[98] Telkens restart tijdens boot

Pagina: 1
Acties:

• dupondje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-04 23:01

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

Topicstarter
Hallo,

kreeg hier vandaag pc binnen die niet meer wilde booten, bij het booten van win 98 begint hij telkens opnieuw, safe modus werkt goed, maar normaal booten is onmogelijk, geen errors of niets :s gewoon begint hij telkens opnieuw te booten :(
iemand enig id ?

groetjes

• dupondje

dupondje

Topicstarter
ziet er naar uit dat het vga drivers zijn, maar ik krijg update niet installed, hij zegt dat ik standaard vga drivers moet runnen om dan driver updates te kunnen installen :s
hij draait in safe mode, dus moet dat toch standaard vga drivers zijn ?
vga kaart = ATI

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan als het goed is de 'nieuwe' (de oude dus ;) ) vga drivers verwijderen tijdens safe modus, als je daarna reboot zal ie standaard in vga modus moeten draaien :)

• dupondje

dupondje

Topicstarter
alle drivers zouden moeten zijn verwijderd, heb zelf drivercleaner installed en die heeft ook alles van ATI op pc delled :s & bij beeldscherm kan ik niet op software ''wijzigen' klikken, het is grijs :s dus andere drivers kan ik ook niet selecteren :( ben echt ten einde raad

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
in veilige modes ff zoeken (systeem bestand dus hidden) in c:\ naar het boot log bestand (ook boot log old) hier in staat op de laatse regel wat als laatste is uitgevoerd. Dus waar de pc op stuk is gelopen. Het bestand/handeling wat hier genoemd word is nl de oorzaak van de storing, door dit in veilige modes te deinstaleren/uit te schakelen. Is het mogelijk dat de pc weer wil opstarten. Vervolgens kun je dan in normale modes het geen wat je hebt verwijdert/uit geschakeld op nieuw instaleren. Waarna alles weer normaal zou moeten werken.

ff ter info ik heb zo mijn pc weer up en running gekregen nadat een dll bestand van mijn scanner de pc had gesloopt. Na verwijderen van deze dll boote de pc weer en na op nieuw installeren van de scanner werkte alles weer.

Grutte Pier fansels

• dupondje

dupondje

Topicstarter
hij maakt geen bootlog :( hij crasht, dus write hij prolly geen bootlog :(
hij begint weer opnieuw te booten achter mouse.vxd (bij stap per stap boot)
maar als ik mouse.vxd niet run crasht ie ook :s

[ Voor 46% gewijzigd door dupondje op 26-01-2005 21:25 ]

• dupondje

dupondje

Topicstarter
ben ten einde raad :( heb zojuist windows (zonder te formatteren) opnieuw installed, maar nog steeds zelfde probleem :( formatten is geen optie ! dus weet echt nie hoe ik het kan fixxen, en die domme drivers van ATI krijg ik niet installed :( hij zegt dat ik standaard vga drivers moet draaien ! maar in safe mode is dat toch altijd het geval ? :(

• hessel
FF naar de exacte bestand namen gekeken dat zijn bootlog.txt en bootlog.prv
Dit zijn verborgen bestanden dus zie je ze niet met DIR, ze komen wel te voorschijn met ATTRIB

Grutte Pier fansels

• dupondje

dupondje

Topicstarter
heb bestanden bekeken in safe modus, dus der is wel bestand, maar het bestand is van safe mode boot, en dus niet van normal boot waar ie crasht !

• J!M!B
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04 09:46
Wat je kunt proberen is in safe-mode ms-config draaien (Start>uitvoeren>msconfig), en daar alles uitzetten wat mogelijk voor de problemen zou kunnen zorgen, vergeet het kopje [boot] niet onder het tabblad "System.ini". Als de pc dan wel gewoon boot kan je één voor één alles weer inschakelen tot je de boosdoener hebt gevonden.

• hessel
bootlog.txt is van de laaste boot. bootlog.prv is van de boot er voor

start anders je pc in dos en tik: attrib -h-s *.* en ver volgent type bootlog.txt ev bootlog.prv

Grutte Pier fansels

• dupondje

dupondje

Topicstarter
juist bootlog checked, geen enkele error :s

• NooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-02 13:13
zit er een netwerkkaart in? Haal anders die eens eruit (of schakel hem uit in de bios bij onboard-lan). Als dat niet werkt, doe hetzelfde met de geluidskaart e.d. Wat is de geschiedenis van deze pc? Is er een blikseminslag geweest? Soms kun je dat niet zien omdat bijvoorbeeld de defecte netwerkkaart er al uit is gehaald, maar meestal zijn zulke systemen daarna niet meer stabiel.

edit: Je kunt in safemode niets installeren, alleen dingen verwijderen. Dus het is niet raar dat je de ATI drivers niet geinstalleerd krijgt.

[ Voor 17% gewijzigd door NooN op 28-01-2005 19:01 ]

• dupondje

dupondje

Topicstarter
er zit geen netwerkkaart in :s

• hessel
dupondje schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 18:19:
juist bootlog checked, geen enkele error :s
Dat klopt, als de pc gaat rebooten is het niet meer mogelijk om een error weg te schrijfen.
Vandaar dat voor het aanroepenen van een stap, eerst de stap word vermeld. Daarna word de stap aangeroepen. Mocht deze goed worden uitgevoerd, dan word dit aan het eind gemeld en word de volgende stap weg geschreven en begind alles weer op nieuw.

Dus als je de laatste regel leest. Dan word hier een stap aangeroepen maar word nooit vermeld dat de stap goed is uit gevoerd wat wel met voorgaande stappen is gebeurt

Grutte Pier fansels

• dupondje

dupondje

Topicstarter
het eindigt met Successfully loaded :( dus :(

• Davy24
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb ooit zoiets gehad na volledige driver install van de SB Live kaart.
Maar zo blijven we gissen. Kun je de configuratie posten?

• dupondje

dupondje

Topicstarter
http://www.topline.nl/drivers/8004/85handl.pdf
t'is die laptop, enkel de pro versie
600mhz p3 processor
ati rage lt pro (AGP)
Pagina: 1