Hallo, ik zit met een dubieus probleempje en weet niet goed wat ik nu moet doen.
Alleerst even specs, dan weten waar we over praten..
CPU: AMD Mobile Athlon XP 2400+ 35W running at 12.5x200 @ 1.85v
Mobo: DFI Lanparty NFII Ultra B
VID: Aopen 6800LE 128MB @ 16x1.5, 345/900MHz
HDD: 2x WD Raptor 36GB 10.000 rpm 8MB Cache in RAID 0
CDRW: Aopen 52x32x52
Floppy: 3.5" 1.44MB
PSU: Enermax EG365P-VE(FC) 350W
USB: Smartphone, Camera en USB Stick
Watercooling System:
CPU: weet het merk niet meer, wel behoorlijk groot ding
Nothbridge: Innovatek Standard ding
GPU: Innovatek NV40/LT, geheugen word ook watergekoeld.
Radiator: Merk weet ik ook niet meer maar met een Enermax 120mm fan erop
Mofsets, southbridge en raid controller zijn passief gekoeld.
Verder nog twee case fans erin voor wat airflow.
Nu heb ik ernstige overklok problemen en nu denk ik dat mijn 6800LE teveel stroom opzuigt.
Bios mod gedaan, hij draait nu op 1.5v en doet precies 2MHz meer als op 1.4v, 345MHz is nu ook niet echt hoog te noemen. Verder heb ik het idee dat mijn CPU nog best wel wat vooruit wil met een veel hogere FSB. Ook dat lukt dus niet stabiel, geheugen heeft wel eens 245MHz gehaald @ 2.5-3-3-7, 3.3v. No way dat ik dat nu nog haal, 12.5x200 is de maximum overklok momenteel om het geheel stabiel te krijgen. Nu wil ik GSkill geheugen gaan kopen om die FSB weer eens flink omhoog te knallen. Klote is dat ik ernstige twijfels heb bij mij voeding, trekt dat ding het nog wel? Is dat niet het probleem dat het systeem gewoon niet hoger wil meer. Volgens SiSoft Sandra verbruikt mijn CPU 153W, wat natuurlijk grote onzin is, maar hoeveel verstookt dat ding nu werkelijk? Mijn vid verbruikt ongeveer een 100W naar schatting.
Iemand die mij een stapje vooruit kan helpen voordat ik de verkeerde aanschaf ga doen?
Alvast bedankt
Alleerst even specs, dan weten waar we over praten..
CPU: AMD Mobile Athlon XP 2400+ 35W running at 12.5x200 @ 1.85v
Mobo: DFI Lanparty NFII Ultra B
VID: Aopen 6800LE 128MB @ 16x1.5, 345/900MHz
HDD: 2x WD Raptor 36GB 10.000 rpm 8MB Cache in RAID 0
CDRW: Aopen 52x32x52
Floppy: 3.5" 1.44MB
PSU: Enermax EG365P-VE(FC) 350W
USB: Smartphone, Camera en USB Stick
Watercooling System:
CPU: weet het merk niet meer, wel behoorlijk groot ding
Nothbridge: Innovatek Standard ding
GPU: Innovatek NV40/LT, geheugen word ook watergekoeld.
Radiator: Merk weet ik ook niet meer maar met een Enermax 120mm fan erop
Mofsets, southbridge en raid controller zijn passief gekoeld.
Verder nog twee case fans erin voor wat airflow.
Nu heb ik ernstige overklok problemen en nu denk ik dat mijn 6800LE teveel stroom opzuigt.
Bios mod gedaan, hij draait nu op 1.5v en doet precies 2MHz meer als op 1.4v, 345MHz is nu ook niet echt hoog te noemen. Verder heb ik het idee dat mijn CPU nog best wel wat vooruit wil met een veel hogere FSB. Ook dat lukt dus niet stabiel, geheugen heeft wel eens 245MHz gehaald @ 2.5-3-3-7, 3.3v. No way dat ik dat nu nog haal, 12.5x200 is de maximum overklok momenteel om het geheel stabiel te krijgen. Nu wil ik GSkill geheugen gaan kopen om die FSB weer eens flink omhoog te knallen. Klote is dat ik ernstige twijfels heb bij mij voeding, trekt dat ding het nog wel? Is dat niet het probleem dat het systeem gewoon niet hoger wil meer. Volgens SiSoft Sandra verbruikt mijn CPU 153W, wat natuurlijk grote onzin is, maar hoeveel verstookt dat ding nu werkelijk? Mijn vid verbruikt ongeveer een 100W naar schatting.
Iemand die mij een stapje vooruit kan helpen voordat ik de verkeerde aanschaf ga doen?
Alvast bedankt