Toon posts:

Sega mega-tech system

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sega mega-tech system gehad 8) . voor de mensen die hem niet kennen het is een arcade kast uit 1989.
Nu vroeg ik me af of in deze kast ook sega mega drive of sega master play spellen in kunnen want er gaan gewoon cartridges in. Maar er is wel plek voor 8 cartridges.

Ik hoop dat iemand dit systeem kent en mij er wat over kan vertellen want ik kan er weinig over vinden op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-10 17:41
http://www.system16.com/sega/hrdw_megatech.html

Format : Uses Genesis & Master System games on custom cartidges, there is an extra bios in the carts and they are not compatible with the Genesis console, Master System console or and Mega Play boards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even uit mijn hoofd; het is een mega drive gebasseerd systeem en daar gingen aparte cartridges in. Anders zou de arcade operator namelijk gewoon naar de toys 'r us winkel kunnen gaan en een spel kopen zonder de arcade heffing. De arcade heffing is een bedrag wat betaalt moet worden voor de licentie om geld te mogen verdienen met materiaal. De standaard consumenten licentie staat dat uitdrukkelijk niet toe. Heffing kan wel 2000% van de consumenten prijs bedragen.

Wat wel weer zo is, is dat de mega-tech standaard software was, zonder aanpassingen dus voor een arcade omgeving (met name geen support voor de coin inputs, daarom zat er een apart systeem overheen dat hardware matig een clock over het spel zette. Zodra je tijd op was schakelde deze de controlls uit, dit stond los van de clock in het spel zelf.

Mischien klopt de info die ik je nu geef niet helemaal. Het is lang geleden voor mij :) Er is zeker wel meer info op internet te vinden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had ook al wel het een en ander gevonden op internet alleen nu heb ik een duidelijk antwoord.
Maar nu moet ik alleen nog op zoek naar games.
Iemand aanraders (url) voor site's met games voor m'n sega mega tech system. ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 21:23:
Ik had ook al wel het een en ander gevonden op internet alleen nu heb ik een duidelijk antwoord.
Maar nu moet ik alleen nog op zoek naar games.
Iemand aanraders (url) voor site's met games voor m'n sega mega tech system. ???
Ik denk dat je dan toch vooral met ebay moet gaan zoeken.

Denk niet dat er een site is die dat soort games nog verkoopt. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-10 12:04
Inderdaad, ze komen nog wel regelmatig op Ebay. Kijk wel uit dat je geen MegaPlay cartridges koopt.

* AntiPasta heeft nog een MT bord maar geen kast :-(

(maar gelukkig wel een JAMMA ST-V wat voor de Saturn is wat de MegaTech voor de Megadrive is, gebruikt ook cartridges)

The Absence of a Safe Haven Constitutes the Reign of Terror

Pagina: 1