Zit met het volgende probleem. Ik wil een figuur opslaan in een database. code is iets in deze aard
Tot zover alles goed.. Is misschien niet de netste code maar ze doet wat ze moet doen ... Helaas niet op mijn computer. Ik ben er zeker van dat er geen fouten in de code zit (aangezien de code wel werkt bij een vriendin en op mijn server) maar niet op mijn pc hier. Zodra ik bovenstaande code hier uitvoer krijg ik op de lijn
de volgende fout
Object reference not set to an instance of an object.
weet iemand toevallig waaraan dit zou kunnen liggen. Heb al wat gezocht maar ik weet gewoon niet waar te zoeken (vb.net instelling, IIS , ... ) ?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Dim b(LogoBestand.PostedFile.InputStream.Length - 1) As Byte
LogoBestand.PostedFile.InputStream.Read(b,
0,LogoBestand.PostedFile.InputStream.Length)
Dim verbindingsString As String = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" & "Data
Source=C:\TMP\versie2_0.mdb"
Dim verbinding As New OleDb.OleDbConnection(verbindingsString)
Dim SQLOpdracht2 As String = "INSERT INTO TBL1 (Naam,Logo) VALUES ('" &
TXTSectieToevoegenNaam.Text & "', data) "
Dim opdracht2 As New OleDb.OleDbCommand(SQLOpdracht2, verbinding)
Dim parmblob As New System.Data.OleDb.OleDbParameter("data", b)
opdracht2.Parameters.Add(parmblob)
verbinding.Open()
opdracht2.ExecuteNonQuery()
verbinding.Close() |
Tot zover alles goed.. Is misschien niet de netste code maar ze doet wat ze moet doen ... Helaas niet op mijn computer. Ik ben er zeker van dat er geen fouten in de code zit (aangezien de code wel werkt bij een vriendin en op mijn server) maar niet op mijn pc hier. Zodra ik bovenstaande code hier uitvoer krijg ik op de lijn
code:
1
| Dim b(LogoBestand.PostedFile.InputStream.Length - 1) As Byte |
de volgende fout
Object reference not set to an instance of an object.
weet iemand toevallig waaraan dit zou kunnen liggen. Heb al wat gezocht maar ik weet gewoon niet waar te zoeken (vb.net instelling, IIS , ... ) ?