Toon posts:

houdt firewall van de Asus WL500g ip-renewals tegen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs bij mijn vader een Asus WL500g router geinstalleerd met de firewall van de router aan. Ik vind het overigens een vreemde firewall die het pas deed na de nodige firmware-upgraden, maar goed daar kom je natuurlijk weer eens pas achter als je alles installeert :-((.
Nu zegt mijn vader dat om de zoveel tijd (helaas kan hij dat 'zoveel' niet concreter maken) internet eruit vliegt. Omdat alles zonder router eerst wel goed werkte is mijn vermoeden dat die Asus firewall dhcp-requests of ip-renewals blokkeert. Is dat een bekende oorzaak bij de asus-router/firewall? Alles staat overigens standaard ingesteld en ik heb geen extra filters in de firewall toegevoegd o.i.d. De Wan-Lan firewall staat uit (wat doet die eigenlijk en is dat nuttig of overdreven veiligheid?). Op de computer van hem zelf draait Zonealarm, maar dat mag het probleem niet zijn lijkt me, want zonder router laat ZoneAlarm in ieder geval wel dhcp-request e.d. toe. Iemand een suggestie? Bedankt alvast! (En volgende keer weer gewoon een Netgear of Linksys :-/)!

Verwijderd

Dit heeft niets te maken met firewalls. Als de verbinding uitvalt en je op de computer zelf kan zien dat hij op dat moment geen geldig IP-adres heeft (controleer dat dus ook even goed) ligt dat eerder aan een niet te verlengen lease of iets anders vreemds met die router.

Het maakt trouwens niks uit of je nu een Asus of een Linksys hebt, dit soort problemen zijn exemplarisch voor de router of zitten in iets anders in je netwerk. Ga dus daar eens mee aan de slag. Onderzoek wat er precies gebeurt als het "internet uitvalt". Met die vage omschrijving kan niemand wat namelijk.