[XP] Kan een "Computerbeheerder" account niet verwijderen*

Pagina: 1
Acties:

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-04 09:54
Omdat ik zo wat modeleer en in photoshopw erk en rendering etc heb ik gisteren op Windows XP pro een nieuwe user aan gemaakt, vanaf nu naar gerefereerd als "worker".
Nu heb ik die user "computerbeheerder" gemaakt omdat die programmas enzo moet kunnen installeren.

Nu is het probleem dat ik die user niet meer verwijdert krijg/ veranderen van type want hij zit de "administartor" account zogezegd niet en als ik ben aangemeld als administartor kan ik worker niet verwijderen omdat simpelweg die knop er niet bij staat om "worker" te verwijderen.

Nu heb ik al wat rondgehoord en on line gaan zien maar dan krijg je zo van:
"je moet onder een andere administartor account zijn aangemeld ...."
maar er IS een administrator account maar "worker" ziet deze zogezegd niet

Dus nu is de vraag hoe ik die wegkrijg terug, die "worker"-account

Alvast bedankt voor alle hulp

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 21:12

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Rechtermuis op deze computer, dan beheren aanklikken, klik je op locale gebruikers en groepen, dan op gebruikers,kan je hem hier ook niet weggooien?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:13
Even een kleine titel edit, in veilige modus werkt het ook niet?

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 17:36

lordsnow

I know nothing

Om een account met volledige rechten, in dit geval dus het account "worker", weg te halen moet je aangemeld zijn in een ander account met volledige rechten. Bijvoorbeeld, het account "Administrator". Of het eerste account wat je aanmaakte nadat je XP installeerde.

Je kan in het "Administrator" account komen door bijvoorbeeld XP in veilige modus op te starten: na een reboot, nog voordat je het Windows logo krijgt, drukken op F8 en dan kiezen voor 'Veilige Modus'.

Eenmaal in een account met voledige rechten ga je via Start naar Control Panel en dan User Accounts (zoals je merkt, ik heb een engelstalige XP). Eenmaal daar klik je op het account "Worker", en dan op de optie Delete Account.

Dat zou het moeten doen. (toch?)

[ Voor 6% gewijzigd door lordsnow op 25-01-2005 20:16 . Reden: edit edit ]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Je doet moeilijk, lordsnow.
Bij het aanmelden 2x op CTRL-ALT-DEL drukken en je krijgt het win2k-style inlogscherm.

We are shaping the future

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-04 09:54
dat werkt dus NIET

want de "worker" account zit de "administartor" account niet. en doet alsof die er niet is, en als ik op "worker" klik onder de admina ccount dan is er gewoon geen optie delete account, het is dat dat me dwarszit

EDIT:
Fish's optei van "deze computer"--> rechterklik--> beheren en dan weggooien lukte perfect

Bedankt mensen!!!!!!!!!!!!!

[ Voor 28% gewijzigd door Entity_Razer op 25-01-2005 20:23 ]

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Login als administrator
Start > Run
lusrmgr.msc
Klik op 'users'
Druk op 'Print Screen'
Sla dit op
Plaats dit op GoT.

Het werkte dus al...

[ Voor 21% gewijzigd door Alex) op 25-01-2005 20:24 ]