[CSS] Three Pixel Probleem IE

Pagina: 1
Acties:

• Dextro
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Topicstarter
Ik ben bezig aan een nieuwe website en heb eigenlijk nog niet veel zin om ze te tonen. ;)
Maar ik zit dus met een probleem waar ik denk ik de oorzaak wel van weet, maar het lukt me niet om het te debuggen.

http://test.dextrose.be

Het gaat dus over de inhoud (witte achtergrond). In IE wordt deze onder de inhoud geplaatst van de float div rechts. Als ik de width van de blauwe menubalk 3 pixels kleiner zet, dan staat het bovenaan, maar klopt de width niet meer.

Ik veronderstel dus dat het probleem dit is: http://www.positionisever...explorer/threepxtest.html

Maar het lukt mij aan geen kanten om het hiermee op te lossen. Iemand een idee?

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Heb je al eens gezocht naar het '3 Pixels problem in IE' op Google/GoT? Hier zijn namelijk diverse topics over geweest...

/Edit:
Zie bijvoorbeeld onderstaand topic:
[rml][ CSS] Spookpixels in IE bij margin-left[/rml]

[ Voor 35% gewijzigd door Woudloper op 25-01-2005 23:32 ]

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Topicstarter
Ik zeg toch zelf dat het wss dat probleem zal zijn?

Tuurlijk heb ik al gezocht, ik geef je zelf de link naar het probleem. Maar ik krijg het niet in orde.

Verwijderd

Kan je niet speciaal voor IE dan een linker marge opgeven van -3px ?
geen idee of dat werkt hoor, maar dat zou het eerste zijn wat ik uit zou proberen..

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 23:57:
Kan je niet speciaal voor IE dan een linker marge opgeven van -3px ?
geen idee of dat werkt hoor, maar dat zou het eerste zijn wat ik uit zou proberen..
Cascading Stylesheet:
1
2
3
* html #side {
    margin-left: -3px;
}

Dit zou dat moeten zijn, maar het geeft geen enkel resultaat.

Update:
Ik heb het probleem kunnen omzeilen door een andere techniek te gebruiken om 2 kolommen te maken. Stom dat ik daar nog niet eerder opgekomen was.

Ipv gebruik te maken van de ALA methode geef ik gewoon beide kolommen een float mee en een vaste width.

[ Voor 28% gewijzigd door Dextro op 26-01-2005 01:00 . Reden: update ]