Toon posts:

[XP] Writer werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na heel wat testen en twijfelen of het een hardware probleem is, lijkt het nu een software probleem te zijn.

Probleem : Plextor writer die alleen corrupte data schrijft op een cd onder XP SP2 met Nero 6.6.

Het probleem dook pas op na de upgrade van mijn hardware naar een K8NS Ultra S939 bordje met nForce3 250 chipset.

Uiteraard verdacht ik direct de hardware aangezien die writer al 2 jaar perfect dienst doet.

Nu heb ik voor de gein eens een andere harddisk eraan gehangen en daar W2000 SP4 opgezet, de nodige mainboard drivers erbij, en dan Nero 6.6. En jawel hoor, ik kan weer perfect cd's maken en alle data erop is correct.

Dan op die schijf XP SP1 gegooid, enkel de nodige mainboard drivers en Nero 6.6 en weer test cd geschreven. Resultaat : weer een cd vol corrupte data.

In beide laatste testgevallen heb ik de nForce IDE driver *NIET* geinstalleerd. Dus de default MS IDE controller drivers laten zitten.

Met de ingebouwde XP optie om cd's te branden krijg ik ook dezelfde data corruptie op de cd's.

Ik denk te mogen zeggen dat dit geen hardware maar software probleem is. Maar hoe is dit op te lossen ?

Op het net kom ik helaas meer meldingen tegen van mensen met een nForce3 bord en exact dezelfde symptomen die ik heb.

Verdere hardware specs zijn K8NS Ultra S939, 2 x Apacer 256Mb in dual channel mode. Simpel Radeon7000 videokaartje. Een 80 en 40gig Maxtor schijf en een LG DVD ROM. En als laatste een SB Live 5.1. Systeem draait verder stabiel als een rots en cpu komt niet boven de 35 graden stressed. Verder niets overclocked of geknutseld.

Iemand een verlossende oplossing voor die lastige probleem ?

Over enkele dagen kan ik beschikken over een Philips 52x rewriter, dan ga ik eens testen of die hetzelfde probleem geeft.