Steam Filesystem error

Pagina: 1
Acties:

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Wat dus het probleem is... ik eindelijk een redelijke 2e PC erbij. ( Duron 1300, schijven FAT32 ) Dus ik dacht hey laat ik eens een Dedicated Steam ( CS 1.6 ) server op gaan zetten. Nu heb ik dit gedaan op 2000 Advanced Server. Installeren/Updaten van Steam ging probleemloos. Totdat ik daadwerkelijk de server wil gaan starten. Dan krijg ik de volgende melding :

"Failed to mount Steam filesystem"

Screenshot

Ik denk het heeft te maken met 2k Server misschien.. dan. Want ik had het geprobeerd op mijn A64 WinXP machine.. ( HDD Filesystem is NTFS op elke partitie ) en daar deed hij het prima.
Misschien omdat 2kServer op sommige gebieden wat minder ondersteund dan een Desktop OS.

Dus ik heb er even 2000 Pro op gezet.. maarja nog steeds hetzelfde probleem :S wel is het nog steeds FAT32 de partities nu. Omdat ik geen zin had om mijn DriveImage image aan te passen/opnieuw maken.

Dus zou het heel misschien te maken kunnen hebben met FAT32/NTFS of is het toch wat anders? ( heb andere topics op andere fora gelezen met soortgelijke problemen.. maar het bestandje "FileSystem_Steam.dll" bijv. of iets in die geest te veranderen naar dezelfde van de PC die het wel doet biedt ook geen uitkomst ).

Tevens heb ik ook al 2 Steam accounts geprobeerd.

Dus wie weet voor mijn probleem een oplossing? :)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In dit Topic staat trouwens wat info over dat ze NTFS prefereren met Steam i.p.v. FAT32 ...

Klik!

[ Voor 13% gewijzigd door NLuna op 26-01-2005 00:56 ]

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• NLuna
Schopje dan maar?

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11 23:03
Imho lijkt het mij meer een fout van steam als van ntfs of fat32 of wat dan ook :) .
Reinstall van steam al geprobeerd neem ik aan?

Steam

• NLuna
Jep tuurlijk.. helemaal weggehaald na herinstall Win2k. En ookgelijk even gecheckt of alles wat met Valve ( Steam ) te maken had in register verwijderd.

Denk dat ik vanaaf maar even XP ga proberen erop? ( 128Mb nog helaas.. wordt lekker swappen dus )

• NLuna
Heb ik er een verse WinXP Pro SP2 install overheen gedaan.. en deze keer NTFS gekozen voor de C partitie. Tevens op deze partitie Steam geinstalleerd opnieuw.. dus ik denk dat ik zo eindelijk een dedicated kan draaien.

Maar nee hoor.. precies dezelfde foutmelding :(

Nu denk ik, waar zou het in vredesnaam aan kunnen liggen?

[ Voor 42% gewijzigd door NLuna op 26-01-2005 20:45 ]

Verwijderd

Ga is even naar;

www.steampowered.com -> support.
Maak daar even een search naar dit bepaalde probleem, als je deze niet kan vinden moet je zelf even een support-ticket aanmaken, dan krijg je snel bericht terug.

• NLuna
Heb ik al gedaan dus.. moest ff wachten totdat de admins daar me account hadden geactiveerd voor het forum.

Maarja ik ben dus met de server helemaal opnieuw begonnen.

Andere 60Gb schijf erin. NTFS
Nieuwe Steam installatie gedownload ( deze keer zonder geintregeerde CS cache files, dus hij moest alles vers downloaden ).
En Windows XP opnieuw.

En je raadt het al, nu werkt het wel. En ik zit met een Steam Dedicated met Adminmod etc. etc. met een ping van rond de 30 :)

Toch bedankt voor de gegeven feedback.. topic kan geclosed worden. :)

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Misschien een tip:
Als je toch een dedicated server wilt hebben had je beter HLDsupdatetool kunnen gebruiken.
Je hebt de steam-client dan niet meer nodig. Als je op je taskmanager kijkt vreet Steam toch nog ± 10 ~ 20 MB van je geheugen weg.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• NLuna
Helemaal gelijk.. Steam vreet resources ja. Maar je wilt zeggen dat ik mijn 1.5 Installatie ( heb nog een CS 1.5 Dedicated met Adminmod e.d. en werkt perfect ) kan updaten met HLDS?

Heb nu 1.6 Steam dus.. maarja alles werkt. Behalve dat Adminmod niet meer wordt geladen na een mapchange.. heb alles geprobeerd maarja niks helpt. Ook heb ik het inmiddels zo ingesteld dat hij een server.cfg gaat laden.. maarja de commands die nodig zijn om Adminmod te laden lijkt hij niks mee te doen.

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

HLDSUpdateTool is bedoeld voor dedicated servers en is ook van Steam afkomstig.
Als je de tool wilt gebruiken kan je beter een nieuwe installatie maken, je huidige ben je dan kwijt, HLDSUpdateTool houdt namelijk zelf bij wat al geïnstalleerd is.
http://www.srcds.com/db/e...ll&id=1097362093&archive=

Dit zijn de parameters die je kan meegeven met HLDSUpdateTool :
"Counter-Strike Source" : Counter-Strike Source
"cstrike" : Counter-Strike
"dmc": Half-Life 1 DM
"hl2mp": Half-Life 2 DM
"dod" : Day of Defeat
"ricochet" : ken ik niet
"tfc" : Team Fortress Classic
"valve" : ken ik niet
Dit zijn de games die je kan hosten met HLDSUpdateTool.

Verschil tussen: HLDSUpdateTool en Steam:
Bij het opstarten van Steam wordt automatisch de update voor je gedownload.
Bij HLDSUpdateTool krijg je pas een medling "Out of date" te zien als je de server start, je dient dan de HLDSUpdateTool handmatig (of met een batch file) te runnen. Daarna heb je het pas weer voor de volgende update nodig.

PS: Mocht een update van de server uitkomen, hou dan je hart vast.
Je moet je voorstellen dat iedereen tegelijkertijd wereldwijd servers zitten te updaten. Vaak kom je er niet doorheen of is het dikke stroop. :(

[ Voor 7% gewijzigd door GoT op 01-02-2005 09:51 ]

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Pagina: 1