>
      <li>bla</li>
      <li>bla</li>
    </ul>
  </li>
</ul>

Komt bij mij prima door de validator, is gewoon de basis van bijvoorbeeld het suckerfish menu.

[ Voor 51% gewijzigd door André op 26-01-2005 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
Helaas is dat niet het goede antwoord. Je krijgt nu nl nog een lege regel voor je sub lijst.
Zelf gebruikl ik dit dus ook altijd maar wat is hier dan deprecated aan?

[ Voor 33% gewijzigd door Sosabowski op 26-01-2005 00:59 . Reden: aanpassen hé? ]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

IorGie schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 00:57:
Helaas is dat niet het goede antwoord. Je krijgt nu nl nog een lege regel voor je sub lijst.
Zelf gebruikl ik dit dus ook altijd maar wat is hier dan deprecated aan?
Hier is niets deprecated aan voor zover ik weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
zie het voorbeeldje wat ik aan aangaf op
http://www.w3.org/TR/REC-html40/struct/lists.html#h-10.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het voorbeeld waar jij volgens mij op doelt (in dat oranje blok?) is volgens mij depreciated omdat de <li> tags niet afgesloten worden. In HTML 4.0 mocht dat nog, tegenwoordig moet je je tags sluiten. Verder zijn ze in dat voorbeeld in hoofdletters geschreven, iets wat in XHTML ook niet meer mag. Afgezien van dat zou ik niet weten wat er depreciated aan moet zijn. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

-NMe- schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 01:04:
Het voorbeeld waar jij volgens mij op doelt (in dat oranje blok?) is volgens mij depreciated omdat de <li> tags niet afgesloten worden. In HTML 4.0 mocht dat nog, tegenwoordig moet je je tags sluiten. Verder zijn ze in dat voorbeeld in hoofdletters geschreven, iets wat in XHTML ook niet meer mag. Afgezien van dat zou ik niet weten wat er depreciated aan moet zijn. :)
<li>-tags niet afsluiten mocht in HTML 4.0 idd nog... dus kan daar niet als deprecated aangemerkt zijn lijkt me. Volgens mij is het voorbeeldje daar deprecated omdat er een attribuut "start" in is opgenomen dat ook onder HTML 4.0 al deprecated was. Het voorbeeld van André hierboven is gewoon valid volgens mij, ook in XHMTL. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Superdeboer op 26-01-2005 01:19 ]

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Lees dit eens:
http://archivist.incutio.com/viewlist/css-discuss/31246

-NMe- heeft gelijk in zijn eerste zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
De missende </li> tags bij w3.org heb ik over het hoofd gezien. Dan gaan we er maar van uit dat die het voorbeeld deprecated maakt. Dus zowel w3schoos als w3.org hebben dus geen juist voorbeeld. Dan ga ik maar door met zoals Andre en ik het altijd al deden. In ieder geval bedankt.

Pagina: 1