Toon posts:

[ASP] Record invoegen vanaf externe website

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een systeem met een database draaien op mijn eigen server. Hieraan zitten een aantal website's gekoppeld met invoer formulieren die direct in de database worden geplaatst.

Nu komen een stel formulieren op hele andere externe servers te draaien. Het is nu de bedoeling dat die formulieren op een of andere manier toch in mijn database op mijn eigen server geplaatst worden.

De ACTION van het externe formulier is al bezet, ik kan dus niet simpelweg het formulier op een eigen adres posten. Ik zoek dus een manier waar de variabele van het externe formulier naar mijn server worden gestuurd. Ik kan deze variabele dan misschien opvangen in een pagina met een update Query. Ik heb echter geen idee hoe ik die informatie van punt A naar B krijg.

Ik heb wel eens een manier gezien dat plaatjes van een andere server worden opgevraagd met daaraan een stel variabelen. Is dit misschien een oplossing ? En zoja, hoe werkt zoiets. Ik kan hier erg weinig informatie over vinden.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kun je niet beter vanaf de pagina die de invoer verwerkt gewoon een andere pagina op die andere server oproepen, waarin je de betreffende variabelen in de querystring hebt staan?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
De pagina waarvoor het wordt gebruikt is een actiepagina die na een banner komt. Het bedrijf zelf gebruikt de ACTION al voor de invoer in hun eigen database, om alles te controleren. De adverteerder krijgt de resultaten nu per e-mail binnen. Wat we willen is dat het direct in de database van de adverteerder terecht komt zonder het steeds handmatig in te voegen.

Wat je bedoel is dus eigenlijk dat je op de 'bedankt' pagina na het invullen van het formulier een pop-up opent met in de URL de gehele querystring ? Want zou dit ook niet onzichtbaar kunnnen, zonder dat er een nieuw venster opent.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 19:34:
Wat je bedoel is dus eigenlijk dat je op de 'bedankt' pagina na het invullen van het formulier een pop-up opent met in de URL de gehele querystring ? Want zou dit ook niet onzichtbaar kunnnen, zonder dat er een nieuw venster opent.
Het kan wel, in ieder geval in PHP, en ASP heeft er vast ook wel een functie voor. Je moet gewoon een connectie openen naar een bepaalde url met de variabelen in de querystring. Op die manier maakt ASP de verbinding, waardoor dat bij de server blijft, en heeft de bezoeker van die site geen benul van wat er zich intern afspeelt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is idd precies wat ik zoek, de vraag is nu dus alleen waar ik een voorbeeld van zo'n scriptje kan vinden.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Misschien kun je hier wat mee?
http://www.4guysfromrolla.com/webtech/031000-1.shtml

Het lijkt allemaal hierom te draaien:
ASP.NET Visual Basic:
1
2
   Set xObj = Server.CreateObject("SOFTWING.AspTear")
   strRetVal = xObj.Retrieve(extracturl,Request_GET,"","","")

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
volgens mij is XMLHTTP een beter object om dat mee te doen.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Ben ik de enige die bij deze vraag meteen aan een webservice denkt? Volgens mij zijn die dingen ooit bedacht om dit soort problemen op te lossen...

[ Voor 4% gewijzigd door OZ-Gump op 26-01-2005 11:17 ]

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Kan je is een voorbeeld van een webservice geven, dit klinkt voor mij te algemeen.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Op de Microsoft web services site kun je best veel informatie vinden ;)

Vooral understanding web services kan je wat duidelijkheid bieden over het hoe & wat van web services.

Heel simpele uitleg: op domein A wil je iets laten gebeuren op een database, terwijl de gebruiker domein B bezoekt. Pagina op domein B roept webservice op domein A aan met aantal parameters, waarna de webservice de gewenste acties uitvoert.

My personal website

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 08:55

sopsop

[v] [;,,;] [v]

4of9 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 11:14:
volgens mij is XMLHTTP een beter object om dat mee te doen.
Aangezien TS vraagt om een ASP oplossing en niet om een ASP.NET oplossing lijkt mij het XMLHTTP object ook een goeie oplossing.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nou weet ik niets van ASP.NET en relatief weinig van ASP, maar kun je in ASP 3.0 wel webservices gebruiken? Ik zie op de Microsoft-site die OZ-Gump linkt alleen maar downloads voor .NET omgevingen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de links, er zijn daar idd genoeg oplossingen te vinden

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022

Reveller

Hopla!

sorry - ik post in het verkeerde topic :)

[ Voor 91% gewijzigd door Reveller op 26-01-2005 22:33 ]

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

Pagina: 1