Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:10:
Hoewel huiswerkvragen niet bedoeld zijn voor GoT, komen er vaak wel huiswerkvragen langs. Zoals net
Simpele wiskundevraag . Zou het niet handig zijn om bijvoorbeeld een centraal huiswerkvragen topic, of centraal wiskundevragentopic te openen? Daar zou je denk ik een hoop tweakers blij mee maken. Of mij in ieder geval

Voer voor discussie?

Waarom wil je dit?
Wil je zelf graag hulp kunnen vragen met eventuele vragen?
Of vind je het leuk om een bepaald onderwerp te kunnen 'volgen'..
In het eerste geval, zoals gezegd, niet alle huiswerkvragen zijn volledig verboden, maar wel heel duidelijk mensen die een vraag stellen 'om even snel een antwoord te krijgen'.
Als je echter een goede vraag hebt, die best ook ruimte biedt om verder erover te discussieren of ietsjes dieper gaat dan 1+1=2; juist dan kun je volgens mij best een topic erover opstarten, als je dan maar zelf er een beetje moeite insteekt, zal deze hoogstwaarschijnlijk wel open blijven (al ben ik geen SG-mod, maar ik vermoed dat een SG-mod zoiets wel zou kunnen bevestigen) ...
Een groot topic heeft dan eerder een nadeel, omdat het al snel een aanleiding is voor mensen om geen moeite meer te doen in hun uitleg, en deze kunnen dan ook makkelijk een houding aannemen die aankomt op enkel 'help-me-even-snel' ..
Een groot topic modden is gewoonweg lastiger dan enkele losstaande topics.
Het is een bewuste keuze dat we hier juist niet die 'wil-je-mijn-huiswerk-voor-me-doen' willen hebben, omdat de persoon daarvan niks leert, als anderen hun werk voor hen doen...
Het tweede geval echter, als iemand graag een bepaald onderwerp zou willen volgen (bv. wiskundevragen) heeft het ook een zeker voordeel als deze goed geordend zijn en er mensen zijn die op dat onderwerp graag ook antwoord geven. Als zo'n topic sowieso in hun 'postgeschiedenis' staat, worden zij makkelijk gewaarschuwd als er een nieuw vraag gesteld is...
Voordat zo'n 'groot topic eventueel zou ontstaan moet er eerder al een duidelijke doelgroep zijn die graag antwoord geeft, graag discussieert over bv mathematika.
Overigens denk ik dat W&L voor zo'n topic over 'algemene wiskunde-vraagstukken' een betere plek zou zijn.
Maar ook daar zou dan wel degelijk een zekere regel moeten gelden dat mensen die dat misbruiken om simpele huiswerk-vragen te stellen, en die verder geen discussie aangaan, enkel zich passief opstellen en wachten op het antwoord, daar niet gewenst worden...
An sich lijkt me dat best een mogelijkheid, maar dan moeten de W&L mods er ook vertrouwen inhebben, dat zo'n topic ordelijk te houden zou zijn en zou blijven, en daarbij zou het dan ook zo moeten zijn dat minstens een minimale 'draagvlak' voor zo'n topic bestaat, oftewel, hoe vaak komen die vragen nu voor en waarom voldoet de mogelijkheid om dat in 'aparte topics' te doen nu niet.
Daarbij het gegeven voorbeeld is volgens mij niet echt iets dat we echt vaak zouden willen, hooguit kan ik me voorstellen dat als er een goede 'wiskundige-enthousiaste' groep zou ontstaan dat niet zo'n probleem zou zijn, en ze graag uitleg geven, maar het blijft een beetje een idee geven van een luie en slechte student...
[
Voor 6% gewijzigd door
RM-rf op 26-01-2005 13:28
]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen