Toon posts:

ADSL aanrader?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in een studenthuis, samen met 5 anderen, ik ben degene die het internet regelt en aangezien het contract van Chello nog steeds op naam stond van een reeds verhuisde huisgenote heb ik besloten het abootje maar eens op te zeggen en een ADSL-lijntje te regelen... (Het overzetten van het contract op mijn naam bleek een dermate lastige taak voor de administratie van UPC dat ik de moed na dik een half jaar maar opgegeven heb)

Ik ben dus op zoek naar een leuk, snel (2 MBit of meer), ADSL lijntje, ZONDER datalimiet... Geen bullshit met Fair Use Policies die dan uiteindelijk toch maar 20 of 40 GB toestaan (waar je dus, samen met 4 huisgenoten zo aan zit...). Ik ben SurfSnelADSL al tegengekomen (speciaal voor studenten én geen Fair Use / datalimiet o.i.d.), maar misschien zijn er meer... Iemand nog ideeën?!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Demon Internet, wel FUP, maar de enige waarvan ik ooit gehoord heb dat ze gaan zeiken is @sloom..(Heb ik dat :( )

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Speciaal voor studenten en studentenhuizen: surfsneladsl. Samenwerking tussen internlnet & surfnet.

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 25-01-2005 21:43 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02 23:49

ralpje

Deugpopje

Demon idd, voor €17,50 pp per maand heb je een 8mbit lijn (indien mogelijk, gezien afstand tot de wijkcentrale)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 21:42:
Speciaal voor studenten en studentenhuizen: surfsneladsl. Samenwerking tussen internlnet & surfnet.
Die was ik ook al tegen gekomen... Goeie ervaringen mee?

• Ilya
  • Niet online
ralpje schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 21:43:
Demon idd, voor €17,50 pp per maand heb je een 8mbit lijn (indien mogelijk, gezien afstand tot de wijkcentrale)

*Excuses voor topic verneuking aan de TS*

Maar waar zie jij 8Mbit voor €17,50?

Verwijderd

Topicstarter
17,50 pp... oftewel Per Persoon denk ik :) Da's dus 17,50 * 4 = 70 euri per maand?! I guess...

• Bernd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08-2022
TheFrozen schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 21:50:
[...]

*Excuses voor topic verneuking aan de TS*

Maar waar zie jij 8Mbit voor €17,50?
5 huisgenoten->87,50/5=17,50 per persoon :)

Versatel is trouwens ook wel fijn met het adsl, geen datalimiet namelijk :D

edit:
spuit 11 enzo :+

[ Voor 19% gewijzigd door Bernd op 25-01-2005 21:54 ]

Frogstar#2151

• Ilya
  • Niet online
Ah ja, ok...Nouja, advies is in iedergeval: Neem GEEN @Home :9
Ik zou voor Demon gaan (helaas denkt ma daar anders over :'( )

Verwijderd

Topicstarter
Anderen nog suggesties?!

• Freelancer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
Surfnet is wel redelijk goedkoop voor studenten ..

Anders zou ikgaan voor demon of xs4all ..

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 20:57
adsl -> neem geen @home? ik vat de link niet, maar zal wel aan mij liggen. Verder is het bij @home niet meer klagen over de berichten dat je teveel download. 200gb+ en nog steeds geen gezeur

PSN: djmurcielago

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:40
Het ligt er allemaal aan wat je met je internet wilt gaan doen? Surfen, Mailen, Chatten of wil je ook Linux ISO's ;) gaan downloaden? Als je alleen wilt surfen heb je eigenlijk al genoeg aan een 512/256 abbo'tje. Hier op mijn stage hebben we dat ook met een man of 50 en het werkt als een tiet :)

Verwijderd

Topicstarter
-GuRu- schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 12:17:
Het ligt er allemaal aan wat je met je internet wilt gaan doen? Surfen, Mailen, Chatten of wil je ook Linux ISO's ;) gaan downloaden? Als je alleen wilt surfen heb je eigenlijk al genoeg aan een 512/256 abbo'tje. Hier op mijn stage hebben we dat ook met een man of 50 en het werkt als een tiet :)
Er moet natuurlijk ook een beetje geleeched worden, vandaar dat het de bedoeling is dat er óf niet gezeikt gaat worden door de betreffende ISP als er pak 'm beet 50, 60, 100 voor mijn part GB gedownload wordt in een maand, of gewoon helemaal geen gelul met een FUP, zoals Surfsneladsl...

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:49

FreakNL

Well do ya punk?

pssst

xs4all

pssst

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
-GuRu- schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 12:17:
Je zit hier wel met 6 mensen, dan is iets meer wel prettig en niet veel duurder. Aan de andere kant is upgraden gratis. Als iedereen een beetje wil leechen: zo snel mogelijk.

xs4all is min of meer trots nooit iemand aangescheven te hebben voor teveel download.

[ Voor 15% gewijzigd door ritsjoena op 26-01-2005 12:41 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 21:18

n00bs

Het is weer Zomer!

Tiscali: 8064 / 640Géén datalimiet1-jaarsabonnement 49,95

Ik heb zelf het idee dat dit een opsomtopic wordt, je had dit allemaal zelf ook kunnen uitzoeken :z

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Eigenlijk maar 1 echte optie, XS4ALL.

Heb je naast een goede provider ook een zeer goede:
  • newsserver
  • service
  • helpdesk (tegen *normaal* tarief, unlike tenten als wannado)
En natuurlijk nooit gezeik over een datalimiet.

Je kan jezelf 4x in de rondte downloaden en nog zeuren ze niet.

En dit zeg ik niet alleen omdat ik der nu werk, ben er al *jaren* trouwe klant :)

Bovenstaande post:
Tiscali: 8064 / 640Géén datalimiet1-jaarsabonnement 49,95
Let wel op dat je na 1 jaar geen garantie meer hebt over welke snelheid je hebt. De 'dubbele snelheid' aanbieding geld maar voor 1 jaar.

[ Voor 24% gewijzigd door Grum op 26-01-2005 12:57 ]

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-02 11:33

Steffy

Ayreonaut

Als je @home kunt krijgen neem dat dan, daar klagen ze nergens over, het is bij al weer een aantal maanden erg stabiel heeft er de afgelopen 3 maanden nog geen 1 keer uitgelegen, echt een aanrader als je geen gedonderd wilt met de hoeveelheid dataverkeer, zijn de enigste die zich er niet druk om maken :)

Verwijderd

Welke universiteit zit je? Ik zit op de UvA en ik heb in een huis gewoond met een aantal studenten en we hadden internet via de universiteit. Voor 6 studenten (2048-8096/1024) € 60.
Zit wel een fair use policy op maar daar hebben we niets van gemerkt. hahahaha. Download lag geloof ik rond de 180gig per maand. En werkt geloof ik via BaByXL.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 13:20 ]

Verwijderd

Ik gebruik al geruime tijd ADSL via www.telebyte.nl. Ik vind dit echt een provider die voor weinig heel veel aanbiedt. 8000/1024Kbit/s via BBned voor 64,95 p/m en ze bieden deze snelheid nu ook via BabyXL en kost dan 54,95 per maand. Plus een gratis Router (niet draadloos) Geen datalimiet (ook geen FUP dus). Ik sleep er rustig elke maand 300gb doorheen en dit vormt geen enkel probleem! ik kan dit iedereen adviseren!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Grum schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 12:54:
Eigenlijk maar 1 echte optie, XS4ALL.

Heb je naast een goede provider ook een zeer goede:
  • newsserver
  • service
  • helpdesk (tegen *normaal* tarief, unlike tenten als wannado)
En natuurlijk nooit gezeik over een datalimiet.

Je kan jezelf 4x in de rondte downloaden en nog zeuren ze niet.

En dit zeg ik niet alleen omdat ik der nu werk, ben er al *jaren* trouwe klant :)

Bovenstaande post:

[...]

Let wel op dat je na 1 jaar geen garantie meer hebt over welke snelheid je hebt. De 'dubbele snelheid' aanbieding geld maar voor 1 jaar.
Klopt, maar je contract is ook maar 1 jaar. Na dat jaar zijn er weer nieuwe aanbiedingen en mogelijk snelheidsverhogingen. Maar ik ben het met je eens dat xs4all de beste ISP is. Daar valt niet over te discussieren. Maar je betaalt er ook dan voor.

Verwijderd

Ik zou ook zeggen Telebyte. Geen fup of datalimiet, gratis modem/router en je mag eigen server draaien. 8 mbit voor 54.95 per maand vaste prijs.

• vage
  • Laatst online: 21-06-2025
planet....

zie de topics,ze houden echt geen datalimiet aan....

voor 55 euri heb je 3,nogwat mbit liggen

(xs4all heeft wel datalimiteien, alleen die liggen erg hoog)

• PJKs
  • Laatst online: 31-08-2025

PJKs

Young, Free and Single

Zorg dat je (als bij bv. Demon) een vast IP hebt. Kun je gezamenlijk nog eens een web- of mailservetje opzetten, webcams gebruiken zonder dat je met DynDNS aan de slag hoeft.

ja, graag!

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:40
Ik heb even op de site van SurfSnel zitten kijken, je hebt daar al een 8 MBit abbo voor €55,-. Neem je nog een pay-server voor €7.50/€12.50 in de maand en je zit gebakken.

• Grum
  • Niet online
vage schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 13:51:
planet....

zie de topics,ze houden echt geen datalimiet aan....

voor 55 euri heb je 3,nogwat mbit liggen

(xs4all heeft wel datalimiteien, alleen die liggen erg hoog)
Ah! en hoe hoog liggen deze dan ? Ik *weet* dat XS4ALL geen datalimiet heeft. Meen zelfs dat het niet eens gemeten voor controle (wel voor het zelf kunnen inzien op de service page)

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:50
Grum schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 15:02:
[...]

Ah! en hoe hoog liggen deze dan ? Ik *weet* dat XS4ALL geen datalimiet heeft. Meen zelfs dat het niet eens gemeten voor controle (wel voor het zelf kunnen inzien op de service page)
xs4all heeft nog nooit iemand een waarschuwing gestuurd. Ik heb nu een week xs4all in huis en zit al op een hoge dl en ik hoor niks van ze.

Rede was dat is chello had met wel een datalimiet en dus ook over moest gaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jjajr/data.gif

Verwijderd

Nou, als de snelheids verhoging er is dan zou ik eens kijken hoeveel kb/s ik overhou van die 8mbit.
Feit is wel dat ik Casema Mega in de gaten hou op www.speedtest.nl, ik weet het, het is niet een superstrakke meting, maar ik zie dat de modems in Oosterhout en De Bilt het goed doen.
Dat kan ik dan ook halen hier in Gorinchem, dus als ADSL beneden 800KB/s blijft steken dan heb ik mijn keuze wel gemaakt als ik dezelfde email adressen kan aanmaken.

Even los gezien daarvan, als je meerdere gebruikers heb dan is het zoiezo al makkelijk om een hoog abbonnement te nemen.
Ik zit zelf bij Planet en heb Advanced en ik heb nooit problemen gehad, de lijn is superstabiel en gooit hogen ogen kwa snelheid (op 5 a 6 plaatsen na in speedtest een van de snelste).
Ja het is niet goedkoop, ik zit inclusief btw aan de 110 euro voor KPN en Planet, maar zoals ik tot nu toe internet ben ik tevreden met de service en kwalitijd.
Niet voor niks ook tot beste gekozen recent in Radar.

Ik denk ook dat het de beste keuze is, ZeelandNet is je kabel provider en die komt niet hoger dan 2mbit en bij ZeelandNet is Fair Use Policy (FUP) van kracht.
http://www.zeelandnet.nl/abonnementen/index.php?page=4

Dus dat lijkt me ook niet echt iets voor jullie, ADSL zou het wel worden, de vraag is alleen welke provider, ik zou dan toch Planet aanraden, maar check eerst eens de ervaringen in Goes en omgeving.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 15:31:Ik denk ook dat het de beste keuze is, ZeelandNet is je kabel provider en die komt niet hoger dan 2mbit en bij ZeelandNet is Fair Use Policy (FUP) van kracht.
http://www.zeelandnet.nl/abonnementen/index.php?page=4

Dus dat lijkt me ook niet echt iets voor jullie, ADSL zou het wel worden, de vraag is alleen welke provider, ik zou dan toch Planet aanraden, maar check eerst eens de ervaringen in Goes en omgeving.
Inmiddels zit ik op school en op kamers in Eindhoven... Zeelandnet is dus sowieso geen optie :D Daar heb ik al genoeg ervaring mee om te weten dat ze daar wél ongelooflijk moeilijk doen met de datalimieten...

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

1ding je moet absoluut niet bij planet gaan :r lees genoeg topics erover. XS4all is echt een VEEL betere ISP en beter dan welk andere dan ook in NL. Maar als het om prijs/kwaliteit gaat en geen datalimiet moet je gewoon naar tiscali gaan.

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

pssst lees de voorwaarden van xs4all eens In "Vraag & antwoord" staat:
Ook in studentenhuizen is het *niet* toegestaan met meerdere personen in het huis het abonnement te delen.
Nou kunnen ze er niet makkelijk achter komen maar wij wilden geen problemen dus hebben wij demon adsl (de duurste, 2-8Mb wat in werkelijkheid ca 4(-6)Mb is, afstand centrale 1300-1400m) met 15 man (4-5 echte downloaders). Ook is Demon goedkoper.

Je zult altijd een limiet of een FUP hebben, de vraag is alleen bij hoeveel zal de provider moeilijk doen. XS4all en Demon doen over het algemeen niet moeilijk.

[ Voor 16% gewijzigd door jeanj op 26-01-2005 20:26 ]

Everything is better with Bluetooth

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Dit is best zelf op te zoeken? Loop eens wat websites van ISP's af...orienteer jezelf eens een beetje. We zijn hier geen helpdesk :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.