[DDR ECC REG] P4/Xeon only geheugen?

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb een asus A7M266-D, en ik heb nu 2 repen geheugen liggen. Allebij ECC REGISTERED, 1024 MB 266MHZ, met 36 chips. 1 Samsung met per zijde 2 lagen grote chips op elkaar (double stacked) 2,5CL HP label, en 1 Infineon met veel kleinere chips die niet op elkaar zitten, met IBM label. Op het infineon label staat CL2, op de IBM label CL 2.5 (?)

Asus zegt ergens dat reepjes met meer dan 18 chips niet "gesupport" worden (maar omdat het niet werkt of door mogenlijke thermische problemen staat er niet bij)

Iig werkt de samsung zonder problemen op mijn pc, al kan ik vanuit windows niet de SPD uitlezen, terwijl in de BIOS het er wel op lijkt dat ie hem goed uitleest. De geheugen timings staan redelijk los in de bios, en de boel is prima stabiel.

Nou werkt die nieuwe Infineon/IBM reep helemaal niet. Tenminste, als ik hem bij de andere reep zet start de pc wel op maar crashed snel, en in zijn uppie blijft het beeld zwart en geen piepjes niks.

Nou heb ik de CAS waardes zelf goed gezet maar dat werkt ook niet. De Infineon reep is nieuw en ik neem aan dat ie werkt. Nu heb ik wel eens gehoord van geheugen wat alleen in P4/XEON systemen werkt, is dat waar, en waarom?

Ik heb de datasheet van het geheugen zitten doorspitten, HYS72D128320GBR-7-B
www.infineon.com/cmc_uplo...4_reg_1u_FBGA_Rev.1.1.pdf

En de MPX chipset documenten van AMD, maar ik kan niks vinden waarom ie het nou helemaal niet doet.

Iemand idee?

specs

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:28
Misschien is de DIMM gewoon niet lekker? Want de chipset op jouw bord ondersteund wel degelijk een DIMM met meer dan 18 chips, volgens AMD kun je vier DIMM's met elk 32 stuks (of 36 in geval van ECC) 256Mbit 64Mx4 chips op prikken. De Infineon die je daar hebt heeft dus zulke 64Mx4 chips en zou derhalve moeten werken. Kun je de DIMM niet in een ander bord proberen? (ik weet 't, vaak lastig).

Of Asus moet wat met dat bord uitgespookt hebben dat ze dus expliciet AMD's spec's onderuit halen en zelf om die reden lagere grenzen aanhouden.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• maratropa
  • Niet online
(Thanx, ik had je wel eens iets er over gevraagd geloof ik)Tja als het op papier moet kloppen...Dan issie misschien wel kaduuk. Toch omdat asus er wel wat over zegt kan ik misschien geluk hebben met de samsung reep.

Dus dat van dat xeon/p4 only geheugen bestaat dus niet?

[ Voor 21% gewijzigd door maratropa op 25-01-2005 20:31 ]

specs

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

ik heb hier ook een IBM reep (ecc regged) 1 GB infineon en die doet het dus ook niet op mijn gigabyte MPX mobo.

als ik met meerdere reepjes boot dan wordt de IBM niet herkend, start ik met alleen de IBM reep, dan krijg ik de bios foutcode dat er geen mem herkend wordt. (typenummer is gelijk aan die van gladiool)

[ Voor 50% gewijzigd door fenrir op 25-01-2005 20:54 ]

Van klussen krijg je grijze haren

• maratropa
  • Niet online
Hmm zeker ook van hetzelfde figuur gekocht voor weinig? :) Wat zegt gigabyte over 36 chips reepjes?

specs

• maratropa
  • Niet online
Ik geef deze een tikje want het lijkt me dat als ik en fenrir hetzelfde probleem hebben, er toch iets raars aan de hand moet zijn. Of, als we het van dezelfde hebben, genaaid, of er is een raar compatibilteits probleem.

Fenrir, als je dit leest, kun je me dan even mailen gladiool AT gmx PUNT .net? Er staat geen mailadres in je profiel.

iemand nog iedeeen?

[ Voor 4% gewijzigd door maratropa op 27-01-2005 16:46 ]

specs

• maratropa
  • Niet online
Nou nog een bump, ik heb gevonden dat er een probleem is met deze reepjes met hetzelfde nummer, BEHALVE dat de header code bij mij anders blijkt te zijn, weet iemand wat dat is, de header code?

http://www-1.ibm.com/cgi-...ype=All&up=login944070707

Want Fenrir's en mijn problemen zijn psies als daar beschreven word, lijkt me dat dat het probleem is.

(eeprom problemen)

('tis wel een beetje mijn eigen feestje he dit topic :'( ;) )

[ Voor 15% gewijzigd door maratropa op 01-02-2005 12:35 ]

specs

Pagina: 1