Toon posts:

Een noiseless cooler voor GPU in Barebone.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb net voor mijn vader een barebone gebouwd, maar hij vind hem te veel herrie maken... Ik uitzoeken... Kom ik uit bij de cooler van de videokaart, en moet dus vervangen worden door een passieve. Ik heb op internet al gezocht maar kan het niet vinden....

Kunnen jullie mij helpen?

Specs:

Shuttle SK83G
AMD Athlon 64 3000+ BOXED maar cooler had ik dus niks aan...
Dane Elec DDR-SDram PC3200 1GB 400MHz Matched pair 2x 512MB
XFX GeForce FX 5700le 128MB waar dus een passieve cooler op moet.

Owja, het PCI slot word niet gebruikt....

Alvast bedankt en ik hoor het wel!

Verwijderd

hier kan je in principe alles wel op zetten, maar het lijkt mij wel handig om het pci slot vrij te houden..
je zou in principe ook een ouwe cpu koeler kunnen pakken.
of een zalman koeler.. die zijn passief

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08-2025
Waterkoeling zou een mogelijkheid zijn, als je pa daar ook waterkoelingcentjes voor heeft... Het is wel krap, maar ook stil :)

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik weet niet hoe de layout van jou Shuttle mobo is, maar op mijn Shuttle barebobe-mobo zit het AGP-slot helemaal links-achter. Ik heb toen een rond gat in de linker-zijkant met een doorsnede van 40mm gezaagd precies op de plek waar de fan van mijn 9800 pro zit. Hierdoor is hij veel stiller geworden.

Verwijderd

Topicstarter
@Jojarno Het PCI slot blijft dus leeg, maar welke zalman is een beetje goed (passief dus)? Moet natuurlijk niet super veel gled kosten want mijn pa blijft niet dokken voor dat ding :P :P

@DanielB Kzou het wel willen, en mijn pa ook wel. Maar dan komen de kosten om de hoek.... Dus ook geen optie.

@Alexio Bij mij zit het AGP slotje op dezelfde plek als bij jou, maar ik ga er niet aan modden, eerst wilde ik er ook al een mooie blauwe ccfl erin zetten maar toen zei die: Je gaat er ABSOLUUT niet aan kloten, dus niet zagen, lijmen schroeven of iets anders! Daarvoor heb ik hem niet gekocht! Dus ook geen goed plan denk ik :P

Ik had op alternate dus 2 Zalmans gezien, maar welke is het beste? Of zijn er nog betere voor hetzelfde geld?

-ZM80ZM €24.00
- ZM17-CU €27.00

-

Verwijderd

[s]- ZM17-CU €27.00 die is het beste, niet passief maar wel heel stil, de andere die jij noemt is wel helemaal passief maar wel iets minder goed.
oeps maakte het zelfde foutje als de meneer hieronder..
neem de 80 die is prima

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 16:59 ]

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 14:56:
[...]
Ik had op alternate dus 2 Zalmans gezien, maar welke is het beste? Of zijn er nog betere voor hetzelfde geld?

-ZM80ZM €24.00
- ZM17-CU €27.00
reviews: Zalman VF700-Cu en VF700-AlCu VGA-koelers onder de loep

edit:
foutje, ik dacht dat je VF700 ipv ZM17Cu neerzette...
ik denk niet dat de ZM17 geschikt is voor een 5700
http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=114&code=013

edit2:
de ZM17Cu is dus juist wél passief!

[ Voor 31% gewijzigd door schaduw op 26-01-2005 15:41 ]

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:30

Wimo.

Shake and Bake!

Waterkoeling hoeft niet veel te kosten .. in een shuttle kun je prima een aquarius 2 set bouwen. 2ehands te vinden voor +/- 40 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat zou dus wel kunnen met de dikte van het blok (Zalman ZM80D-HP) dat ie niet tegen de case aankomt? de case is dus een Shuttle SK83G.

En 2e hands wil mijn vader niet... Dus óók al geen goed plan..

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:30

Wimo.

Shake and Bake!

Dan koop je toch een nieuwe.. voor 40 euro meer. Dat wafelijzer model van zalman gaat niet passen in je shuttle zonder dat je de zijkant sloopt. Ik betwijfel ook ten zeerste of die actieve vf700 gaat passen..

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 16:00:
Maar dat zou dus wel kunnen met de dikte van het blok (Zalman ZM80D-HP) dat ie niet tegen de case aankomt? de case is dus een Shuttle SK83G.

En 2e hands wil mijn vader niet... Dus óók al geen goed plan..
Past niet...
Net zo min als een NV Silencer oid.

In dit topic kun je verschillende Shuttle mod/OC ervaringen lezen, enjoy.
[rml][ cm] shuttle modding (SN41G2)[/rml]

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:36

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb 2 shuttles, een met een ATI Radeon 9000 pro met oude pentium heatsink (geen fan) en een met een out-of-the-box passief gekoelde ATI Radeon 9200. Beide worden niet te warm in het kleine kastje.

De Zalman hp80 gaat nooit passen zonder modden, de voorloper ervan (hp60?) heb ik op mijn 9000 gehad, past in de shuttle maar je bent je pci-slot kwijt. Ook zou je een northbridge-heatsink kunnen proberen (mag niet te hoog zijn)
Kijk ook eens op Sudhian voor meer tips van shuttle gebruikers.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik heb nog een veel beter idee :)
Ga gewoon naar de eerste de beste drogist oid, en haal voor 10€ aan oordopjes :)
Als je pa niks maar dan ook niks wil, dan wordt het moeilijk...

Maar goed, je krijg de ZM80X serie er nooit zonder te modden op. En dat zal je pa ook wel niet willen... Dan wordt het een ouder model, maar die zijn niet zo goed en makkelijker meer te vinden...
Misschien dat je een custommadecooling kan maken :) (Zal je pa ook wel niet willen...)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Ik ken wel iemand die een ZM17-Cu op z'n vga kaart heeft gezet in een shuttle kassie. was volgens mij een ti4200...

Verwijderd

Topicstarter
Nou mensen, nog één keer: IK MAG ER NIET AAN MODDEN OF PRUTSEN OF WAT DAN OOK!!!
Het moet uit de verpakking komen en passen.... Enne, dit zijn de woorden van me pa :r

Maar bestaat er geen programma om te switchen tussen de GPU en de onboard GPU? Dan hoeft me pa alleen maar ff de kabel ergens anders in te steken...

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
daar voor heb je bios dude

Verwijderd

Topicstarter
Me pa snapt nix van computers, dus moet het snel en makkelijk zijn....

Verwijderd

leg hem dan uit dat jij alles wel regeld en hij niks hoeft te doen, scheeld een hoop gekloot. wees ff duidelijk tegen elkaar.
als hij stille computer wilt zal er gemod moeten worden.
edit: of doe het gewoon zonder te zeggen :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 21:21 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 21:15:
Me pa snapt nix van computers, dus moet het snel en makkelijk zijn....
Als je wilt schakelen tussen onboard en je 5700LE kaart kan dat alleen in de bios. Het is niet moeilijk maar het kost wel even tijd. ( rebooten enzo ).
Je kan hem niet altijd onboard laten gebruiken? want als je vader toch niks doet wat waar een beetje videokaart voor nodig is kan je onboard gewoon gebruiken. :)

en als je toch je geforce wil gebruiken moet je even kijken of een vf-700 AlCu past in je kast. Niet passief maar wel heel erg stil op 5 volt. ( die kaart wordt toch niet zo warm ) 18 euro overigens. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Satch op 27-01-2005 21:42 ]

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je de videokaart eruit haalt gaat ie vanzelf over op de onboard video... in je bios kun je waarschijnlijk niet switchen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, lkkr handig dan, elke keer je GPU eruit halen.... En ik ga er ECHT NIET aan modden voor de mensen die het nog steeds niet begrijpen!
En die Zalman vf-700 AlCu zal ik eens naar kijken of ie past.

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-02 11:15

Kvn

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 14:30:
Nou, lkkr handig dan, elke keer je GPU eruit halen.... En ik ga er ECHT NIET aan modden voor de mensen die het nog steeds niet begrijpen!
En die Zalman vf-700 AlCu zal ik eens naar kijken of ie past.
Men probeerd je te helpen, dus doe een beetje normaal graag :/
Als het niet zonder modden gaat, dan gaat het niet. Dan zeg je dat
maar lekker tegen je pa, en anders is het jammer. Zo simpel is het.

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Oplossingen genoeg maar je wilt niks

1. Andere koeler erop > modden :)
2. Onboard video gebruiken > niet gamen :P
3. Andere videokaart erin zonder fan > duur :/
4. Oordopjes :D
5. Niet zeuren over de herrie en ermee leren leven!

kies maar

Verwijderd

Hey

Ik heb in mijn Antec Aria kast net een andere koeler op mijn 5700LE gezet. Hij zit er net een paar uur op, maar tot nu toe blijft ie heerlijk koel.

Je mag misschien niks modden, maar dit is echt een kleinigheidje en zier er keurig uit. Bovendien zit het koelblokje in een mooi doosje van Cooler Master, met een zilveren tekst "premium line" erop, dat moet toch vertrouwen wekken? :) Hij past keurig (Althans op mijn Asus kaart) gewoon met de standaard pinnetjes.

Deze heb ik gebruikt:

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster-europe.com/img/pac-p01-001.jpg

http://www.coolermaster-europe.com/eng/products/component/ramsink/pac-p01.asp

Op de website tekst staat nog dat ie voor alle moderne videokaarten is, maar 't lijkt me logisch dat je met een 5700LE wel aardig aan het maximum zit.

Een ander alternatief is misschien nog deze koeler:

Afbeeldingslocatie: http://www.arctic-cooling.com/pics/products/37_big.jpg

http://www.arctic-cooling.com/vga2.php?idx=37

Dat is natuurlijk ook een nette out of the box oplossing, en anders wordt het toch echt een andere videokaart zoals een Connect3D 9550; Maarja als je die 5700LE al heb...

Verwijderd

Topicstarter
Offtopic:

Ehh, kan ik ook een foto vanaf me hdd hier neer zetten? Of moet dat weer persé via een eigen site ofzo? IK heb geen eigen site dus als dat zo moet is dat wel moeilijk... In de huisregels ed van GoT heb ik ook al gezocht maar kon het ff nix vinden...

Want de foto's (2 foto's maar) wilde ik er ff bij zetten ter verduideliking van de AGP poort op het mobo en de hoeveelheid ruimte die de koeler heeft.

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

plaatje linken mocht niet:P
Is een andere shuttle maar evenveel ruimte, de oplossingen van Sannr passen dan ook niet.

Koeler mag nog geen 2cm hoog zijn

[ Voor 19% gewijzigd door W1LL3M op 01-02-2005 11:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is een GeForce TNT2 cooler dan goed genoeg mensen? Das een kleine platte heatsink (ongeveer 3x3x0.5cm) met een cooler (3x3x1) erop. Dus platter dan 2 cm :P

En tot zover bedankt voor jullie reacties!

Enne W1ll3m, die foto is volgens mij niet helemaal goed of wel? :P

Verwijderd

Wie heeft nou z'n AGP kaart DAAR zitten :P

Zelfs ik heb nog een zee van ruimte daarbij vergeleken, ik dacht dat het AGP en PCI slot omgekeerd zaten, foutje...

IN dit geval zou ik gewoon voor een 9550 met passieve koeling gaan, Connect 3D heeft zo'n kaartje en die zijn niet te duur.

Maar aangezien je in tegenstelling tot mijn case WEL ruimte naar achter hebt, waarom neem je dan geen Zalman heatsink met heatpipes naar achter? Dat moet zeker wel genoeg zijn.

Als iemand weet hoe ik de temp van m'n Asus V9570LE kan uitlezen (met Coolbits zie ik niks dus ik vermoed dat ie geen sonde heeft) dan houdt ik me aanbevolen, dan zal ik nog wat waarden posten om een idee te krijgen hoe heet die 5700LE zo'n beetje wordt met die passieve cooler in een kleine kast, dat geeft je misschien een idee wat jij nodig zal hebben...

Verwijderd

Topicstarter
Kzal ook wel ff kijke voor die temps, maar op me kaartje zit ook geen sensor hoor, dus weer ff googlen. :Y)
Pagina: 1