Linux partitie zichtbaar in Windows XP

Pagina: 1
Acties:

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-02 09:46
Nadat ik mijn NTFS-partitie waar windows op staat kleiner had gemaakt en op de nieuwe lege ruimte Fedora 3 had geinstalleerd is de linux partitie(niet de swap-partitie) zichtbaar in Windows XP. Ik kan de partitie benaderen maar ik zie echter niks wat me niet verbaasde. Waarschijnlijk komt dit doordat Fedora linux heeft geinstalleerd op een logische partitie die door fedora zelf was aangemaakt. Is dit nog op te lossen?

Daarnaast nog een andere vraag wat hier mee misschien te maken heeft. Het betreft een laptop(acer 292) en deze had vanaf het begin bij de voorinstallatie een FAT16 partitie(ACER_SERVICE) met wat systeembestanden. Deze heb ik nooit weggehaald omdat ik niet wist wat het was. Ook nadat ik later op de resterende ruimte zelf opnieuw linux had geinstalleerd. Deze partitie is primair. Kan deze weg en heeft dit te maken met bovenstaand probleem?

Het ziet er in schijfbeheer zo uit:
(C:) NTFS WINDOWS (PRIMAIR)
(SWAP)
(F:) EXT3 None (LOGISCH)
ÁCER_SERVICE (FAT16) (HIDDEN)

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-02 09:46
Nobody? :'(

Verwijderd

Je kunt door middel van bijvoorbeeld Partition Magic of Boot Magic een partitie 'hiden'; op die manier zal linux de windows par niet meer zien en windows de linux par niet meer zien :) .