Toon posts:

pagemaker --> acrobat reader

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een oud pagemaker document te importeren/converteren naar een acrobat reader document? Heb al wat over uitgezocht maar naar document en dan importeren gaat om één of andere reden niet.

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

het probleem is me niet geheel duidelijk, ik neem aan dat je gewoon vanuit PageMaker naar pdf kan exporteren (iig de laatste versie wel) en anders print je toch gewoon naar een pdf-printer?

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

Verwijderd

Topicstarter
NijntjeRocks schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:20:
het probleem is me niet geheel duidelijk, ik neem aan dat je gewoon vanuit PageMaker naar pdf kan exporteren (iig de laatste versie wel) en anders print je toch gewoon naar een pdf-printer?
Ja ik legde het wat verkeerd uit. Het is de bedoeling van een oud pagemaker bestand een pdf te maken en van daaruit verder te werken. Maar wat mijn vraag is is het mogelijk dit pagemaker bestand in acrobat reader te importen of moet het perse geëxporteerd worden vanuit pagemaker?

• PDSB0001
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mocht het niet lukken om direct naar pdf te printen/exporteren:

je kunt het Pagemaker bestand als PostScript (PS) opslaan en dan via Adobe Distiller omzetten in pdf.

sorry: te laat

[ Voor 6% gewijzigd door PDSB0001 op 25-01-2005 22:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
PDSB0001 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:25:
Mocht het niet lukken om direct naar pdf te printen/exporteren:

je kunt het Pagemaker bestand als PostScript (PS) opslaan en dan via Adobe Distiller omzetten in pdf.

sorry: te laat
Dit zou ik ook nog kunnen proberen, maar hoop eigenlijk dat iemand een verlossend antwoord voor mijn vraag heeft. :)

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Importeren direct in Reader kan niet, je zult eerst moeten exporteren/printen/whatever.
Dat kan op verschillende manieren zoals ik en ook PDSB0001 al aangaf.
begrijp ik goed dat jij geen PageMaker hebt en dus een conversietool wilt hebben?
Er zijn wel mogelijkheden te vinden als je goed zoekt, maar het is denk ik makkelijker om PageMaker op de kop te tikken.

Maar begrijp ik dat jij in reader nog aan dat bestand wil werken? Dan moet ik je ws. teleur stellen, want bewerken gaat alleen in de volledige versie van Acrobat, en ook dat slechts beperkt...

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt dat is duidelijk. Want het zou idd de bedoeling zijn om in reader verder te werken en ik dacht dat ik dit in een ver verleden ook weleens heb gedaan maar ik ben waarschijnlijk in de war met een ander programma.

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

Ik denk het ook, want in de Reader valt niks te werken, alleen te lezen/bekijken. In Acrobat zelf echter wel.

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Pagina: 1