Maxtor Schijf op Intel Raid ICH5R Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-03 15:45
Hallo,

Ik ben in het bezit van een Asus P4C800-E Deluxe. Dit moederboard heeft onboard een Intel ICH5R Raid controler. Nou heb ik hier twee nieuwe schijven voor gekocht, namelijk:
2x Maxtor DiamondMax 10, 300GB (7200rpm, SATA, 16MB, NCQ)

Het probleem is dat de schijven niet goed herkend worden. Ik heb echter wel Windows kunnen installeren en ik heb ermee kunnen werken. Toch doen de schijven moeilijk als ik mijn computer opnieuw opstart. Vaak worden de schijven dan niet herkent en dus start de computer niet door.

Ik heb tevens een raid controler van promise onboard zitten en deze geeft echter geen problemen. Ook had ik voor deze schijven twee maxtor 160GB schijven die altijd zonder problemen op de Intel ICH5R hebben gewerkt.

Ik heb al verschillende bios versies geprobeerd, maar zonder succes. Tevens heb ik de schijven op zo'n zelfde moederboard gehangen en daar geeft die hetzelfde probleem.

Is er een mogelijkheid dat ik de Intel ICH5R bios kan flashen? Volgens mij doet hij zit vanzelf als je de bios flashed, maar dat kan ik ook verkeerd hebben.

Alles werkt dus prima, allleen zou ik graag me intel raid controler willen gebruiken ipv de promise.

Verwijderd

Maar een Asus P4C800-E Deluxe heeft toch aleen promise fasttrack RaiD aan boord en geen intel ? (Ik heb het bordje ook maar heb softwareraid nooit gebruikt)
meuktracker: Asus Live Update 6.02.01
hier kan je automatischbios update programma krijgen voor je moederbord... zo kan je in een keer via het net je bios update en instaleren.....

Sorry had ook de heft maar gelezen...d8 dat je vroeg hoe update ik me northbridge

Maar waarom zou een moederbord 2raid controllers aan boord hebben ?
De ICH5R is wel een intel chipset maar promisefasttrack raid.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 23:30 ]

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-03 10:12
Ben bang dat het niet gaat werken. Stuitte onlangs zelf ook op het probleem. Lees het hier maar ff http://www.pczaak.nl/cata...1_35_238&products_id=1982 de schijven van maxtor werken niet goed met de Intel ICHR5 southbridge. Dus helaas

Edit
Lama, het ging om de intel ICH5, alhoewel het wellicht samenhang kan hebbe ;)

[ Voor 18% gewijzigd door B-Bandit op 25-01-2005 23:33 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:29

gws24

Thinking is hard!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 23:22:
Maar een Asus P4C800-E Deluxe heeft toch aleen promise fasttrack RaiD aan boord en geen intel ? (Ik heb het bordje ook maar heb softwareraid nooit gebruikt)
De ICH5R chipset heeft wel degelijk raid aan boord, daar staat die R namelijk voor. Je haalt denk ik de gewone P4C800 en de E-deluxe door elkaar, die eerste had dacht ik de ICH5 als southbridge zonder raid functie.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:13
Firmware van je harddisk ff updaten.. zie Hier nieuwe firmware voor de Maxtor DiamondMax 10 300GB

Verwijderd

Shailesh schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 23:29:
Ben bang dat het niet gaat werken. Stuitte onlangs zelf ook op het probleem. Lees het hier maar ff http://www.pczaak.nl/cata...1_35_238&products_id=1982 de schijven van maxtor werken niet goed met de Intel ICHR5 chipset. Dus helaas
Shailesh schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 23:29:
Ben bang dat het niet gaat werken. Stuitte onlangs zelf ook op het probleem. Lees het hier maar ff http://www.pczaak.nl/cata...1_35_238&products_id=1982 de schijven van maxtor werken niet goed met de Intel ICHR5 chipset. Dus helaas
Ik heb zelf een Maxtor Maxline 300GB, 16MB Sata aan mijn P4C800-E deluxe......
no problems here........ so far :/

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zie Jimster :) Je hebt wellicht een nieuwere firmware nodig. Dit was de oplossing bij problemen van de DM10 schijven met meeste Promise/nVidia/LSI RAID controllers. Ik heb hiervan nog geen succesverhalen gehoord.

larsiano: je hebt de schijven wellicht aan de Promise controller hangen? :)

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 26-01-2005 08:06 ]

Pagina: 1