USB BT Dongle

Pagina: 1
Acties:

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 09:40
Hoi,

Keb een probleem? waar ik echt niet meer uitkom, ik heb dus een BT dongle, wist ik veel dat er wat problemen waren met BT dongles en XP SP2. :X

Dus ik mijn dongle erin gedrukt vind xp mijn dongle,... dat is dus niet de bedoeling dus ik probeer de driver te updaten, vanaf mijn cd/website vind windows dat goed totdat ik het scherm weer afsluit daarna vind deze doodleuk de ms driver en werkt dus niet goed. :(

Toen ben ik gaan zoeken en kwam het volgende tegen http://support.microsoft.com/?kbid=840635

Workaround 1 heb ik gedaan aangezien 2 ik zelf al had bedacht , maar nu blijft windows mijn dongle telkens weer op nieuw vinden, dus hardware gevonden ik geef de driver aan, windows installeerd en ik druk op voltooien en alles begint weer van voor af aan? 8)7

Dus als iemand een idee heeft waarom windows mijn dongle telkens opnieuw vind of als iemand weet hoe ik active sync aan de gang krijg met de standaard ms driver... dan hoor ik het wel

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:32

timovd

Voorsprong door techniek

wat staat er in de handleiding van je dongle, of op de online support?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• iceme
In de handleiding staat de ik de driver moet installeren maar dat gaat niet goed, en de support zegt dat ik de website van ms moet zoeken naar een oplossing

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:32

timovd

Voorsprong door techniek

zelf heb ik een dongle van Sitecom en van DLink. Daar staat bij de online support dat ik in apparaat beheer handmatig een driver moet toevoegen. Dit komt omdat SP2 bluetooth drivers heeft ingebakken. kijk op de site van DLink zou ik zeggen. Daar staat het prima uitgelegd.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

[GT] -> [SA]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 08:25

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Van welk merk is die BT dongle?

Ik heb hier namelijk 3 bt dongle's liggen allemaal van widcomm(chip +drivers) en die heb ik gewoon geflashed naar nieuwere firmware en alle problemen waren daarmee opgelost.

(merk?) PA700
conceptronic CBTU

werken nu beide op wxpsp2 en w2k3, houdt er wel rekening mee dat ze geflashed moeten worden op een winxp(sp1) machine anders gaat het niet werken.

[ Voor 98% gewijzigd door prutser001 op 26-01-2005 07:41 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:54
iceme schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:57:
...

Dus als iemand een idee heeft waarom windows mijn dongle telkens opnieuw vind of als iemand weet hoe ik active sync aan de gang krijg met de standaard ms driver... dan hoor ik het wel
Wat je kunt doen, dat heeft bij mij ook goed gewerkt, is eerst de drivers van je dongle installeren. Hierna moet je de standaard windows drivers uitschakelen en dit doe je door naar apparaatbeheer te gaan en dan bij je BT-dongle naar stuurprogramma gaan en dan stuurprogramma bijwerken. Kies dan voor zelf stuurprogramma kiezen en daar staat dan je BT-dongle (die bij mij niet officieel ondertekent was) die je dan kunt selecteren.

Verwijderd

prutser001 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 07:38:
Van welk merk is die BT dongle?

Ik heb hier namelijk 3 bt dongle's liggen allemaal van widcomm(chip +drivers) en die heb ik gewoon geflashed naar nieuwere firmware en alle problemen waren daarmee opgelost.

(merk?) PA700
conceptronic CBTU

werken nu beide op wxpsp2 en w2k3, houdt er wel rekening mee dat ze geflashed moeten worden op een winxp(sp1) machine anders gaat het niet werken.
En waar heb je die drivers en nieuwe firmware vandaan? Want daar zoek ik me dus al tijden ROT na :|

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Ik heb meerdere USB dongles gehad, en ze werkten allemaal prima met de Widcomm drivers. Heb nieteens de bijgeleverde software gebruikt :)

Widcomm drivers (mits je dongle daar compatible mee is, wat bij mij de dongles waren) werkten met alle dingen prima. Widcomm zooi installeren volgens beschrijving, in veilige modus paar dlls vervangen, rebooten en klaar. Dongle erin, ging zelf MS drivers installeren, vanuit app.beheer nieuwe drivers (CSR nogwattes) geinstalleerd, en werken.. Kan mn PC zelfs als headset gebruiken voor mn 6310i ;)

http://www.mp3car.com/vbulletin/showthread.php?t=35927

edit: De widcomm dingen werken prima met LevelOne 10m dongle, heb ik hier vorige week nog getest.

[ Voor 9% gewijzigd door DJSmiley op 26-01-2005 11:18 ]

• iceme
@all

Tnx... voor de reacties

Maar waar het fout gaat is dat als ik in apparaatbeheer aangeef dat windows de drivers van level-one moet gebruiken, deze wel installeerd alleen als ik op voltooien klik microsoft de eigen drivers opnieuw vind en weer installeerd, dit heb ik geprobeerd op te lossen door de bth.inf (oid) te hernoemen naar bth.bak. dan vind windows de juiste drivers voor de dongle installeerd deze goed ik moet dan op voltooien klikken. totzover gaat het goed alleen dan blijft Windows mijn dongle iederekeer tot in het oneindige opnieuw vinden en installeren. Dus ik heb eigenlijk het idee dat het niet persee aan de dongle ligt maar aan windows (misschien is de title verkeerd van dit topic)

• koenie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:29
heel simpel:

Ga naar c:\windows\Inf
Zoek naar bth.inf
Rename naar: bth.bak.

Reboot.
Weg probleem. :)

• iceme
koenie schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 11:21:
heel simpel:

Ga naar c:\windows\Inf
Zoek naar bth.inf
Rename naar: bth.bak.

Reboot.
Weg probleem. :)
Jah... even lezen wat er staat, dat heb ik geprobeerd, maar als ik dat doe, word mijn dongle ook na het installeren van de goede drivers weer opnieuw als nieuwe hardware gevonden tot in het oneindige
Pagina: 1