[tv-kaart] Breedbeeld tv op breedbeeld TFT

Pagina: 1
Acties:

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een normale hauppage wintv kaart en een breedbeeld TFT, wat an sich prima werkt. Ik loop alleen tegen een probleempje aan zodra er in breedbeeld uitgezonden wordt; mn breedbeeldscherm zet het 4:3 beeld met zwarte balken mooi in het midden van het scherm.

Zo heb ik netto zwarte balken links en rechts van het 4:3 beeld, plús de meegecodeerde zwarte boven- en onderbalk van het 4:3 tv-signaal. Een compleet zwart kader rond het echte beeldmateriaal dus, erg zonde.

Ik heb alle opties van de meegeleverde software aan een grondig onderzoek onderworpen, maar dat heeft weinig nuttigs opgelevert. Ook een zoektochtje rond GoT en de andere bekende webstekken leverde niets zinnigs op. Iemand misschien ideeen voor een oplossing?

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 15:20
IceOnFire schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:13:
Ik heb een normale hauppage wintv kaart en een breedbeeld TFT, wat an sich prima werkt. Ik loop alleen tegen een probleempje aan zodra er in breedbeeld uitgezonden wordt; mn breedbeeldscherm zet het 4:3 beeld met zwarte balken mooi in het midden van het scherm.

Zo heb ik netto zwarte balken links en rechts van het 4:3 beeld, plús de meegecodeerde zwarte boven in onderbalk van het 4:3 tv-signaal. Een compleet zwart kader rond het echte beeldmateriaal dus, erg zonde.

Ik heb alle opties van de meegeleverde software aan een grondig onderzoek onderworpen, maar dat heeft weinig nuttigs opgelevert. Ook een zoektochtje rond GoT en de andere bekende webstekken leverde niets zinnigs op. Iemand misschien ideeen voor een oplossing?
Misschien niet de beste oplossing, maar kijk eens naar MCE
Media Center edition kan 16:9 uitzendingen perfect zoomen, naar de verhouding van je tft

• IceOnFire
  • Niet online
Aha, daar had ik nog niet aan gedacht.. Zou jammer zijn als dat de enige mogelijkheid is, heb ik weer een andere TV-kaart nodig. Ik heb nu een standaard WinTV kaartje en die wordt niet ondersteund vrees ik..

Verwijderd

Volgensmij wordt die verhouding door de software geregeld. Bij mijn Pinnacle-kaart is het iig in te stellen in de software om tv te kijken. Misschien dus even naar andere software zoeken die compatible is met je kaartje.

• IceOnFire
  • Niet online
HereIam: "knipt" hij dan ook werkelijk de zwarte balken eraf of drukt hij het beeld in elkaar met zwarte balken erbij om het passend te maken?

Verwijderd

IceOnFire schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 11:49:
HereIam: "knipt" hij dan ook werkelijk de zwarte balken eraf of drukt hij het beeld in elkaar met zwarte balken erbij om het passend te maken?
Ik heb het even getest.
Hij gaat naar volledig beeld (met instelling 16:9 op een normaal scherm wordt het dus alsnog 4:3 maar op een breedbeeld scherm blijft hij dus zonder zwarte balken op 16:9)

Argh, ik heb nu door dat jij precies andersom bedoelt. Wat jij wilt is dat dus die zwarte balken eraf gaan. Weet niet hoe dat is, heb hem ook niet aangesloten op de kabel en dat moet zoiezo om dat te testen volgensmij.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 12:02 ]

• Rudolph
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-05-2025
Bij mijn TV kaart werkt het TV beeld met overlay.
Bij de video instellingen kan ik een zoom opgeven van het overlay beeld, mischien dat dit bij jouw ook kan, dan zou je net zo ver in kunnen zoemen tot dat de zwarte balken van het beeld afgevallen zijn

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-02 11:32

Jimbolino

troep.com

probeer eens Dscaler, daar heb je een functie: "auto detect black bars", en een functie "use signal ratio embedded in signal"

verder kun je alle kanten op zoomen, wat jij maar wilt :)

probeer het eens zou ik zeggen

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Twarp
  • Laatst online: 04-02 15:21

Twarp

just grin...

Hou ook even in de gaten dat niet alle uitzendingen 16x9 verhoudingen zo ook uitzenden. De meeste breedbeeld TV's zoomen over die balken heen alsof ze dus niet bestaan. Maar als ze deel uitmaken van het signaal dan worden ze vaak niet als dusdanig herkend, met de balken standaard in beeld.

Meh ...

Pagina: 1