Toon posts:

PC valt uit na 5 seconden...

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

nieuw Mobo gekocht vandaag, http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7n8x-x/overview.htm
verdere inhoud van pc:
1 RAM latje van 512 Mb / 400 Mhz
CPU: AMD Athlon 2800+
GPU: G force FX 5600 XT/SE
alles is correct aangesloten, en ondertssn zijn al alle contacten gecontroleert.

Probleem:
PC wordt opgestart, en valt stil na ongeveer 5 seconden.
Op scherm waarschijnlijk geen tijd om x te laten verschijnen, en blijft dus zwart.

Heb geen flauw idee aan wat het kan liggen, heb al andere CPU geprobeert (AMD 2000+)
ook al andere Ram latjes ingestoken, en het probleem blijft zich voordoen...

Merciekes, Hendrik :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En waar is de rest van je specs :? Neem eens het PMG Beleid door en aansluitend de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

• One_Eight_Se7en
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-07 11:54
Voeding niet sterk zat?

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:28
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:13:
Hey,

nieuw Mobo gekocht vandaag, http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7n8x-x/overview.htm
verdere inhoud van pc:
1 RAM latje van 512 Mb / 400 Mhz
CPU: AMD Athlon 2800+
GPU: G force FX 5600 XT/SE
alles is correct aangesloten, en ondertssn zijn al alle contacten gecontroleert.

Probleem:
PC wordt opgestart, en valt stil na ongeveer 5 seconden.
Op scherm waarschijnlijk geen tijd om x te laten verschijnen, en blijft dus zwart.

Heb geen flauw idee aan wat het kan liggen, heb al andere CPU geprobeert (AMD 2000+)
ook al andere Ram latjes ingestoken, en het probleem blijft zich voordoen...

Merciekes, Hendrik :)
eh...koelpasta gebruikt? (Uberhaupt een fatsoenlijke koeler?)

Verwijderd

Luister naar de piepjes van je mobo deze kunnen je ook veel vertellen.

Verwijderd

Topicstarter
goh, wat kan ik meer van specs geven? al de rest lijkt me onnodig niet?
Kheb al verschillende mensen met kennis van zakenaangesproken, en kunnen me allemaal niet helpen. Ben zelf student elektronica, en kheb dit probleem nog nooit voorgehad. Mijn voorgevoel gaat meer naar den CPU toe, mr khad graag meerdere meningen gehoort. ^^ :)

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:14

Rmg

knop mischien vast ? klinkt stom maar het kan wel :P

Verwijderd

Topicstarter
stefijn schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:21:
[...]

eh...koelpasta gebruikt? (Uberhaupt een fatsoenlijke koeler?)
volledig nieuwe koeling gestoken vandaag (X van een 45€) :D
ben zelf al jaren OC'r, dus van koeling ken ik wel alles af :p koeling is perfect ok :)

Verwijderd

Topicstarter
Raz- schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:24:
knop mischien vast ? klinkt stom maar het kan wel :P
neen is uiteraard al allemaal gecontroleerd, en al het onnodige van componenten is er allemaal uitgehaalt. :)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik weet dat het als een inkoppertje overkomt, maar ik heb serieus al eens meegemaakt dat iemand de witte en de groene draad (van de power knop dus) met elkaar had doorverbonden. (dat is een lang verhaal, en gebeurde op aanraden van een medewerker van een elektronica/pc winkel hier in de buurt. 8)7 ) Misschien is er iets beschadigd dat dit bij jou ook het geval is? Is de powerknop niet kapot?
Zoals Raz dus zei.

[ Voor 4% gewijzigd door DrivinUCrazy op 25-01-2005 22:30 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:28:
Ik weet dat het als een inkoppertje overkomt, maar ik heb serieus al eens meegemaakt dat iemand de witte en de groene draad (van de power knop dus) met elkaar had doorverbonden. (dat is een lang verhaal, en gebeurde op aanraden van een medewerker van een elektronica/pc winkel hier in de buurt. 8)7 ) Misschien is er iets beschadigd dat dit bij jou ook het geval is? Is de powerknop niet kapot?
ik gebruik zelfs geen knop, heb em draf gehaald, 2 draadjes kunnen evengoed dienen als voorlopigheidsoplossing asl normaal open drukknop
:) kdoe ook btw aan casemodding. tis drmee dat er ff genen aanhangt :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 22:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:23:
Luister naar de piepjes van je mobo deze kunnen je ook veel vertellen.
bij uitvallen, komt de luidste 'klik' van HD
van Mobo nix speciaals...

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:41:
[...]
bij uitvallen, komt de luidste 'klik' van HD
van Mobo nix speciaals...
Je zult dit waarschijnlijk al geprobeerd hebben, maar toch: al geprobeerd zonder hd? Geraak je dan tot "Boot failure"?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 22:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:46:
[...]

Je zult dit waarschijnlijk al geprobeerd hebben, maar toch: al geprobeerd zonder hd? Geraak je dan tot "Boot failure"?
hebbik idd al gedaan, en valt nog steeds uit na ongeveer een 5 seconden
dus m.a.w. steeds geen scherm, en ook geen disc boot failure ...
:(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 22:49 ]

Verwijderd

En kortsluiting uitgesloten?
Mobo uit de kast op antistatisch zakje aansluiten...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:50:
da kan idd mss wel handig zijn...nog niet aan ged8 ... lijkt me zeker niet uit te sluiten... had btw denkek wel wa statische lading op trui zitten...zeer goed mogelijk...merci, da gaak direct es proberen se...

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
dit klinkt misschien dom maar ook nog wel es een beginners foutje:P

heb je wel "pootjes" meestal van plasic onder je moederbord? dus tussen je mobo en onderkant van je kast. Anders heb je meteen kortsluiting en zelfde verschijnsel vaak.

Edit: en misschien CMOS een x resetten? zoek in het boekje van je moederbord naar CMOS reset jumper of iets in die richting. Zet die over, zet je pc aan (zal niet aangaan), jumper terug en weer aan.

succes

[ Voor 33% gewijzigd door Maxxi op 25-01-2005 22:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maxxi schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:57:
dit klinkt misschien dom maar ook nog wel es een beginners foutje:P

heb je wel "pootjes" meestal van plasic onder je moederbord? dus tussen je mobo en onderkant van je kast. Anders heb je meteen kortsluiting en zelfde verschijnsel vaak.
uiteraard :P

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:25
Dit had ik ook toen ik mijn pc ging bouwen, nadat ik alles in mn kast had gestopt kreeg ik em niet aan. Na paar seconden viel het steeds uit, ik dacht ook eerst dat het aan de draadjes/voeding/schroefjes van de mobo was maar dat was dus niet het geval.

Ik had een grote kleed gepakt en daarop mn hele inhoud van mn pc over verspreidt, alles aangesloten (mobo op een Wehkampboek gezet :Y) ) Toen kreeg ik em wel aan, alles installed etc. Toen ging ik em de volgende dag weer in de kast stoppen, kreeg ik em wel aan! Het bleek dat mijn kast statisch geladen ofzo was hoorde ik van meerdere computerzaakjes. Was trouwens wel een heeeleee ouwe kast :+

Ik raad je aan om het misschien ook te proberen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Als je pc is geaard (wat een vereiste is voor een feilloze werking), kan je kast toch ook niet elektrostatisch geladen zijn?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Staat de Clear CMOS jumper overbrugd? (heb al eens bij een paar mainboards meegemaakt dat hij dan wél aan lijkt te gaan, en dan weer uitvalt)

Verwijderd

Volgens mij heeft de asus a7n8x-x zo'n post message systeem. Ik heb zelf een a7n8x-e Deluxe. Hierbij krijg ik een stemmetje met de melding wat er fout is, of als alles goed is een bevestiging dat alles werkt. Kijk of je de stekkertjes van je kast naar je mobo op de juiste plek zitten, en zorg dat alles is gejumpered wat als standaard staat aangegeven in je boekje. Helpt dit nog niet, dan zou ik contact opnemen met je dealer, misschien heb je bij het inzetten van je processor het mobo stukgedrukt... of is er kortsluiting geweest.

• Tim_R
  • Laatst online: 10-11-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:50:
Nooit doen! Antistatische zakjes geleiden stroom... Dus krijg je kortsluiting en dat vindt het mobo niet fijn... :) Een houten plank oid is beter...

[ Voor 5% gewijzigd door Tim_R op 26-01-2005 17:57 ]

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

Timmyboy_ schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 17:57:
[...]

Nooit doen! Antistatische zakjes geleiden stroom... Dus krijg je kortsluiting en dat vindt het mobo niet fijn... :) Een houten plank oid is beter...
^^ Met hem eensch is.. een anti-statisch mat/zakje geleiden zodat er geen lading opgebouwd kan worden.. is fantastisch spul om elektronica mee te vervoeren, maar absoluut niet om elektronica erop te laten werken. Is vragen om problemen.

[ Voor 3% gewijzigd door nIghtorius op 26-01-2005 18:12 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

nIghtorius schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 18:11:
[...]

^^ Met hem eensch is.. een anti-statisch mat/zakje geleiden zodat er geen lading opgebouwd kan worden.. is fantastisch spul om elektronica mee te vervoeren, maar absoluut niet om elektronica erop te laten werken. Is vragen om problemen.
Nu je het zegt, ik heb eens een mobo liggen testen op zo'n anti-statisch zakje, en toen heb ik een paar condensators opgefikt. Nam altijd aan dat het mobo gewoon brak was! :D
Maarja, weer wat bijgeleerd...

Wat ik wel al heb gedaan, en dat gaat wel goed, is het mobo op de foam leggen die onder je mobo ligt in de doos, en dat ging perfect...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 19:52 ]

Verwijderd

weet je ook zeker dat de cooler goed op de CPU zit... ik had dat namelijk eerst ook dat mijn cooler niet goed tegen de CPU zat en daarom te heet werd en daardoor automatisch uitging (intelligentie van Athlon 64 :P)

Dus: cooler moet goed tegen de CPU zitten....

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
wat ik eens had, is dat ik het stekkertje van de cpu-koeler niet op de 'cpu koeler' aansluiting had aangesloten. Omdat de snelheid van de fan toen volgens het moederbord '0 rpm' was, sloot hij automatisch af ter beveiliging....

dus: even checken of je het stekkertje van de cpu fan ook op 'cpu' hebt zitten.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-07 00:01
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:56:
weet je ook zeker dat de cooler goed op de CPU zit... ik had dat namelijk eerst ook dat mijn cooler niet goed tegen de CPU zat en daarom te heet werd en daardoor automatisch uitging (intelligentie van Athlon 64 :P)

Dus: cooler moet goed tegen de CPU zitten....
dat is niet de intelligentie van de Athlon 64, maar van het moederbord ;) Maar dat heeft ongeveer hetzelfde verschijnsel..

Verwijderd

Topicstarter
probleem is opgelost....:d:d:d:d:d, en het probleem was gdvr dus de koeling, aan de onderkant van men nieuwe heatsink was een fijn folietje aangebracht. En daar heb ik dus duidelijk overgekeken. 8)7 :$, enorm newbiefoutje eigenlijk |:(

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:30
:|

Verwijderd

:/

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Voordat er meer loze 1-smiley posts bijkomen, gooi ik hem maar dicht :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.