Toon posts:

[SG] Centraal wiskundevragentopic?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoewel huiswerkvragen niet bedoeld zijn voor GoT, komen er vaak wel huiswerkvragen langs. Zoals net Simpele wiskundevraag . Zou het niet handig zijn om bijvoorbeeld een centraal huiswerkvragen topic, of centraal wiskundevragentopic te openen? Daar zou je denk ik een hoop tweakers blij mee maken. Of mij in ieder geval :)
Voer voor discussie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Volgens mij is daar al een héél mooi forum voor.... www.scholieren.com ofzo.

Zo'n topic als jij voorstelt wordt volgens mij een grote vergaarbak van 'flikker hier je ik-ben-te-lui-voor-m'n-huiswerk vragen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

WFvN is scherp, èn heeft gelijk: dergelijke dingen zijn al eens voorgesteld in LA, ook bijvoorbeeld over 'standaard' computervraagjes of over andere gebieden zoals audio of oc'en. Echter gaat dat niet door, daar er genoeg andere resources op internet zijn waar het wèl kan :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
:+ mag je raden wat voor werk WFvN doet

CybErik, waarom doe je niet moeite en ga je kijken in je boek, opletten in de les etc etc etc HINT: daar is school voor en anders moet je bijles gaan zoeken als dat nog niet voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

jevn, het is nergens voor nodig om zo'n post te doen hoor. Dat CybErik een dergelijk topic opent in LA betekent niet dat -hij- degene is die moeite heeft met/op school natuurlijk ;)

Denk dus voortaan even na voordat je iets post graag :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:17

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:10:
Hoewel huiswerkvragen niet bedoeld zijn voor GoT, komen er vaak wel huiswerkvragen langs. Zoals net Simpele wiskundevraag . Zou het niet handig zijn om bijvoorbeeld een centraal huiswerkvragen topic, of centraal wiskundevragentopic te openen? Daar zou je denk ik een hoop tweakers blij mee maken. Of mij in ieder geval :)
Voer voor discussie? :P
Waarom wil je dit?
Wil je zelf graag hulp kunnen vragen met eventuele vragen?

Of vind je het leuk om een bepaald onderwerp te kunnen 'volgen'..

In het eerste geval, zoals gezegd, niet alle huiswerkvragen zijn volledig verboden, maar wel heel duidelijk mensen die een vraag stellen 'om even snel een antwoord te krijgen'.
Als je echter een goede vraag hebt, die best ook ruimte biedt om verder erover te discussieren of ietsjes dieper gaat dan 1+1=2; juist dan kun je volgens mij best een topic erover opstarten, als je dan maar zelf er een beetje moeite insteekt, zal deze hoogstwaarschijnlijk wel open blijven (al ben ik geen SG-mod, maar ik vermoed dat een SG-mod zoiets wel zou kunnen bevestigen) ...

Een groot topic heeft dan eerder een nadeel, omdat het al snel een aanleiding is voor mensen om geen moeite meer te doen in hun uitleg, en deze kunnen dan ook makkelijk een houding aannemen die aankomt op enkel 'help-me-even-snel' ..
Een groot topic modden is gewoonweg lastiger dan enkele losstaande topics.

Het is een bewuste keuze dat we hier juist niet die 'wil-je-mijn-huiswerk-voor-me-doen' willen hebben, omdat de persoon daarvan niks leert, als anderen hun werk voor hen doen...

Het tweede geval echter, als iemand graag een bepaald onderwerp zou willen volgen (bv. wiskundevragen) heeft het ook een zeker voordeel als deze goed geordend zijn en er mensen zijn die op dat onderwerp graag ook antwoord geven. Als zo'n topic sowieso in hun 'postgeschiedenis' staat, worden zij makkelijk gewaarschuwd als er een nieuw vraag gesteld is...

Voordat zo'n 'groot topic eventueel zou ontstaan moet er eerder al een duidelijke doelgroep zijn die graag antwoord geeft, graag discussieert over bv mathematika.
Overigens denk ik dat W&L voor zo'n topic over 'algemene wiskunde-vraagstukken' een betere plek zou zijn.
Maar ook daar zou dan wel degelijk een zekere regel moeten gelden dat mensen die dat misbruiken om simpele huiswerk-vragen te stellen, en die verder geen discussie aangaan, enkel zich passief opstellen en wachten op het antwoord, daar niet gewenst worden...

An sich lijkt me dat best een mogelijkheid, maar dan moeten de W&L mods er ook vertrouwen inhebben, dat zo'n topic ordelijk te houden zou zijn en zou blijven, en daarbij zou het dan ook zo moeten zijn dat minstens een minimale 'draagvlak' voor zo'n topic bestaat, oftewel, hoe vaak komen die vragen nu voor en waarom voldoet de mogelijkheid om dat in 'aparte topics' te doen nu niet.

Daarbij het gegeven voorbeeld is volgens mij niet echt iets dat we echt vaak zouden willen, hooguit kan ik me voorstellen dat als er een goede 'wiskundige-enthousiaste' groep zou ontstaan dat niet zo'n probleem zou zijn, en ze graag uitleg geven, maar het blijft een beetje een idee geven van een luie en slechte student...

[ Voor 6% gewijzigd door RM-rf op 26-01-2005 13:28 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf niet veel wiskundevragen meer, hoor ;)
Maar je hebt inderdaad wel gelijk dat mensen hun huiswerk zelf moeten doen. Wat dan misschien wel een idee is is om wat erover in de grote SG-faq te zetten, dus bijvoorbeeld hoe herleid ik iets op nul of differentieer je iets of integreren, etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:31

SmartDoDo

Woeptiedoe

RM-rf schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 13:25:
Als je echter een goede vraag hebt, die best ook ruimte biedt om verder erover te discussieren of ietsjes dieper gaat dan 1+1=2; juist dan kun je volgens mij best een topic erover opstarten, als je dan maar zelf er een beetje moeite insteekt, zal deze hoogstwaarschijnlijk wel open blijven (al ben ik geen SG-mod, maar ik vermoed dat een SG-mod zoiets wel zou kunnen bevestigen) ...
Bij deze dan ;)
Een onderwerp waarover te discussiëren valt gaat niet zomaar op slot. In het geval van huiswerkvragen opent iemand een topic puur om een antwoord op zijn vraag te krijgen, liefst zo snel en simpel mogelijk.
Een topic waarin een huiswerkvraag zit maar wat wel een aanzet geeft tot een discussie en waarbij de topicstarter aangeeft ook zelf wat moeite te hebben gedaan, zal niet zo snel worden gesloten :)
Een groot topic modden is gewoonweg lastiger dan enkele losstaande topics.
Dat is het zeker, wat mij betreft gaan we dat ook niet invoeren in SG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Remy schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:29:
jevn, het is nergens voor nodig om zo'n post te doen hoor. Dat CybErik een dergelijk topic opent in LA betekent niet dat -hij- degene is die moeite heeft met/op school natuurlijk ;)

Denk dus voortaan even na voordat je iets post graag :)
sorry, er stond idd wel cybererik, maar het was enigszins in het algemeen bedoeld :X
Pagina: 1