Toon posts:

[XP] Realplayer >Streaming Video's blokkerig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Systeem:
-Board: ECS K7S5A 1.0
-AMD Athlon XP 1700+
-512 MB RAM
-ATAPI CD-RW 48X16 [CD-ROM drive]
-Diskettestation
-Maxtor 5T030H3 [Hard drive] (30.73 GB) -- drive 0, s/n T3R2HQHC, rev TAH71DP0, SMART Status: Healthy
-Maxtor 6Y080P0 [Hard drive] (81.96 GB) -- drive 1, s/n Y3HJ25YE, rev YAR41BW0, SMART Status: Healthy
-Intel 21041-Based PCI Ethernet Adapter
-NVIDIA GeForce2 MX/MX 400 [Display adapter]

-Win Xp Pro NL
- Realplayer 10
- Windows Media Player 10
- @ Home Breedband 4000 kbs
- Norton Antivirus 2002
- Zonealarm Pro 2.6

Probleem:
Realplayer speelt alle streaming video's niet goed af; er treedt regelmatig blokvorming op, het beeld is vervormd. gezichten zijn niet meer herkenbaar bv.
Realplayer crasht regelmatig. Zelfs het hele systeem crasht dan zo erg soms dat windows opnieuw start.

Als ik dezelfde .RM file éérst opsla op schijf en vanaf daar speel, is er geen probleem(!)
Ook als ik dezelfde file streaming afspeel via de Media Player versie, ook geen probleem.
Ik heb de videokaart opnieuw geinstalleerd ( Alhoewel me het sterk leek dat het daar aan ligt, gezien bovengenoemde info) en Realplayer opnieuw geinstalleerd.
Bij "Detect connection speed' in Realplayer geeft ie 1,5 mbits /s aan. Veranderingen aanbrengen in deze 'connection 'snelheid in Realplayer heeft ook geen effect.
Het uitschakelen van Virusscanner en firewall heeft geen effect.

Ik heb jaren geleden wel de ventilator van mijn videokaart gehaald( versleten ,tering herrie).
Maar deze speelt al jaren probleemloos zonder.

Wat kan er aan de hand zijn?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 19:17 ]

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05:13
Kan het zijn dat je andere zaken op de achtergrond hebt lopen (downloads e.d.)?
@home staat er om bekend dat de snelheid behoorlijk kan fluctueren, zeker als de buurman
bezig is met z'n isootjes :)

Gooi eens een anti-spyware programma over je pc (zoals SpyBot, Ad-aware of SpySubtract), de crashes rieken naar spyware.

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie.
Echter heb ik ( zoals ook gezegd ) niks aan downloads oid lopen, als test zelfs alles uitgeschakeld, ook in system tray.

Ik heb Hitman Pro / Norton AV gedraaid, en die vinden niks.

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand die hier verder iets over kan zeggen..?
Ik heb zoveel mogelijk informatie proberen te melden.
Daar moet toch iets uit te halen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Extra informatie: Het doet zich voor bij bewegende beelden .
En dus voor alle duidelijkheid: alleen in Realplayer!
Zelfde file in Mediaplayer geeft geen problemen.