Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 15:57
Goed. M'n vader wil dus graag 'n nieuwe PDA. Hij heeft bij een kennis gezien hoe mooi dat synchroniseren tussen de Outlook Agenda op z'n werk en een PDA werkt en is overtuigd :) (duh!), tevens wil ie 'm in de toekomst gaan gebruiken i.c.m. TomTom (of 'n ander programma) als navigatiesysteem (eventueel met een Bluetooth-ontvanger, dus Bluetooth moet er zeker ook opzitten). Hij wil er thuis ook mee kunnen werken in 't draadloze netwerk (synchroniseren, e-mailen) en eventueel ook bij HotSpots. WiFi is dus ook een vereiste.

I.v.m. de huisleverancier op z'n werk (gunstig inkopen en BTW-aftrekbaar) zijn we min of meer gebonden aan HP, dat leek me geen probleem (al zijn er ook zeker goede alternatieven). Budget incl. BTW is maximaal €450,- (ik neem gewoon de goedkoopste uit de Pricewatch).

Na wat gezoek ben ik gekomen tot de volgende modellen:
- HX2410

Afbeeldingslocatie: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/images/emea/hp-ipaq-pocket-pc-hx2400-ms_190x100.jpg

- RX3715

Afbeeldingslocatie: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/images/emea/hp-ipaq-pocket-rx3715-fa281a_190x170.jpg

Echter zijn er enkele twijfels. Zo heeft de RX3715 meer geheugen en een (vinden wij persoonlijk) beter uiterlijk, maar de HX2410 heeft er een CompactFlash (type II) slot bij wat de RX3715 weer niet heeft. De RX3715 heeft overigens een camera die we absoluut niet interessant vinden ... die hoeft er echt niet op te zitten. Qua prijs is de HX2410 ongeveer €25,- duurder, da's het probleem niet zo.

Wat nu dus het probleem is, is het verstandiger om voor het grotere geheugen te gaan ... of is het misschien toch handiger om er een CF-slot bij te hebben. Hierbij ook nog even gemeld dat we nog 'n Canon Powershot A80 hebben met 2x 256MB kaarten die dus eventueel ook bij een PDA gebruikt kunnen worden. Mocht het geheugen echter toch belangrijker zijn dan blijven deze kaarten gewoon bij de camera.

Goed ... iemand hier iets zinnigs op te zeggen :?

Ik ga morgen overigens ook even voor de "look 'n feel" langs de MediaMarkt ... ben wel benieuwd hoe ze me in 't echt overkomen (heb ze laatst al wel even bekeken ... maar wist toen nog niet dat m'n pa zo'n ding wilde hebben >:)).

edit: Ik begin die HX2410 overigens steeds mooier te vinden >:) ... in het begin vond ik 't echt een lelijk ding 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Wouter! op 25-01-2005 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik zou voor die HX2410 gaan, is sneller en zoals in een review beschreven staat is dat beschermkapje voor het display ook heel erg handig.

Laat trouwens even weten of ze hem inderdaad echt hebben staan bij de Mediamarkt want ik wil de hx2110 gaan kopen, en heb hem ook nog niet in het echt gezien :+

(nog even een link naar artikelen die over de hx2110 en de hx2750 gaan)
hx2110
hx2750

Overigens worden hier ook dingen in behandeld die gewoon algemeen zijn voor de nieuwe hx2*** serie

[ Voor 35% gewijzigd door sOid op 26-01-2005 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-06 11:05

Nitai

Live the life you love.

je kan natuurlijk voor de CF slot gaan, uitwisselbaarheid is erg handig. Ze doen niet veel onder voor elkaar, en als je geen camera nodig hebt, zou ik zeker voor de 2410 gaan.

Mogelijkheden zijn erg veelzijdig, van CF gps ontvangers tot 4gb CF kaartjes :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Nitai schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 10:45:
je kan natuurlijk voor de CF slot gaan, uitwisselbaarheid is erg handig. Ze doen niet veel onder voor elkaar, en als je geen camera nodig hebt, zou ik zeker voor de 2410 gaan.

Mogelijkheden zijn erg veelzijdig, van CF gps ontvangers tot 4gb CF kaartjes :)
Nou, dat dacht ik dus ook :). Maar 't is de vraag of ie dat ook werkelijk gaat gebruiken ... 't is echter nooit weg. Ik neig inderdaad steeds meer richting HX2410. Zometeen heb ik pauze en dan ga ik effe naar de MediaMarkt om te kijken :).

Ik was dus laatst ook al even wezen kijken en was meteen weg van het VGA-scherm van de HX4700 :9 ... jammergenoeg wel een stukkie buiten het budget :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
ThaWout schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 11:24:
[...]

Nou, dat dacht ik dus ook :). Maar 't is de vraag of ie dat ook werkelijk gaat gebruiken ... 't is echter nooit weg. Ik neig inderdaad steeds meer richting HX2410. Zometeen heb ik pauze en dan ga ik effe naar de MediaMarkt om te kijken :).

Ik was dus laatst ook al even wezen kijken en was meteen weg van het VGA-scherm van de HX4700 :9 ... jammergenoeg wel een stukkie buiten het budget :/.
De hx2750 komt in veel testen beter uit de bus dan de hx4700, de laatste heeft wel het voordeel van het vga scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik kom net van de MediaMarkt (Hengelo). Ze hebben daar alle modellen behalve de HX2750 staan (dus wel de HX2210, HX2410, HX4700, RX3715 en RZ1710 ... en de H6350 als dummy bij de GSM's >:)). Ik denk wel dat het de HX2410 moet gaan worden ... al komt ie wel vrij breed/groot op me over :/, hij ziet er verder prima uit :). Al blijf ik de RX3715 qua uiterlijk wel mooier vinden ... maar de 3715 mist iig dat CF-slot :|. Voorlopig staat dus de HX2410 effe bovenaan het lijstje :).

De HX4700 is wel een mooi ding, vooral dat scherm (en een mijns inziens totaal nutteloos touchpad waar ook de muis-cursor mee te bedienen is), maar hij is ook wel erg groot heb ik 't idee. Vooral zo lang :/. Maar ja, zoals gezegd ligt die toch aanzienlijk buiten het budget.

[ Voor 6% gewijzigd door Wouter! op 26-01-2005 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Weet je toevallig wat de hx2110 daar kost?

Ik ben namelijk nog aan het bekijken waar ik het goedkoopst uit ben (355 euro + 13 euro verzendkosten atm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik weet 't niet meer precies, want heb eigenlijk überhaupt niet naar de prijzen gekeken daar (omdat 't via Internet toch veel goedkoper is) maar volgens mij was de hx2410 al iets van €475,- ... maar dat weet ik absoluut niet meer zeker hoor. Da's in iedergeval al €58,- duurder dan in de pricewatch :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Mja daar was ik al bang voor, maar omdat ze nu reclame maken van dat alles zo veel goedkoper daar is enzo dacht ik dat dit misschien ook wel goedkoper zou zijn, nouja, jammer :)

Toch bedankt, en ik denk dat de hx2410 een goeie aankoop is :)
Pagina: 1