Toon posts:

ps/2 port probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een groot probleem de ps/2 toetsenbord port werkt niet op mijn mobo.
Ik heb em al doorgemeten maar alles meet goed door alleen op het plaatje nummer 5 meet op meerdere door
Afbeeldingslocatie: http://pinouts.ru/connectors/minidin6f.gif
Weet iemand een oplossing behalve een usb toetsenbord want ik heb namelijk geen geld.
en een nieuw toetsenbord is niet nodig deze die ik nu gebruik komt net uit de verpakking.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 15:54

AcouSE

Swedish Chef

a) Wat meet je op welke pin?
b) Welk moederbord heb je?
c) Welk toesenbord heb je?
d) Heb je je toetsenbord op een andere PC getest?
e) Heb je een ander toetsenbord op je PC getest?

Verwijderd

Topicstarter
AcouSE schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 20:05:
a) Wat meet je op welke pin? Ik weet niet precies hoe ik dit moet uitleggen maar als ik pin 5 doormeet met de onderkant van het mobo meet hij op 3 verschillende soldeerpuntjes, door op 1tje voluit op een andere iets minder en weer een andere weer iets minder
b) Welk moederbord heb je? asrock k7vm2
c) Welk toesenbord heb je? Safeway
d) Heb je je toetsenbord op een andere PC getest? ja
e) Heb je een ander toetsenbord op je PC getest?ja

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik ben echt stom om een topic hierover te starten omdat ik weer een sniet verderkijk dan me neus lang is.
Ze kosten maar een euro of 6 die adapters waarmee je ps/2 op usb aansluit.

Nogmaals sorry

Verwijderd

maar los je hier je probleem mee op? of wil je gewoon je Ps/2 op je usb hebben?

Verwijderd

Topicstarter
ja de ps/2 port op mijn mobo werkt niet maar als ik mijn toetsenbord aansluit via een ps/2 naar usb adapter werkt hij wel lijkt me.

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 13:13
Je wilt een PS/2 toetsenbord op een USBconnector aansluiten... Ik zeg, no go! Voor het geld waar je een converter voor koopt (die, in tegenstelling tot het standaard groene blokje, een complete USB controller bevat) heb je ook een toetsenbord met USB aansluiting. Maar sinds wanneer werkt je PS/2 poort niet meer en heb je nog garantie?

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 14:23

Atmoz

Techno!!

d) Heb je je toetsenbord op een andere PC getest? ja
e) Heb je een ander toetsenbord op je PC getest?ja
En? Werkt het wel/niet? Wat werkt wel, wat werkt niet...? Wel effe uitleggen natuurlijk he

Verwijderd

Dit is natuurlijk te belachelijk voor woorden, maar je weet nooit: Verbind je het tobo wel met een tobo PS/2 connector en niet met een voor de muis?

Verwijderd

Topicstarter
atmoz schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 09:45:
[...]

En? Werkt het wel/niet? Wat werkt wel, wat werkt niet...? Wel effe uitleggen natuurlijk he
Op een andere pc werkt de tobo wel
Een andere tobo op de niet werkende ps/2 poort werkt ook niet

Ik dacht laat ik me ouders smeken en een goedkoop usb toestenbord halen is gelukt maar het werkt niet ik kom namelijk niet verder dan het setupscherm ik kan dus niet setup in :(

en de ps/2 voor de muis werkt ook niet.niet dat je daar wat aan hebt in begin/setup scherm.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik denk is dat de pinnetjes van de male niet in contact komen met de female waardoor hij niet werkt maar, omdat ik losse draadjes gebruikte om door te meten en hij gewoon goed doormeet zoek ik even een schema van de connectors knip de draad door en doe ze los in (van een oud werkend tobo natuurlijk)

werkt ook niet duh "slapmyself"

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 15:20 ]

Pagina: 1